פריצת הדרך של סיליקום: ניצחון תכנון עם הזמנות של 17 מיליון דולר

21 מרץ, 2017

קיבלה הזמנה לכרטיסי רשת בשרתים של יצרן גדול עבור אחת מספקיות תשתיות הענן הגדולות בעולם. החברה צופה מכירות של כ-30 מיליון דולר בשנה. מניית החברה זינקה בכ-16%

חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא הכריזה היום על ניצחון התכנון החשוב ביותר בתולדותיה. כל-כך מרכזי שלהערכת המנכ"ל הוא עשוי להתברר כאבן דרך המשנה את כיוון ההתפחות של החברה. מדובר בפרוייקט של אחת מעשרת חברות הענן הגדולות בעולם, אשר הזמינה מסיליקום מתג מהיר לכרטיסי רשת, העובד במהירות של 100Gigabit לשנייה.

מניית סיליקום היום בנסד"ק

בהתבסס על ניצחון התכנון הזה, סיליקום קיבלה הזמנה ראשונית בהיקף של 17 מיליון דולר, המכסה את כל הוצאות הפיתוח של גרסת האלפא, את הביצוע תוכנית ביטא אינטנסיבית ואת הייצור וההפצה המסחרית הראשונית של המוצר.

בהתבסס על תחזית המכירות של הלקוח, חברת סיליקום מעריכה שההזמנה הזו צפויה להביא לה מכירות בהיקף של יותר מ-30 מיליון דולר בשנה. מדובר בסכום עצום לחברה שכל מכירותיה בשנת 2016 הסתכמו בכ-100 מיליון דולר. בעקבות ההודעה היום אחר הצהריים (ג'), זינקה מניית החברה בנסד"ק ביותר מ-16% והעניקה לסיליקום שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר.

"להערכתי מדובר בניצחון התכנון הגדול ביותר בהיסטוריה של החברה", אמר נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך. "הוא עשוי להתגלות כניצחון המשנה את פני החברה. עקב המורכבות הגדולה של המוצר עדיין עומדים בפנינו אתגרים שיש להתגבר עליהם לפני תחילת ההפצה המסחרית של המוצר למרכזי נתונים גדולים בעולם, אולם אנחנו מצויים על המסלול הנכון ונוכל לעמוד בהם בהצלחה".

עד היום זכתה החברה בכ-400 ניצחונות תכנון אצל כ-130 לקוחות. בהם לקוחות מהשורה הראשונה דוגמת סיסקו, יבמ, צ'ק פוינט, Dell, מקאפי ועוד. לדברי אורבך, ההזמנה הגדולה הזו היא עדות להצלחת אסטרטגיית הענן של החברה, שבעקבותיה היא מיקדה את הפיתוח של מוצרים חדשים כמענה לבעיות של הלקוחות המתמודדים עם מגמת המעבר של כל מגזרי התעשייה והשוק לשירותים המבוססים על תשתיות ענן.

בינתיים סיליקום עדיין נמצאת בשלבי הכנת המוצר החדש אל השוק: בימים אלה היא עוסקת בשלבים האחרונים של הגדרות התצורה ובדיקת העבודה השוטפת שלו בשרתים שבהם הוא יותקן. החברה מסרה שהבדיקות נעשות בשיתוף פעולה עם אחד מיצרני השרתים הגדולים בעולם (Tier-1 server manufacturer). במקביל, סיליקום מרחיבה את תשתית הייצור של המוצר, כדי לעמוד בתחזיות של ייצור המוני רחב היקף.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת