אלתא תחשוף מכ"ם ייחודי החודר מבעד לצמחייה צפופה

24 מרץ, 2017

מכ"ם ELM-2112FP נמצא מספר שנים בשימוש מבצעי, אולם דבר קיומו נשמר בסוד. הוא ייחשף לראשונה בתערוכת הביטחון LAAD שתתקיים בתחילת חודש אפריל בריו דה-ז'ניירו בברזיל

חברת אלתא (ELTA Systems) הנמצאת בבעלות התעשייה האווירית (Israel Aerospace Industries) פיתחה מכ"ם מפתיע אשר מצליח לחדור מבעד לצמחייה צפופה כמו באזורי יער או סבך, ולגלות אובייקטים נסתרים.

מדובר במכ"ם מדגם  ELM-2112FPשפותח כבר לפני כמה שנים ונמצא בשימוש מבצעי, אולם דבר קיומו נשמר בסוד. המכ"ם ייחשף לראשונה במהלך תערוכת הביטחון LAAD שתתקיים בתחילת חודש אפריל בריו דה-ז'ניירו בברזיל. כשהו פועל בשילוב עם מערכות המכ"ם הקרקעיות של אלתא, ומופעל באמצעות מערכות הבקרה והשליטה הסטנדרטית של אלתא, המכ"ם החדש מיועד לפעול במשימות אבטחת גבולות בכל תנאי מזג האוויר.

המכ"ם מבוסס על טכנולוגיית איפנון תדר בגל רציף (Frequency Modulated Continuous Wave) וכולל אנטנה שטוחה בעלת זווית סריקה של 90 מעלות. המכ"ם יכול לעקוב אחר 200 מטרות בו זמנית והוא מצליח לזהות תנועה של בני-אדם בתוך הסבך ממרחק של 2.5 קילומטרים, ותנועה של כלי-רכב בתוך הסבך ממרחק של 5 קילומטרים. כמובן שעומק החדירה של המכ"ם אל תוך הסבך תלוי בסוג הצמחייה ובצפיפותה. מנהל תחום מערכות מכ"ם ימיות וקרקעיות באלתא, ישראל לופה, אמר שמאחורי המכ"ם ניצבת פריצת דרך טכנולוגית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון