וונדרליך: "סיוה צפויה להתחרות באינטל-מובילאיי"

26 מרץ, 2017

אנליסט השבבים מתיו רוביסון פירסם המלצת קנייה לסיוה והעלה את מחיר היעד של המנייה ל-40 דולר. הסיבה: מעמדה בתחום מעבדי הראייה וטכנולוגיית הרשתות הנוירוניות שלה, הדרושה ליישום מערכות עזר לנהג וכלי-רכב אוטונומיים

עיסקת הענק שבה רכשה חברת אינטל את מובילאיי תמורת 15.3 מיליארד דולר הפכה את תחום הנהיגה האוטונומית מהבטחה עתידית ומעט מעורפלת, לתעשייה שבה יש משקיעים גדולים והבטחות מסחררות לפריצה מהירה אל שוק ענק. התוצאה: אלפי משקיעים בעולם שהחמיצו את האפשרות להשקיע במובילאיי, מחפשים כיום שחקנים חדשים ולא מוכרים מספיק בתחום מערכות העזר לנהג (ADAS) והנהיגה האוטונומית. להערכת חברת המחקר וונדרליך סקיוריטיס (Wunderlich Securities), חברת סיוה (CEVA) מהרצליה שייכת לקטגוריה הזו.

חברת קניין רוחני תתחרה ביצרניות פתרונות

אנליסט וונדרליך לתחום השבבים, מתיו רוביסון, פירסם בסוף השבוע דו"ח על סיוה שנערך לאור עיסקת אינטל-מובילאיי, והגיע למסקנה שלמרות ההבדלים הגדולים במודל העיסקי של שתי החברות, סיוה עשויה להיות בטווח הארוך מתחרה מעניינת מאוד של אינטל בתחום הנהיגה האוטונומית. לאור המסקנות, הוא העניק המלצת קנייה למניית סיוה בנסד"ק, והעניק לה מחיר יעד של 30 דולר, בהשוואה למחיר של 34.3 דולר שבו היא נסחרת כיום.

חברת סיוה היא ספקית של קניין רוחני (IP) ליצרני שבבים, בעוד שאינטל-מובילאיי היא קבוצה (בקרוב חברה) המספקת שבבים ופתרונות תוכנה מלאים. להערכתו, יש לסיוה מוצר ייחודי המורכב ממעבד ראייה ופלטפורמת בינה מלאכותית המבוססת על רשתות נוירוניות (neural network framework). "היא מתאימה לאלה המבקשים לפתח בעצמם את המערכות שלהם, או להתחרות במובילאיי ואינטל".

לדבריו, החברה ביצעה השקעות גדולות בתחומי עיבוד התמונה, ופיתחה את מעבדי התמונות הדרושים לשימוש במערכות עזר לנהג. מעבד התמונה החדש ביותר של החברה, XM6, הושק בחודש ספטמבר 2016 ורשיונות השימוש הראשונים שלו צפויים להימכר במחצית הראשונה של 2017. "בטווח הקרוב אנחנו צופים שרוב ההכנסות ממנו יגיעו מתחומים כמו סמארטפונים מהקצה הגבוה, מצלמות אבטחה ומערכות ADAS".

תמלוגי הרכב הראשונים צפויים להגיע השנה

"מתוך 20 הלקוחות שרכשו רשיונות שימוש במעבדי הראייה של סיוה, החברות Altek, Novatek, On Semiconductor ו-Rockchip ולפחות ספק ראשי אחד של מכלולים ליצרנית מכוניות – ישתמשו בהם למערכות ADAS או למערכות ממונעות אחרות. יש לצפות שחלק מהם יתחילו לשלם תמלוגים כבר ב-2017".

חשוב לצייו שסיוה לא מספקת יישומי תוכנה, כמו למשל חבילת ADAS עם התראות מפני סטייה מהנתיב או מפני סכנת התנגשות. פתרונות כאלה מוצעים על-ידי חברות כמו Mobileye ועל-ידי ספקיות מכלולי-רכב כמו AutoLiv, Bosch, Continental ו-Denso והיצרנית Tesla. "סיוה נמצאת במיקום ייחודי שבו היא מספקת טכנולוגיות ניתנות לרישוי של מעבדי ראייה, וכלי פיתוח לאלגוריתמים המאפשרים ליישם מערכות מבוססות בינה מלאכותית".

"אנחנו צופים שסיוה תהיה מרכיב חשוב בתחרות מול אינטל-מובילאיי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני