זינוק בהכנסות של חברת מיקרון הודות לעליית מחירי הזיכרונות

27 מרץ, 2017

החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 4.65 מיליארד דולר, עלייה של 58% לעומת השנה שעברה. הסיבה העיקרית: זינוק במחירים של רכיבי DRAM ו-NAND

*[בתמונה: שבב DRAM של מיקרון]

מיקרון (Micron) פותחת ברגל ימין את 2017. יצרנית שבבי הזיכרונות מאיידהו רשמה ברבעון הראשון של 2017 הכנסות של 4.65 מיליארד דולר, עלייה של 58% לעומת הרבעון המקביל ב-2015 ועלייה של 17% לעומת הרבעון הרביעי של 2016. הרווח החשבונאי הנקי (GAAP) עמד על 894 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 97 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

במיקרון מציינים כי הגידול החד בהכנסות נרשם בעקבות ביקושים גבוהים בתעשייה לפתרונות NAND ו-DRAM, שתי הטכנולוגיות העיקריות של מיקרון. הביקושים העודפים, שעלו על ההיצע בשוק, תרמו גם לעליית מחירים של שבבי הזיכרונות. מחיר המכירה הממוצע של שבבי DRAM על ב-21% ואילו מחיר המכירה הממוצע של שבבי ה-NAND עלה ב-18%. במקביל, גם עליות הייצור של שבבי ה-DRAM וה-NAND ירדו ב-6% ו-15% בהתאמה.

מיקרון צופה כי הצמיחה בהכנסות תימשך ברבעון הבא ומםרסמת תחזית להכנסות של 5.4 מיליארד דולר ברבעון השני של 2017, הרבה מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.7 מיליארד דולר.

המגמות החיוביות בשוק הזכרונות העולמי התבטאו גם בשולי הרווח של מיקרון, שעמדו על 36.7% ברבעון הראשון, כמעט כפול משולי רווח של 19.7% ברבעון המקביל אשתקד. בשיחת הוועידה בפני המשקיעים ציין מנכ"ל מיקרון מארק דורקן כי הוא צופה כי גם בהמשך השנה צפויים עודפי ביקושים בשוק ועל כן שולי הרווח אף עשויים לטפס עד 46% ברבעון הנוכחי.

60% מהמכירות של מיקרון הם בתחום ה-DRAM, שחווה בשלושת הרבעונים האחרונים עליית מחירים מטאורית, בעיקר בשל היצע נמוך בשוק ה-PC. בעקבות כך, מנייתה של מיקרון כמעט והכפילה את מחירה מאז חודש יוני 2016. עם זאת, יש לציין כי המחירים בשוק הזכרונות נוטים לתנודתיות גבוהה וישנם אנליסטים שמעריכים כי המחירים הנוכחיים בתחום ה-DRAM צפויים לרדת לקראת סוף 2017. על כן, יכולתה של מיקרון לשמור על רווחיות גבוהה תלויה במעבר שלה מטכנולוגיית DRAM לטכנולוגיית NAND.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס