אופגל משיקה אלגוריתם עיבוד תמונה חדשני למצלמות תרמיות

31 מרץ, 2017

המעבד החדש מספק יכולות הפרדה וגילוי משופרות, המאפשרות מעקב אחר רחפנים באוויר וזיהוי דליפות גז. החברה מסרה שהאלגוריתם כבר מותקן במצלמות המעקב שלה ממשפחת Sii™ OP

[בתמונה: מצלמת ה-Sii OP של אופגל, המצוידת ב-EYE-Q]

חברת אופגל (Opgal) מכרמיאל, המפתחת מצלמות הדמיה תרמיות לתחומי האבטחה, הביטחון והתעשייה, משיקה אלגוריתם חדש לעיבוד תמונה בשם OPGAL EYE-QTM, שיקנה למצלמות של החברה יכולות הפרדה וגילוי משופרות. החברה כבר הטמיעה את האלגוריתם במצלמת המעקב התרמית Sii™ OP, ובעתיד תטמיע את האלגוריתם החדש במצלמות נוספות.

על פי החברה, מעבד התמונה החדש מציב סטנדרטים חדשים של איכות תמונה תרמית, בהתבסס על שנים רבות של ניסיון ומחקר בתחום האלגוריתמיקה. ה-OPGAL EYE-Q מיועד ליישומים ביטחוניים כגון מעקב ברור אחר אובייקטים קטנים אשר נעים במרחב כגון רחפנים ומזל"טים וכן לצרכים תעשייתיים כגון זיהוי ואיתור דליפות גז באוויר.

הדמאה תרמית מתבססת על העובדה כי כל אובייקט פולט קרינת חום בטווחי האינפרא-אדום (IR). באמצעות מיפוי ההבדלים בין הטמפרטורות מצלמה תרמית מסוגלת לבצע לייצר תמונה מפורטת של האובייקטים במרחב. הדמאה תרמית משמשת בתחומים רבים כגון מצלמות אבטחה ומעקב, דימות רפואי, אמצעים לראיית לילה ובידוק בטחוני.

שיטת עיבוד התמונה של OPGAL EYE-QTM אינה מושפעת מההבדלים והתנודות בטמפרטורה של אובייקט היעד, ועל כן מספקת הדמיה תרמית טובה יותר גם בתנאי חושך מוחלט וראייה מוגבלת ובכל תנאי מזג אוויר. נשיא ומנכ"ל אופגל עמית מתתיה ציין כי "עם עיבוד OPGAL EYE-QTM חדות התמונה דומה כל כך לזו של וידאו שחור לבן עד כי קשה להאמין כי התמונה היא תרמית".

ה-OPGAL EYE-Q כבר מובנה בתוך מצלמת המעקב התרמית החדשה של אופגל Sii™ OP, המיועדת לשוק האבטחה. הייחוד של ה- Sii OPהיא העובדה שהיא מצוידת במערכת קוד פתוח (לינוקס) ובערכת פיתוח, מה שמאפשר למפתחים לשלב את הטכנולוגיה של אופגל באופן פשוט במערכות חיצוניות ולהתאימה לצרכים שונים. המצלמה, התומכת בסטנדרט הגלובלי ONVIF, מצוידת בחיישן תרמי ובחיישן HD המאפשרים לבצע הדמאה גם ביום וגם בלילה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , תעופה וביטחון