אלביט תספק את קסדות HDTS למסוקי חיל הים האמריקאי

2 אפריל, 2017

היקף ההזמנה הוא 50 מיליון דולר ומיועדת עבור מסוקי MH-60S. הקסדה יודעת לעקוב אחר קו הראייה של הטייס ומספקת לו את המידע הדרוש לו על-גבי המשקף

חברת הבת של אלביט מערכות באמריקה (Elbit Systems of America) זכתה בחוזה של חיל הים האמריקני בהיקף של 50 מיליון דולר לאספקת מערכות תצוגת קסדה ועוקב ראש (HDTS) עם אלגוריתם CCIP, המבצע חישובים אלגוריתמיים לציון מטרות עבור צי מסוקים חמושים מדגם MH-60S Seahawk. הפרויקט יתבצע בפורת וורת', טקסס, ויושלם עד ליוני 2021. החברה כבר קיבלה הזמנה ראשונית של 14.2 מיליון דולר למערכת קסדה עם עוקב קו ראיה ואינטגרציה של סימבוליקת כינון החימוש למסוקי MHS-60.

רענן הורביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, ציין כי החברה מתמקדת כאסטרטגיה באספקת יכולות אמינות המגבירות את אפקטיביות המשימה לטייסים. "מערכת ה-HDTS ו-CCIP הן דוגמאות מובילות ליכולות התצוגה וכינון החימוש שלנו, המקנות לצוותי האוויר יתרון מכריע במהלך משימות קריטיות", הוסיף הורוביץ.

אינפורמציה בזמן אמת לכל נקודה שהטייס מביט אליה

קסדות ה-HDTS – Helmet Display Tracker System של אלביט מיועדות כדי להקל על הטייס את ההתמצאות במרחב בטיסות יום ולילה. הקסדה כוללת תצוגה עלית שמקרינה בפני הטייס על גבי משקף הקסדה נתונים רלוונטיים על הטיסה, המטרות והמשימה, מבלי שיצטרך להוריד את מבטו ולהסתכל על השעונים בתא הטייס.

מערכת ה-HDTS מתבססת על טכנולוגיית עקיבה אחר קו הראיה (Line of Sight Tracking), שמאפשרת לטייס לקבל אינפורמציה בזמן אמת נתונים כגון מיקום מטרות ואיומים, וכן לשעבד מערכות שונות במטוס לתנועת ראשו של הטייס. המערכת אף מאפשרת כיוונון של כלי הנשק לקו הראייה של הטייס ובכך להפחית את זמן התגובה והירי. כמו כן, היא מאפשרת סנכרון של נקודת ההסתכלות בין שני הטייסים בתא הטייס ובכך מפחיתה את הצורך בתקשורת מילולית ביניהם.

אלביט מספקת קסדות HDTS למסוקי תובלה, מסוקים ימיים, ומסוקי קרב וכן לכלי רכב משוריינים. בין היתר, קסדת ה-HDTS משמשת את טייס ה-F-35 בחיל האוויר האמריקני. החברה צופה כי הגידול המתוכנן בתקציב הביטחון האמריקני, מ-570 מיליארד דולר ב-2017 ל-680 מיליארד דולר ב-2025, יהווה הזדמנויות להגדלת פעילות החברה בארצות הברית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית