Powermat נערכת לתמוך בטעינה האלחוטית של מכשירי אפל

2 אפריל, 2017

חברת אפל הצטרפה בחשאי לקונסורציום הטעינה האלחוטית. פאוארמט הישראלית נערכת לשינויים בשוק. מנכ"ל פאוארמט: "אפל קובעת מגמות, ותסייע להבשלת חזון הטעינה האלחוטית"

שוק הטעינה האלחוטית (Wireless Charging) זוכה לרוח גבית חזקה מאוד: כמעט בחשאי הצטרפה חברת אפל (Apple) לקונסורציום הטעינה האלחוטית (Wireless Power Consortium) המפתח את התקנים באמצעות הסכמה הדדית בתעשייה כדי להבטיח תאימות הדדית בין המכשירים השונים. אומנם אפל לא הודיעה על-כך רשמית, אך מתחילת חודש פברואר היא החלה להופיע ברשימת החברות הרשומות בארגון. בעקבות המהלך השקט מעריכים בתעשייה שאפל מתכננת להטמיע התקן לטעינה אלחוטית בחלק מהמכשירים החדשים שהיא תוציא לשוק בשנת 2017.

מנכ"ל פאוארמט: אפל מגדירה מגמות

מנכ"ל פאוארמאט, אלעד דובז'ינסקי

לקונסורציום הטעינה האלחוטית הצטרפו בינתיים יצרניות מובילות כגון סמסונג, לנובו, נוקיה, אסוס, קנון ועוד. אבל בהיותה יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם וחברה מובילת טרנדים, הצטרפותה של אפל לקונסורציום עשויה לקבע את הטעינה האלחוטית כשיטת טעינה מקובלת בתעשייה ופופולרית בקרב משתמשים.

בעקבות הכניסה של אפל לתחום, הודיעה חברת פאוורמט (Powermat) הישראלית, המייצרת משטחים להטענה אלחוטית, שהיא תהיה מוכנה לתמוך במכשירי iPhone בכל פרוטוקול טעינה אלחוטי שאפל תבחר בו. "פאוארמט מקדמת בברכה את הגידול הצפוי בקטגוריית הטעינה האלחוטית, המממש בפועל את החזון שהגתה כבר לפני עשר שנים," נמסר מהחברה.

בראיון ל-Techtime, הסביר מנכ"ל פאוארמט, אלעד דובז'ינסקי, מדוע יש לכניסת אפל לתחום חשיבות כל-כך גדולה: "ההצטרפות של אפל מהווה הזדמנות לייצר אקוסיסטם רחב מאוד של טעינה אלחוטית.

"טעינה אלחוטית היא פיתרון חכם ונוח עבור הצרכנים, ואין ספק שהשוק צפוי להתרחב. חברת אפל תסמן את הדרך עבור גופים נוספים, ואנו שמחים שאפל תסייע לחזון הטעינה האלחוטית להבשיל". לדבריו,  "שוק הטעינה האלחוטית התחיל למעשה טרם זמנו. פאוארמט היתה הראשונה שפיתחה טכנולוגיית טעינה אלחוטית. היא הקימה והובילה את השוק. הטכנולוגיה הזו היתה יציר מוחו של רן פוליאקין, מייסד פאוארמט והמנכ"ל הראשון שלה, שהוביל חזון שלפיו יהיה עולם שבו האנרגיה האלחוטית זמינה לכל אחד בכל מקום".

Techtime: כיצד השוק מתפתח?

דובז'ינסקי: "רק היום אנחנו עדים להבשלה של הטכנולוגיה ושל השוק. יצרניות נוספות מתחילות לצייד את המכשירים שלהן בהתקני טעינה אלחוטית, ומתרחב מספר החברות והארגונים המזהים את הפוטנציאל הטמון בזמינות ההטענה האלחוטית לקידום המותג שלהם. כיום, יצרניות הטלפונים הסלולריים רואות את הטעינה האלחוטית כסטנדרט שהולך ומתקבע, והצטרפותה של אפל טומנת פוטנציאל גדול להתרחבות עסקית ולשיתופי פעולה נוספים עם מותגים מובילים".

דובז'ינסקי הסביר שהמטרה של פאוארמט היא להפוך לספקית הגג של תחום הטעינה האלחוטית בכל התקנים והפרוטוקולים. "הפלטפורמה של פאוארמט תמכה בפרוטוקולים רבים מאז שהחל הפיתוח שלה, כיום אנחנו משדרגים את הרשת שלנו כדי שתאפשר לכל השחקנים בתעשייה להתחבר אליה".

שני מיליארד התקנים אלחוטיים עד לשנת 2025

למרות שהטכנולוגיה קיימת כבר כעשור, השוק דשדש בשנים הראשונות שלו מאחר שיצרניות הסמרטפונים נמנעו מלאמץ את הטכנולוגיה. עם זאת, בשלוש השנים האחרונות השוק מצוי בצמיחה חדה. להערכת חברת המחקר IHS, שוק ההטענה האלחוטית צמח בשנת 2015 ב-160%, והגיע להיקף של כ-144 מיליון התקנים אלחוטיים. גם בשנים הבאות צפוי השוק לגדול באופן מואץ, כשב-2020 היקף המכירות של מקלטי טעינה אלחוטית יגיע לכמיליארד יחידות. עד 2025 הושק יוכפל לכשני מיליארד יחידות.

שוק הסמארטפונים הינו המנוע המרכזי לצמיחת השוק הטעינה האלחוטית ומהווה כ-60% מכלל המכירות בשוק. מי שמובילה את התחום היא סמסונג, שמכשירי הגלקסי שלה מותאמים לשני ההתקנים המרכזיים של טעינה חשמלית. עם זאת, תחום נוסף שצפוי להעניק דחיפה לשוק צומח הזה הוא שוק המוצרים הלבישים. גבר היום השעונים החכמים של אפל ושל סמסונג מותאמים ללעבודה מול מטענים אלחוטיים.

השראה עסקית והשראה אלקטרומגנטית

חברת פאוארמט הוקמה בארץ בשנת 2006 על-ידי רן פוליאקין, ד"ר אמיר בן שלום, דב הרשברג ויואב חפר. לחברה יש משרדים בתל אביב, באירופה ובארצות הברית והיא מעסיקה כ-40 עובדים, מרביתם בישראל. פאוארמט נחשבת לאחת החלוצות בתחום הטעינה האלחוטית והיתה החברה הראשונה בעולם שהוציאה לשוק משטחים להטענה אלחוטית.

הטעינה נעשית באמצעות השראה אלקטרומגנטית, ללא צורך בחיבור המכשיר לשקע חשמלי באמצעות כבל. הטעינה נעשית באמצעות משדר ומקלט. המשדר כולל סליל שידור המצוי במשטח אשר מחולל שדה אלקטרומגנטי. האנרגיה האלקטרומגנטית מיתרגמת לאנרגיה חשמלית אשר נקלטת במקלט המצוי במכשיר הנייד, שבו יש סליל נגדי. כיום קיימת תחרות בין שני תקנים שונים של טעינה חשמלית: תקן Qi ותקן PMA. הטכנולוגיה של פאוארמט תומכת בשניהם.

תקשורת RFID עם המכשיר הנייד

המשטח של פאוארמט מצויד בטכנולוגיית RFID (תקשורת אלחוטית מטווח קצר) המאפשרת לזהות את יצרן המכשיר הנייד המונח על המשטח, באמצעות תגית המודבקת על המכשיר. המשטח גם יודע לזהות את כמות הטעינה הנדרשת כדי לטעון במלואה את סוללת המכשיר.

מלבד העובדה שהטעינה האלחוטית מייתרת את השימוש בכבלים מסורבלים ושקעי חשמל מרובים, מידת הקרינה הנפלטת במהלך הטעינה הינה נמוכה מהקרינה הנפלטת במהלך טעינה רגילה באמצעות כבל. להערכת פאוארמט, אובדן האנרגיה בתהליך הוא אפסי וזמן הטעינה זהה לטעינה החשמלית הרגילה באמצעות כבל.

מיליון מכוניות של ג'נרל מוטורס

החברה גם פיתחה אפליקציה המאפשרת למשתמש לאתר עמדות טעינה חשמלית הקרובות למיקומו ומתריעה בפניו מתי עליו להטעין. האפליקציה גם מאפשרת לעסקים שבהם נמצאות עמדות הטעינה לתקשר עם הלקוח – ולייצר ערך מוסף שיווקי ומיתוגי נוסף. לפאוארמט יש הסכמי שיתוף פעולה אסטרטגיים עם רשת בתי הקפה סטארבקס ועם יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, דורסל וחברת AT&T. משטחי הטעינה שלה מותקנים כיום בסניפי סטארבקס בארצות הברית ובעוד כ-12,000 נקודות טעינה אלחוטיות של פאוארמט הפזורות באתרים ציבוריים שונים. עד היום הותקנה הטכנולוגיה של פאוארמט בכ-250 מיליון טלפונים סלולריים ובכמיליון כלי-רכב של ג'נרל מוטורס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , טאבלט וסמארטפון , תקשורת , תקשורת אלחוטית