Maxlinear רוכשת את Exar תמורת 700 מיליון דולר

3 אפריל, 2017

מטרת המיזוג היא להרחיב את דריסת הרגל בשוק השבבים האנלוגיים והאותות המעורבים. למקסליניאר יש מרכז פיתוח בהרצליה עם 50 עובדים

מיזוג נוסף בתעשיית השבבים העולמית. חברת הסמיקונדוקטור האמריקנית MaxLinear, המספקת שבבים אנלוגיים ואותות מעורבים לתקשורת רחבת פס, רוכשת את יצרנית השבבים האנלוגיים Exar תמורת כ-700 מיליון דולרים במזומן, כך מסרו החברות בשבוע שעבר. במסגרת ההסכם, מקסליניאר תרכוש את מניותיה של אקסאר במחיר של 13 דולר למניה, פרמיה של 22% בהשוואה למחיר הנעילה של המניה ביום שלישי בשבוע שעבר. המיזוג יושלם עד סוף הרבעון השני של השנה.

אקסאר מתמחה בתחום השבבים האנלוגיים והאותות המעורבים ליישומי וידאו, הדמאה ותקשורת. על פי ההודעה של חברת MaxLinear, העסקה נועדה כדי להרחיב את דריסת הרגל של החברה בתחום השבבים האנלוגיים והאותות המעורבים. "אקסאר תוסיף לנו פורטפוליו של מוצרים אנלוגיים ואותות מעורבים עתירי ביצועים לניהול צריכת חשמל וממשקים עבור תשתית התקשורת האלחוטית, גישה בפס רחב, רשתות תעשייתיות, רשתות ארגוניות ורשתות למכוניות."

ברבעון הרביעי של 2016 רשמה מקסליניאר הכנסות של 87.1 מיליון דולר. החברה נסחרת בנסדא"ק לפי שווי שוק של 1.87 מיליארד דולר. מנכ"ל מקסליניאר, קישור סינדריפו, אמר: "המומחיות של אקסאר בניהול צריכת חשמל ובטכנולוגיות ממשק, יחד עם פלטפורמת ההפצה הנרחבת של מקסליניאר, תאפשר לנו להרחיב את הצמיחה שלנו, לנצל הזדמנויות צולבות ולשרת טוב יותר את לקוחותינו".

למקסליניאר יש מרכז פיתוח בהרצליה המעסיק כ-50 עובדים, במקורו מתבסס על חברת פובינג'נט הישראלית, שפיתחה שבבים לתקשורת אלחוטית. ב-2011 רכשה ברודקום את פרוביג'נט תמורת 313 מיליון דולר, ובמאי 2016 רכשה מקסליניאר את מרכז הפיתוח מברודקום תמורת 88 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תקשורת אלחוטית