בדרך לנסד"ק: אורקם גייסה 41 מיליון דולר

3 אפריל, 2017

החברה שהוקמה על-ידי מייסדי מובילאיי ופיתחה משקפי עזר לכבדי ראייה ועיוורים, ביצעה את הגיוס לפי שווי 600 מיליון דולר. פרופ' אמנון שעשוע: "המטרה היא להגדיל את המכירות פי ארבעה ב-2017, כדי להגיע לנסד"ק ב-2018"

חברת אורקם (Orcam) שהוקמה על-ידי מייסדי מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, גייסה 41 מיליון דולר, על-פי שווי חברה של כ-600 מיליון דולר. הגיוס מהווה צעד נוסף בדרך להנפקה עתידית בנסד"ק. חברת אורקם פיתחה מכשיר עזר לעיוורים המבוסס על ראיית מכונה, המסייע להם לקרוא טקסטים ואף לזהות פנים.

חברת אורקם הוקמה בשנת 2010 וגייסה עד היום כ-63 מיליון דולר. החברה לא מסרה מי המשקיעים שהשתתפו בסבב הנוכחי. בסבבים קודמים השקיעו בחברה קרן ההשקעות של אינטל (Intel Capital), קרנות ההשקעות של BRM שבבעלות האחים אלי ברקת וניר ברקת (כיום ראש עירית ירושלים) וקרן "אביב" של יואב שלוש. החברה פועלת מירושלים ומעסיקה כ-130 עובדים.

מובילאיי לעיוורים

בריאיון לסוכנות רויטרס אמר מייסד החברה אמנון שעשוע, שאורקם מתכננת לבצע הנפקה בנסד"ק עד סוף שנת 2018. "ב-2017 היעדים שלנו הם להגדיל את המכירות פי ארבעה בהשוואה ל-2016, ועד לסוף 2018 ההכנסות והרווחים של החברה יהיו ראויים בשביל הנפקה לציבור", אמר.

חברת אורקם פיתחה שורה של מוצרים שנועדו לסייע לעיוורים להתנהל בחיי היומיום ביתר קלות ולשפר את עצמאותם. המכשיר המרכזי של החברה הוא OrCam MyEye, אשר מכיל מצלמה זעירה המותקנת על-גבי משקפיים, מעבד זעיר ואוזנייה. מצלמה מכוונת אל האובייקט שמול עיני של המשתמש ובאמצעות אלגוריתם של ראיית מכונה מקריאה עבורו את הטקסט ישירות לאוזנו דרך אוזנייה.

המכשיר משמש לקריאת חומרים כתובים כגון עיתונים, ספרים, ודברי דואר. המערכת מסייעת לעיוור גם להתנהל גם מחוץ לביתו והיא מסוגלת להקריא שלטי רחוב, תפריטי מסעדות, תוויות על גבי מוצרים בסופרמרקט ואף לזהות לזהות שטרות כסף ואובייקטים מוכרים. המערכת גם מתריעה עבור העיוור בפני סכנות ברחוב כגון עמודים, מחסומים ומעברי חצייה. כמו כן, ניתן להגדיר במערכת מאגר של פרצופים, כך שהמערכת תסייע לעיוור לזהות את האנשים בסביבתו כגון בני משפחה וחברים. המכשיר כולו שוקל 14 גרם בלבד וקל מאוד לנשיאה.

המכשיר השני של אורקם הוא MyReader ונועד לסייע לעיוורים לקרוא טקסטים במחשב, בסמארטפון ובטאבלט. המכשיר השני הוא MyMe. הוא מולבש על החולצה ומספק למשתמש אינפורמציה על סביבתו, כגון האוכל שהוא אוכל, האדם היושב מולו, ואף מידע על הפעילות הספורטיבית שלו. השוק הפוטנציאלי של מוצרי אורקם הוא אדיר. בעולם ישנם כ-39 מיליון עיוורים וכ-246 לקויי ראייה עם בעיות ראייה מגוונות שעשויים להזדקק למכשיר.

סרטון וידאו המציג את הטכנולוגיה של אורקם:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , השקעות והון סיכון , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית