אבנט הכריזה על אסטרטגיה חדשה ולוגו חדש

5 אפריל, 2017

מפיצת הרכיבים הגלובלית החליפה השבוע את הלוגו שלה, עם השלמתו של מהלך אסטרטגי רחב-היקף שהגדיר מחדש את המשימה העיקרית שלה ונועד לקרב אותה אל חברות הסטארט-אפ בשלבים המוקדמים

מפיצת הרכיבים הגלובלית אבנט (Avnet) השיקה השבוע קמפיין כלל עולמי שנועד למצב את החברה מחדש ולייצג את האסטרגיה חדשה שהגדירה. האסטרטגיה הזו מלווה בלוגו חדש בצבע ירוק (במקום האדום הישן) ובסיסמה Reach Further, אשר תלווה מהיום את כל פעולותיה. הגדרת היעד החדשה של החברה היא: "לסייע לחברות הסטארט-אפ הקטנות ביותר ולחברות הטכנולוגיות הגדולות והרב-לאומיות, להתקדם בקלות ובמהירות מרעיון לתכנון, והבמשך ליצירת אב-טיפוס והמעבר לייצור המוני".

האתר החדש של אבנט. ירוק במקום אדום
האתר החדש של אבנט. ירוק במקום אדום

מנהל שיווק אבנט, קווין סלרס, אמר שהמותג החדש הוא הרבה מעבר לקמפיין שיווקי. "זהו ביטוי אותנטי לאופי ולערכים של החברה. ססמת Reach Further מבטאת התחייבות חגיגית של אבנט למייקרים, לממציאים, ליזמים, למהנדסי התכנון ולספקים".

המיתוג מבטא אסטרטגיה חדשה

החברה מסרה שהאסטרטגיה החדשה התקבלה לאחר מחקר מעמיק שנעשה בקרב הלקוחות והשותפים האסטרטגיים שלה. הצבע הירוק מחליף את הצבע האדום כדי לסמל צמיחה ואפשרויות. החברה השיקה אתר חדש בעל יכולת ניווט, קבלת שירותים והשגת מידע חדשות.

המיתוג המחודש הוא שיאו של מהלך אסטרטגי מורכב שכלל את רכישת חברת Premier Farnell בחודש אוקטובר 2016, ורכישת חברת Hackster.io בחודש נובמבר 2016. מדובר בשתי חברות בעלות מודל פעילות שונה לחלוטין מזה שבו אבנט הורגלה.

עד לאחרונה, התמקדה אבנט בפעילות הפצה קלאסית, שבמסגרתה היא מפעילה צוותים הנדסיים המתחרים על Design Wins ולאחר מכן מספקת את הרכיבים בכמויות גדולות לקווי ייצור המוניים. החברות החדשות שהיא רכשה קמו על בסיס הקהילה ההנדסית התוססת שצומחת בזכות רשת האינטרנט, ומתקיימת במקביל לחברות המותג הגדולות.

הקהילה מכתיבה מגמות

פארנל פועלת במתכונת אינטרנטית מלאה המזכירה את הפעילות של חברת אמזון (או המתחרה Digi-Key). היא מאפשרת לכל אדם לבצע רכישה ישירה באמצעות האתר ומספקת לו מידע טכני רחב. הדבר מעניק לה גישה ישירה אל אלפי חברות סטארט-אפ בתחילת דרכן, אשר מבצעות רכישות מצומצמות מאוד לצורך פיתוח אבות טיפוס.

גם חברת Hackster.io ממוקדת בקהילת המפתחים המקוונת, ולא בקווי הייצור של חברות הענק. למעשה זוהי רשת חברתית הכוללת כ-200,000 מהנדסים ו-90 שותפים טכנולוגיים, המשתפים מידע ומריצים פרוייקטים תכנוניים. השבוע דיווחה החברה שכעת מתנהלים ברשת שלה יותר מ-7,000 פרוייקטים טכנולוגיים. בהם למשל, 1,100 פרוייקטי Raspberry בהשתתפות 10,300 מהנדסים, 1,800 פרוייקטי Arduino בהשתתפות 31,000 מתכננים, 420 פרוייקטים סביב פלטפורמות אינטל בהשתתפות כ-5,200 מתכננים ועוד.

פרוייקטים באתר Hackster

סטארט-אפים "משבשים"

שתי העיסקאות האלה לא מלמדות על נטישת שוק הרכיבים לייצור המוני. חברת אבנט נחשבת למפיצת הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בעולם. היא מעסיקה כ-17,000 עובדים בעולם ונסחרת בבורסה של ניו-יורק לפי שווי חברה של כ-5.8 מיליארד דולר. עיסקאות הרכישה האלה מעידות על ההכרה בכך שתעשיית הטכנולוגיה הפכה לתעשייה משבשת (Disruptive). כלומר, בכל נקודת זמן קיימים כמה אלפי מתכננים העובדים מתחת למכ"ם של התעשייה על מוצר חדש שעשוי לצאת לשוק, ולשנות אותו.

אבנט רוצה להתקרב אליהם ככל האפשר ולהשתתף בפרוייקטים שלהם כבר משלב הרעיון. במסגרת זאת, הקמפיין כולל השקת שתי יוזמות נוספות: אבנט השיקה את האתר MakerSource.io, שגם הוא אתר קהילתי. קהילת המפתחים החובבים נמצאת בצמיחה גדולה מאוד וקיבלה את הכינוי (Makers). אלא שהיום המייקרים הם יותר מחובבי טכנולוגיה – הם חלק מהתעשייה.

בחברות רבות מאמצים את המודל הזה לפיתוח רעיונות חדשים, ביצוע מבחני היתכנות זולים ובניית אבות טיפוס בסיוע הקהילה. האתר מספק למייקרים כלים להתקשר עם נותני שירותים עבורם, כמו מפתחי אפליקציות, קבלני ייצור, יועצים משפטיים, אנשי שיווק ועוד. למעשה זו עוד זירת פעילות תעשייתית ברמת חברת הסטארט-אפ.

היכרות באמצעות מימון

חברת אבנט תוקפת את הזירה הזו גם מזווית המימון: האתר Avnet Innovation Lab מופעל בשיתוף פעולה עם בית הספר להנדסה באוניברסיטת אריזונה. מטרתו לספק מימון וייעוץ לחברות סטארט-אפ הפועלות בעיקר בתחום ה-IoT. למעשה, מדובר בעוד זרוע שאבנט שולחת במטרה להתחבר אל החברות הרבות אשר צומחות בחשאי – חברות הפועלות בצורה שקטה מאוד, ועשויות בכל רגע לצאת אל השוק ולשבש אותו לחלוטין.

סרטון ההכרזה של אבנט על האסטרטגיה החדשה:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה