Murata היפני משקיע ב-The Elegant Monkeys הישראלית

6 אפריל, 2017

החברה מירושלים מפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית לניטור מצבים מנטליים. מוראטה ו-TEM יפתחו מערכת חיישנים לניטור רמות לחץ במקומות עבודה וליישומים רפואיים. המנכ"ל יזדי: "השילוב בין העליונות היפנית בתחום החומרה והיכולת הישראלית בתחום התוכנה יוביל ליצירת סטנדרט חדש בשוק"

[בתמונה למעלה: הצוות של TEM]

חברת הסטארט-אפ הישראלית The Elegant Monkeys (או בקיצור, TEM), המפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית לניטור מצבים מנטליים, השלימה סבב גיוס סיד בהיקף של כמה מיליוני דולרים בהובלת תאגיד האלקטרוניקה היפני Murata. ההשקעה מצד מוראטה כוללת גם שיתוף פעולה אסטרטגי, שיכלול פיתוח משותף של מערכת חיישנים מתקדמת המיועדת לתחומי הבריאות והרפואה. החברה לא מסרה מה היה היקף הגיוס, אך ציינה כי הוא "חריג בגובהו" ביחס לסבב סיד (Seed), שהוא גיוס ההון הראשוני שמבצעת חברת סטארט-אפ.

חיישנים של מוראטה

במסגרת שיתוף הפעולה ישלבו החברות בין טכנולוגיית הבינה המלאכותית של TEM לבין החיישנים הרפואיים של מוראטה במטרה ליצור פתרונות בתחום הבריאות והרפואה שיוכלו למפות מגוון של מצבים רגשיים ומנטליים במטרה לספק שירותי בריאות אפטקיביים וזולים יותר. חברת Murata היפנית היא אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום האלקטרוניקה, החיישנים ורכיבי התקשורת. בתחום החיישנים היא פעילה בשוקי המובייל, הרכב, המוצרים הלבישים והרפואה. החיישנים של החברה מבוססים על טכנולוגיית MEMS וחומרים קרמיים בעלי התנגדות מגנטית, המאפשרים יעילות גבוהה בהספק נמוך.

חומרה יפנית ותוכנה ישראלית

בתחום הבריאות, החברה מפתחת חיישנים לקוצבי לב וחיישני לחץ ליישומים פולשניים ובלתי פולשניים למדידות לחץ דם, לחץ תוך מוחי, לחץ בחלל הבטן ולחץ תוך עיני. בנוסף, היא מספקת חיישנים לציוד רפואי כגון פרוטזות ומכשירי הדמאה. החברה מעסיקה כ-55 אלף עובדים ברחבי העולם. בשלושת הרבעונים האחרונים של 2016 הסתכמו הכנסותיה בכ-7.8 מיליארד דולרץ מוראטה נסחרת בבורסה של יפן לפי שווי שוק של כ-30.7 מיליארד דולר. חברת TEM הירושלמית פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן המאפשרת באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית לתרגם שורה של מדדים פיזיולוגיים כגון דופק, קצב פעימות לב, הזעה ועוד לרגשות ומצבים מנטליים. המיקוד העיקרי של המערכת הוא בניטור רמות סטרס וכלים לניהול סטרס.

המפגש הראשון בין TEM ומוראטה התקיים בנובמבר 2015, במסגרת האקתון שארגנה קרן סמוראי ושבו זכתה TEM זכתה במקום הראשון. בעקבותיו נוצר הקשר בין שתי החברות. בשיחה עם Techtime סיפר מייסד משותף של החברה, נמרוד קרמר, כי שוק היעד הראשוני בשיתוף הפעולה בין שתי החברות הוא השוק הארגוני והתאגידי.  "המטרה הראשונית היא לפתח פלטפורמה המיועדת לעובדים בתאגידים גדולים, כדי לסייע למנהלים לנטר את רמות הלחץ הנפשי של העובדים שלהם. נתמקד בזיהוי דפוסי מתח חריגים כדי לשפר את תחושתו של העובד במקום העבודה.

"לחץ נפשי מצב רגשי הטומן בחובו סיכונים. הוא ידוע בתור 'הרוצח השקט' שגורם להרבה מחלות. אך מעבר לכך, ברמה הכלכלית של הארגון, מתח נפשי גבוה בקרב העובדים עשוי לגרום להפסדים כלכליים, לשחיקה של העובדים, להחסרת ימי עבודה ועוד. זוהי בעיה נפוצה ביפן ולמעשה בכל העולם. בשלב מאוחר יותר נוכל להתאים את הפלטפורמה שלנו למגוון של תעשיות ספציפיות".

מהו הייחוד של הטכנולוגיה שלכם?

"האתגרים הגדולים בתחום זה, שאנחנו הצלחנו להתגבר עליהם הם, ראשית, איך מנטרים מצב מנטלי, שהרי מדובר בפרמטר מאוד אישי וסובייקטיבי שקשה לכמת, ושנית, איך מצליחים להגיע לניטור מדויק שיאפשר מסחור. אנחנו נותנים מענה בשני המישורים האלה. כמו כן, הפלטפורמה שלנו מספקת לא רק ניטור, אלא גם כלים ופתרונות לטיפול והתמודדות מול רמות הלחץ".

שיתוף הפעולה עם מוראטה עשוי להיות מקפצה גדולה עבור TEM.

"צריך להבין, מוראטה הוא תאגיד רב-לאומי די שמרני. עצם העובדה שהוא השקיע בנו בשלב סיד בהיקפים האלה – זה תקדימי. זו ההשקעה הראשונה שלהם בסדר הגודל הזה". מנכ"ל The Elegant Monkeys, מעיין יזדי, אמר שהצוות נרגש להתחיל את שיתוף הפעולה השאפתני והאסטרטגי עם Murata. "השילוב בין העליונות היפנית בתחום החומרה והיכולות של הישראלים בתחום התוכנה והאלגוריתמיקה יוביל ליצירת סטנדרט חדש לגמרי של מוצרים בשוק״.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מכשור רפואי