ואלנס מהוד השרון גייסה 60 מיליון דולר

6 אפריל, 2017

החברה פיתחה שבבי תקשורת בטכנולוגיית HDBaseT Automotive, המאפשרים לצמצם דרמטית את מספר הכבלים ברכב. בין המשקיעים בחברה: מדיהטק, סמסונג ודלפי

חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון, השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 60 מיליון דולר בהובלת קרן הצמיחה IGP. לצד המשקיעים הקיימים, הצטרפו לגיוס משקיעים אסטרטגיים נוספים, בהם: Samsung Catalyst Fund, Delphi, MediaTek ובנק ההשקעות גולדמן זקס. מאז הקמתה בשנת 2006, גייסה ואלנס כ-100 מיליון דולר כולל הגיוס הנוכחי. ההון מיועד לביסוס מעמדה של טכנולוגיית HDBaseT Automotive כתקן מוביל של קישוריות בתוך כלי-רכב.

המנכ"ל דרור ירושלמי

ואלנס פיתחה את טכנולוגית HDBase, אשר מאפשרת להפיץ שידורי תקשורת ומולטימדיה באיכות גבוה וללא דחיסה או תשתיות יקרות. הטכנולוגיה מבוססת על שימוש בשבב משדר ובשבב מקלט שהיא מפתחת, המאפשרים העברה של הרבה מקורות מידע בכבל יחיד. הטכנולוגיה פותחה במקור לצרכים ביתיים, אולם בינואר 2016 החברה ביצעה תפנית עסקית והחליטה להיכנס לתחום הרכב.

המכונית היא רשת תקשורת

חברת ואלנס התאימה את הטכנולוגיה שלה לצורכי התקשורת בתוך הרכב והכריזה על טכנולוגיית HDBaseT Automotive, המאפשרת להעביר נתונים בהיקף של עד שישה ג'יגה ביט, הכוללים אודיו, וידאו, דאטה, USB ועוד, על גבי זוג חוטים (UTP) בודד, ללא סיכוך, ובאורך של עד 15 מטר. הטכנולוגיה הזו מיועדת לקשר בין מערכות בידור והמידע (Infotainment) ברכב, מערכות הבטיחות ומערכות העזר הבטיחותיות לנהג (ADAS).

היערכות לשנת 2020

מנכ"ל חברת ואלנס, דרור ירושלמי, אמר ששוק הרכב הוא מנוע צמיחה מרכזי של החברה. "הגיוס משקף את האמון בנו מצד שותפינו. סמסונג שלאחרונה הכריזה על רכישת חברת Harman, חברת Delphi וחברת Mediatek הן שחקניות מובילות בתעשייה הזו. השקעתן בוואלנס מעידה על חשיבות טכנולגיית HDBaseT Automotive בקידום חזון המכונית האוטונומית. אנחנו מצפים שכבר בשנת 2020 תשולב הטכנולוגיה שלנו בכלי-רכב מהדור החדש". בעקבות הגיוס יצטרף מייסד ושותף מנהל בקרן IGP, משה ליכטמן, למועצת המנהלים של ואלנס. לדבריו הצלחת החברה בשוק האודיו-וידאו היא הוכחה ליכולותיה. "אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה של ואלנס תהיה מרכיב חשוב בעידן המכונית המחוברת והאוטונומית".

טכנולוגיית HDBaseT Automotive של ולנס עונה על הצורך של יצרני הרכב להעביר תכני מולטימדיה בקצבים גבוהים מאוד על-גבי תשתית כבילה פשוטה וחסכונית, אשר מתאימה לסביבת הרכב. החברה החליטה להיכנס לשוק הרכב לאחר שכמה שחקניות בתחום הזה הצטרפו לארגון התקינה הבינלאומי HDBaseT, אשר היא הקימה ומובילה. בהן: דיימלר (Daimler AG), ג'נרל מוטורס (General Motors) ודלפי. בסוף 2016 הודיעה דיימלר הגרמנית (יצרנית מכוניות מרצדס) שהיא בחרה בטכנולוגיית HDBaseT לשימוש במכוניות שלה.

יישום לדוגמא של טכנולוגיית התקשורת של ואלנס

חברת ואלנס הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי חברת מיסטיקום, ומעסיקה כיום כ-170 עובדים. מיפרט HDBaseT שלה מקודם בתעשייה על-ידי ארגון HDBaseT Alliance שהחברה הקימה ביחד עם סמסונג, LG וסוני. כיום חברות בארגון יותר מ–150 חברות המקבלות ממנו הסמכת HDBaseT. בחודש מרץ 2016 קיבל המיפרט הזה מחמאה יוצאת דופן: ארגון IEEE החליט לאמץ אותו בשלמותו ולהגדיר אותו כתקן סטנדרטי בשם IEEE 1911.

חסכון של 150 ק"ג

העברת הטכנולוגיה הזו לתחום הרכב מאפשרת לצמצם את מספר הכבלים בתוך המכונית. הדבר יביא לחיסכון במשקל של כ-150 ק"ג, שזהו משקלם הממוצע של כבלי הנחושת במכוניות מהדור הנוכחי. מערכות HDBaseT ממונעות, יידרשו לעמוד בקצב העברת נתונים של 6Gbps על-גבי כבל UTP  בודד באורך של כ-15 מטר. בנוסף, הן יספקו הפצה מהירה ללא דחיסה של תכני אודיו-וידאו, איתרנט, אותות בקרה, USB וחשמל באמצעות כבילה פשוטה, חסכונית ואמינה.

קרן IGP הוקמה בשנת 2014 על-ידי חיים שני ומשה ליכטמן. בהמשך הצטרפו אליהם אסף הראל ואורי ארדה. עד היום הקרן גייסה כ-250 מיליון דולר. היא משקיעה בחברות ישראליות צומחות בעלות מכירות של יותר מ-10 מיליון דולר בשנה, במטרה לסייע להן להיות חברות גדולות. עד היום היא השקיעה ב-ColorChip, Optimove, Earnix, Jacada, GreenRoad, Panaya, R2NET, בהיקף השקעה ממוצע של כ-20 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס