הושלמה סדרת ניסויי שטח של הנגמ"ש איתן

10 אפריל, 2017

על בסיסו של הנגמ"ש הישראלי החדש מתוכננת להיבנות משפחת כלים למשימות שונות: החל מכלי לניוד 12 לוחמים ועד לכלי המשלב כוח אש מתקדם בעל צריח נשלט לא מאויש עם תותח 30/40 מילימטר.

מנהלת תכנית המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון (מנת"ק), בשיתוף עם זרוע היבשה בצה"ל, השלימה בימים האחרונים השלימה סדרת ניסויי שטח של הנגמ"ש הגלגלי הראשון שיינתן לצה"ל, "איתן". הניסויים נערכו בדרום הארץ וברמת הגולן ובהם התמודד הנגמ"ש המפותח ומיוצר בישראל, עם נסיעה בתנאי עבירות קשים. הנגמ"ש פותח כלקח מלקחי מבצע "צוק איתן", שבהם התברר שיש לצה"ל צורך בכלי ממוגן רב-תכליתי, בעל כושר ניידות גבוה ומהירות נסיעה גבוהה בשטח ובדרכים סלולות.

על בסיסו מתוכננת להיבנות משפחת כלים למשימות שונות: החל מכלי לניוד 12 לוחמים (נהג, מפקד, מקלען ועוד 9 חיילים) ועד לכלי המשלב כוח אש מתקדם בעל צריח נשלט לא מאויש עם תותח 30/40 מילימטר.

מערכת הגנה אקטיבית

הנגמ"ש החדש מצויד במערכת הנעה 8X8 (שמונה גלגלים), ובמנוע בעוצמה של 750 כוחות סוס המאפשר לו לנוע במהירות של 90 קמ"ש ויותר, ולנסוע על כבישים ללא תלות במובילים. בנוסף לשריון, הוא שוקל 30-35 טון וכולל מערכת הגנה אקטיבית. הוא צפוי להצטרף לנמ"ר, הנחשב לנגמ"ש הממוגן בעולם, ולאפשר לצה"ל להחליף בהדרגה את אלפי נגמ"שי 113M המיושנים.

האיתן תוכנן ככלי רב-תכליתי. בהודעת משרד הביטחון נמסרה שעלות הייצור והקיום שלו תהיה כמחצית מעלות הנמ"ר ו/או כל נגמ"ש גלגלי אחר הקיים בעולם, ולכן תאפשר הצטיידות בכלים רבים יותר ובקצב גבוה יותר, במקביל להצטיידות בנמ"רים. איתן צפוי להיות כלי הלחימה הגלגלי הממוגן בעולם. הוא יצויד במערכת הגנה אקטיבית (בדומה לנמ"רים ולטנקי מרכבה סימן 4) ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות. יתרונו הגדול יהיה ביכולות הניוד הטובות שלו בין גזרות לחימה שונות, ובהתאמתו לנסיעה בכבישים.

הנגמ"ש איתן בניסויי שטח:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעופה וביטחון