טאואר-ג'אז תייצר רכיבים ממונעים ל-Aisin Seiki היפנית

13 אפריל, 2017

טאואר-ג'אז ו-Aisin Seiki מפתחות רכיבי הספק חדשים לשימוש בכלי-רכב, ונערכות לתחילת הייצור ההמוני. אייסין נמצאת בבעלות טויוטה ונחשבת לאחת מהספקיות הגדולות בעולם של מכלולים לתעשיית הרכב

בתמונה: מחשב רכב (ECU) של Aisin

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) מתחילה בייצור המוני של רכיבים אלקטרוניים לכלי-רכב המבוססים על טכנולוגיית ניהול הספק חדשה (Power Management) של טאואר-ג'אז. הייצור יתבצע עבור חברת Aisin Seiki היפנית, הנחשבת לספקית חלקי רכב מהגדולות בעולם ונמצאת בבעלות טויוטה.

במסגרת שיתוף הפעולה הזה, טאואר-ג'אז מבצעת העברה של טכנולוגיית Power Management אל מפעליה ביפן המופעלים באמצעות החברה המשותפת עם פנאסוניק (TPSCo). המטרה היא לייצר את המוצרים גם במפעל היפני של פרוסות סיליקון בקוטר של 200 מ"מ, כדי לקבל שירותי ייצור ממספר מפעלים בו-זמנית, להגדלת הגמישות והרחבת אפשרויות הייצור.

פלטפורמת Power Management מלאה

תהליך הייצור שפותח בטאואר-ג'אז מאפשר לייצר רכיבים לתעשיית הרכב המיוצרים מטרנזיסטורי LDMOS ועמידים בפני הפרעות אלקטרומגנטיות ומטענים סטטיים (ESD). בנוסף, פלטפורמת Power Management כוללת את טכנולוגיות ייצור מיוחדות לרכיבי הספק כמו דיודות שוטקי ודיודות זנר, ואת טכנולוגיית הזיכרונות הבלתי נדיפים Y-Flash Non-Volatile Memory של טאואר-ג'אז, המאפשרת לשלב מודולי זיכרון בתוך רכיבי בקרת הספק.

"פלטפורמת Power Management של טאואר-ג'אז מאפשרת לנו לבצע התאמה קלה של הרכיבים המיוצרים למיפרט שלנו", אמר מנהל הפרוייקט במחלקה לפיתוח אלקטרוני מתקדם של Aisin Seiki, קויי גוטו. "אני בטוח ששיתוף הפעולה הקרוב עם טאואר-ג'אז בפיתוח החלקים לרכב ייביא לייצור המוני של רכיבים איכותיים, בהתאם לדרישות של תעשיית הרכב".

מנהל יחידת Mixed-Signal ו-Power Management בטאואר-ג'אז, שמעון גרינברג, אמר שפלטפורמת הייצור של החברה מאפשרת לייצר רכיבים בתהליך של 180 ננומטר התואמים לתקן תעשיית הרכרב AEC-Q100, בקבוצה המחמירה ביותר, שהיא קבוצה 0 (רכיבים העובדים בטמפרטורות של -40°C עד +150°C). "אנחנו מצפים להרחיב את יחסינו הקרובים עם Aisin וליצר את הדור הבא של חלקי הרכב. מובילותה של Aisin כספקית חלקי רכב בעולם, בשילוב הטכנולוגיה המתקדמת שלנו, מאפשרים מוצרים פורצי דרך עבור תעשיית הרכב הצומחת".

חברת Aisin Seiki מייצרת מכלולים מכניים וחשמליים לתעשיית הרכב. היא מעסיקה כ-100,000 עובדים, ובשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-29 מיליארד דולר. היא מספקת את המוצרים לטויוטה עצמה, וליצרניות רכב גדולות אחרות, דוגמת מאזדה, דהייטסו, סוזוקי, ניסאן, איסוזו ועוד.

חברת טאואר-ג'אז מספקת שירותי ייצור שבבים באמצעות שני מתקני הייצור שלה בישראל (150 מ"מ ו-200 מ"מ), שני מתקני ייצור בארה"ב (200 מ"מ). בנוסף, היא מפעילה שלושה מתקני ייצור ביפן (שניים 200 מ"מ ואחד 200 מ"מ) במסגרת המיזם המשותף TPSCo עם חברת פנאסוניק (51% בשליטת טאואר-ג'אז). המיזם מאפשר לה להציע טכנולוגיות חיישני CMOS לצילום דיגיטלי בגיאומטריות של 65 ו-45 ננומטר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס