לוקהיד מרטין ייצרה קרן לייזר קטלנית בהספק של 58kW

15 אפריל, 2017

מכשיר הלייזר יותקן על משאית טקטית במטרה להגן על כוחות קרקע מפני מטחים של רקטות, פצצות מרגמה ומל"טים עויינים

LASER-WEAPON

לוקהיד מרטין השלימה את הפיתוח והדגמת הפעולה של נשק לייזר מבוסס fiber laser בקטגוריית הספק של 60kW עבור צבא ארצות הברית. בניסויים שנערכו בתחילת חודש מרץ הצליחה לוקהיד מרטין להפיק קרן לייזר בעוצמה של 58kW. החברה מסרה שבעקבות הצלחת הניסוי, היא נערכת להעברת המערכת לידי מפקדת ההגנה בפני טילים של צבא ארצות הברית.

"זוהי אבן דרך משמעותית בפיתוח נשק לייזר מעשי", אמרה מנהלת תוכנית טכנולוגיות מתקדמות בלוקהיד מרטין, פאולה הארטלי. המערכת של לוקהיד מרטין מבוססת על שימוש במספר רב של לייזרי סיב המייצרים ביחד קרן אחת חזקה. הטכנולוגיה מאפשרת התאמת עוצמת הלייזר לדרישות, באמצעות הוספה או הפחתה של סיבי הלייזר במערכת. הטכנולוגיה פותחה במקור במסגרת תוכנית Robust Electric Laser Initiative, כאשר המערכת עצמה פותחה בשיתוף פעולה עם הצבא.

החברה מסרה שזה המכשיר הראשון מסוגו שהצליח להשיג הספק גבוה בחליפת משקל וגודל המאפשרים התקנה על-גבי כלי-רכב טקטי. המערכת השיגה רמת יעילות של 43%. כלומר, רק 57% מהאנרגיה שהוזנה למערכת התבזבזה ולא באה לידי ביטוי באנרגיה של קרן הלייזר. מטרת הפרוייקט היא לפתח מערכת הגנה קרבית המספקת לכוחות הקרקע הגנה בפני מטחי רקטות, פגזי מרגמה ונחילים של רחפנים ומל"טים עויינים.

חברת לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) החלה לפתח טכנולוגיות יירוט מבוססות לייזר בשנת 1993, והתקדמה בהדרגה. בשנת 2013 היא ביצעה מספר ניסויי יירוט בלייזרים בהספק של 10kW שבמהלכם הצליחה ליירט טיל דמוי קסאם ממרחק של 1.5 קילומטרים. בשנת 2015 בוצע ניסוי ראשון של הטכנולוגיה ברמת הספק גבוהה יותר: היא כיוונה קרן בהספק של 30kW אל משאית, והצליחה לנטרל את פעילותה ממרחק של 1.6 קילומטרים.

כעת נראה מה יהיו הביצועים של הקרן החדשה בהספק של 58kW ומאיזה מרחקים היא יכולה לנטרל איומים על כוחות השדה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון