אפל קיבלה אישור ממדינת קליפורניה להתחיל בניסוי הרכב האוטונומי שלה בכבישים

18 אפריל, 2017

כך עולה מהודעה רשמית של משרד הרישוי במדינה. על פי דיווחים, אפל זנחה את הרעיון לפתח רכב אוטונומי מלא מתוצרתה ומתמקדת בפיתוח ערכה לנהיגה אוטונומית שתוטמע ברכבים אחרים

[בתמונה: ערכת Apple CarPlay ברכב מתוצרת BMW]

אפל (Apple) ממשיכה להתקדם בפרויקט הרכב האוטונומי שלה, ועתידה להתחיל בנסיעות מבחן של הרכב שלה בכבישים פתוחים. כך עולה מן העובדה כי החברה קיבלה אישור לבחון את המכונית האוטונומית שלה בכבישים בינעירוניים בקליפורניה, כך על פי דיווח של משרד הרישוי של המדינה.

בניגוד לחברות אחרות המפתחות רכב אוטונומי, כמו טסלה, BMW ואובר, שהכריזו רשמית על כוונתן לפתח רכב אוטונומי, אפל מנהלת את פרויקט הפיתוח שלה, הקרוי פרויקט טיטאן, באופן חשאי ושומרת על עמימות גדולה. עם זאת, הדיווח של משרד הרישוי של קליפורניה מהווה אינדיקציה נוספת לכך שגם אפל מצויה במירוץ לפיתוח רכב אוטונומי וכי הפרויקט כבר מצוי בשלבי פיתוח מתקדמים המאפשרים התחלת נסיעות מבחן בכבישים פתוחים, כאשר עד כה קיימה החברה, על פי דיווחים שונים, נסיעות מבחן במתחמים סגורים.

על דיווחים שונים, אפל עמלה כבר למעלה משנתיים על פיתוח רכב אוטונומי מתוצרתה. אינדיקציה רשמית לפרויקט ניתן היה למצוא במכתב ששלחה אפל בסוף השנה שעברה לרשות הלאומית לבטיחות בכבישים האמריקנית, שבו ציינה החברה כי היא משקיעה משאבים משמעותיים ב"למידת מכונה" וכן שהיא "נרגשת מהפוטנציאל של מכוניות אוטונומיות בהרבה תחומים"

באופן רשמי בחברה מקפידים לשמור על עמימות. כך למשל, מנכ"ל החברה טים קוק אמר בפגישת בעלי המניות השנתית, שנערכה בפברואר, כשנשאל על הנושא, "זוכרים שכשהייתם ילדים את ההתרגשות ערב חג המולד על כך שלא הייתם בטוחים אילו מתנות יחכו למטה? אז זה יהיה כמו ערב חג המולד במשך כמה זמן".

שינוי אסטרטגיה והתמקדמות בפיתוח ערכה לנהיגה אוטונומית

עם זאת, נראה כי אפל שינתה באחרונה את המיקוד האסטרטגי של התוכנית. אם בעבר נראה היה כי אפל מתכוונת לפתח מכונית מתוצרתה שתהיה בעלת יכולות של נהיגה אוטונומית מלאה, נראה כי כעת אפל מתמקדת בפיתוח ערכה לנהיגה אוטונומית שניתן יהיה להטמיע ברכבים קיימים של יצרניות רכב ולאפשר נהיגה אוטונומית.

גישה זו מיושמת על ידי חברות שבבים נוספות כגון דלפי, שמפתחת ערכה לרכב אוטונומי ביחד עם מובילאיי ואינטל, ו-NVIDIA. זוהי גישה שמעט עומדת בניגוד למדיניות של החברה לשלוט בכל האספקטים הטכנולוגיים והמיתוגים של המוצר שלה, אך פיתוח ערכה כזו יקנה לחברה גישה לנכס המרכזי שייצרו המכוניות האוטונומיות – מידע.

המנכ"ל טים קוק בוב מנספילד לעמוד בראש הפרויקט, ולפי דיווחים שונים מנספילד הוא זה שהחליט על שינוי הכיוון בפרויקט ועל התמקדות בפיתוח ערכת הנהיגה. בתקשורת פורסמו לא מעט דיווחים על חילוקי הדעות שנתגלעו בקרב בכירי הרכב על כיוון הפרויקט ועל כך שכמה עשרות עובדים כבר פוטרו או התפטרו מהפרויקט בעקבות שינוי הכיוון.

כאמור, כעת ניסויי החברה יוצאים למרחב הפתוח, ונראה כי נוכל לקבל אינדיקציות ממשיות יותר לפרויקט כאשר רכבי הניסוי יעלו בעתיד הקרוב על הכבישים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רכב אוטונומי