שוק השבבים בתאוצה: צמיחה של 12.3% במכירות ב-2017

18 אפריל, 2017

להערכת חברת גרטנר, המכירות בעולם צפויות להסתכם ב-386 מיליארד דולר, בעיקר הודות לעליית המחירים בשוק זיכרונות ה-DRAM וה-NAND

תחזית חיובית לתעשיית השבבים העולמית ב-2017. על-פי מכון המחקר Gartner, היקף ההכנסות בתעשיית השבבים העולמית ב-2017 צפוי לעמוד על 386 מיליארד דולר, עלייה של 12.3% לעומת 2016, וזאת הודות לשיפור באקלים הכלכלי החל מהמחצית השנייה של 2016.

את השיפור בתחזית של התעשייה ב-2017 וב-2018 מייחסים בגרטנר בעיקר למגמות החיוביות ועליית המחירים החדה בתחום שבבי הזיכרונות, שדחפו את תעשיית הסמיקונדוקטור כולה. עם זאת, מזהירים בגרטנר כי שוק הזיכרונות נוטה לתנודתיות והפכפכות, וב-2019 ההיצע העודף שצפוי להצטבר בשוק הזיכרונות צפוי להביא לירידת מחירים ולגרור את התעשייה כולה לתיקון.

ג'ון ארנסן, מנהל מחקר בגרטנר, מציין כי "עליית המחירים של זיכרונות מסוג DRAM ו-NAND פלאש אמנם דוחפת קדימה את תעשיית השבבים כולה. ואולם מנגד, המחירים הגבוהים מקטינים את שולי הרווח של ספקי המערכות בתחום הסמרטפונים, המחשבים הנייחים והשרתים." ארנסן מציין כי מחסור ברכיבים, עליית מחירי הסחורות והצורך לגלגל לצרכן ולהעלות מחירים, כל אלה עשויים לגרום לתנודתיות בשוק ב-2017 וב-2018.

Statistic: Semiconductor sales revenue worldwide from 1987 to 2018 (in billion U.S. dollars) | Statista

מחירי זיכרונות ה-DRAM למחשבים נייחים עלו פי שניים מאז אמצע 2016. גם מחיר המכירה הממוצע של זיכרונות NAND פלאש עלו בהתמדה במחצית השנייה של 2016 וברבעון הראשון של 2017. מחירי ה-DRAM וה-NAND צפויים לטפס לשיא ברבעון השני של 2017 ולהתמתן רק לקראת סוף השנה, וזאת בשל הדרישה הגוברת לנפחי אחסון ביישומים מרכזיים כגון סמרטפונים.

"על רקע העלייה בשולי הרווח של יצרני הזיכרונות ב-2017, יהיה פיתוי להגדיל את התפוקה," מציין ארנסן. "אנחנו גם צופים כי סין תקצה משאבים ממשיים כדי להצטרף לשוק הזיכרונות, מה שצפוי להוביל ב-2019 את השוק לירידה."

חלה עלייה בייצור שבבי הזיכרונות לסמטרפונים באיכות גבוהה, כרטיסים גרפיים, קונסולות של משחקי וידאו ויישומים לכלי רכב, מה שתרם לשיפור התחזית ל-2017. בנוסף לכך, מכשירים אלקטרוניים עם חשיפה גדולה ל-DRAM ו-NAND רשמו עלייה בהכנסות, ובכלל זה מחשבי PC, אולטרה-מובייל, שרתים וכונני SSD.

תחום ה-IoT ממשיך להתפתח, אך על פי גרטנר מהווה עדיין מרכיב שולי יחסית בשוק כולו. "התחזית עבור שבבים לאינטרנט של הדברים (IoT) ומכשירים לבישים נותרה הפכפכה, כאשר השוק עדיין מצוי בשלבי התפתחות ראשוניים ועדיין קטן מדי כדי להוות משקל משמעותי בשוק הסמיקונדוקטור כולו."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס