VxWorks 653 הוסמכה לתקן FACE

19 אפריל, 2017

משק FACE מאפשר תהליך שימוש חוזר פשוט ושקוף בקוד תוכנה, ומבטל את הצורך לשנות ולתקן קוד. הוא מאפשר להשתמש בקוד שפותח עבור מערכת קשר של מסוק גם עבור מטוס קרב

חברת ווינד ריבר (Wind River) הודיעה כי פלטפורמת VxWorks 653 שלה עברה את הסמכת התאימות של Future Airborne Capability Environment – FACE. ממשק FACE הינו ממשק תוכנה מוסדר (Middleware) המאפשר תהליך שימוש חוזר פשוט ושקוף בקוד תוכנה, ומבטל את הצורך לשנות ולתקן קוד. כך, לדוגמא, הוא מאפשר להשתמש עבור מטוס קרב בקוד שפותח עבור מערכת קשר של מסוק. החברה מסרה שפלטפורמת VxWorks 653 נחשבת למוצר המדף המסחרי (COTS) הראשון שקיבל את הסמכת FACE, וכעת ניתן להטמיע אותו במהירות עם רכיבי תוכנה  אחרים שעברו אימות תאימות FACE.

ממשק FACE הינו סטנדרט תוכנה ואסטרטגיה עסקית משותף לממשלת ארה"ב ולתעשייה, עבור רכישה של מערכות תוכנה זמינות המקדמות חדשנות ואינטגרציה מהירה של יכולות מתניידות במגוון תוכניות הגנה גלובליות. ארגון FACE המנוהל על ידי Open Group, יצר מערך של מסמכים עסקיים וטכניים ליצירת הבסיס של מפרט הנתמך על ידי יותר מ- 90 ארגונים מהממשלה והתעשייה, וכ-1,000 גופים עצמאיים. ווינד ריבר עבדה עם TES-SAVI – רשות ההסמכה של FACE – כדי להשלים בחינת תאימות הסמכת  FACEקפדנית זאת, והוכרזה על ידי Open Group בחודש מרץ 2017.

"הסמכת FACE זו מורידה באופן ישיר סיכונים מתוכניות לבניית הדור הבא של מערכות אוויוניקה משולבות מודולריות", אמר צ'יפ דאונינג, מנהל פיתוח עסקי בכיר לתחומי תעופה וביטחון בווינד ריבר. VxWorks 653 של ווינד ריבר היא מערכת הפעלה המשמשת לפיתוח אפליקציות אוויוניקה משולבות ומודולריות (IMA) ברמת בטיחות קריטיות שונות. היא נמצאת בשימוש בכ-400 תוכניות, אצל כ-200 לקוחות וב-80 מטוסים. בהם: מטוסים מסחריים וצבאיים כגון איירבוס A400M, בואינג 787 Dreamliner, ותוכנית הדיגיטציה של תא הטייס ב- Black Hawk UH-60V של נורתרופ גרומן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים