ניסאן מצטרפת לבמוו ופולקסווגן ביוזמת המיפוי של מובילאיי

26 אפריל, 2017

המצלמות ברכב פועלות כסוכנים חכמים המסוגלים לזהות מידע בעל ערך הנשלח לענן בפורמט דחוס מאוד (10 קילובייט לקילומטר). אמנון שעשוע: "המטרה היא לייצר Global RoadBook שיהווה את הקלט הקריטי למכוניות אוטונומיות"

חברת מובילאיי (Mobileye) חתמה על הסכם עם יצרנית המכוניות ניסאן (Nissan Motor), להפקת נתונים אנונימיים באמצעות מיקור המונים (crowd-sourcing) שיאפשרו לייצר מפות דרכים מדויקות באמצעות טכנולוגיית Road Experience Management של מובילאיי. המפות ישמשו כמשאב למיקום, תחזיות ויתירות שיאפשרו שימוש במכוניות אוטונומיות בטוחות בעתיד. ההסכם נחתם בעקבות הצחלת ניסוי ההיתכנות שמובילאיי וניסאן ביצעו בשנת 2016 במכונית האוטונומית של מובילאיי. בתחילת השנה הציגה ניסאן את המכונית בתערוכה בארוע שכלל את הצגת טכנולוגיית המיפוי REM.

הטכנולוגיה מאפשרת לנצל את המצלמות ברכב לצורך איסוף נתונים אנונימיים ממספר גדול של כלי-רכב. הן פועלות כסוכנים חכמים המסוגלים לזהות מידע בעל ערך הנשלח לענן בפורמט דחוס מאוד (10 קילובייט לקילומטר). נתונים אלו ישמשו להוספת רובד דינמי למפות הניווט הקיימות והעתידיות, ויאפשרו לנהגים ולכלי רכב אוטונומיים השתמש במידע בזמן אמת, ולקבל נתונים נוספים, דוגמת צפיפות התנועה, מפגעים בכביש, תנאי מזג אוויר, מקומות חנייה ברחוב ומידע שימושי אחר.

ניסאן מצטרפת בפרוייקט הזה לחברת במוו שהצטרפה אליו בתחילת 2017 ולחברת פולקסווגן שהצטרפה אליו במהלך 2016. המטרה של מובילאיי היא לייצר תקן תעשייתי של שירות שמובילאיי מכנה בשם RoadBook: מידע דינמי ומקיף, מתעדכן כל הזמ ועומד לרשות כלי-רכב אוטונומיים ומנוהלי אנוש. "אנו מקדמים בברכה את ההזדמנות לעשות את הצעד הבא עם שותפתנו המוערכת, ניסאן", אמר פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי. "יש לנו התחייבויות משמעותיות ממספר יצרניות רכב להפיק ולשתף נתונים ממערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) המצוידות במצלמות ומותקנות בכלי הרכב, ולאחר מכן לייצר Global RoadBook שיהווה את הקלט הקריטי למכוניות אוטונומיות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי