צ'ק פוינט נכנסת לתחום הרכב: מצטרפת ל-HDBaseT של ואלנס

27 אפריל, 2017

נשיא חברת צ'ק פוינט, אמנון בר-לב: "אבטחת החיבוריות ברכב היא גורם קריטי". ביחד עם צ'ק פוינט גם ארגוס סייבר מצטרפת לקבוצת האבטחה החדשה של תקן HDBaseT, שהוגדר על-ידי חברת ואלנס הישראלית

בתמונה למעלה: משרדי הנהלת צ'ק פוינט העולמית, תל-אביב

טכנולוגיות הקישוריות המוטמעות כיום בכלי-רכב מקושרים וצפויות למלא תפקיד מרכזי בכלי-הרכב האוטונומיים העתידיים טומנות בחובן סכנות אבטחה רבות. הן חושפות את כלי הרכב ואת הנהגים למתקפות סייבר וניסיונות פריצה שעלולים להוביל לשורה של סיכונים, החל מגניבת מידע ועד השתלטות מרחוק על כלי הרכב והשבתת מערכות קריטיות. כדי להתמודד עם הבעיה הכריז ארגון התקינה HDBaseT, שנוסד על-ידי יצרנית השבבים הישראלית ואלנס (Valens), על הקמת קבוצת עבודה בתחום אבטחת סייבר אשר תגדיר את האפיונים הנדרשים לפתרונות סייבר מתקדמים לאבטחת מכוניות מקושרות ואוטונומיות.

אמנון בר-לב

חברת צ'ק פוינט (Check Point) הצטרפה לארגון HDBaseT ותוביל את קבוצת העבודה בתחום אבטחת הסייבר בארגון. לצד צ'ק פוינט הצטרפה לארגון ולקבוצת העבודה החדשה גם חברת ארגוס (Argus), המתמחה בפיתוח פתרונות אבטחה לתחום הרכב. בשבוע שעבר חשפה ארגוס פירצת אבטחה בשירות Drivelog Connect של חברת בוש (Bosch) הגרמנית, שאיפשרה לה לפרוץ מרחוק למערכות הקריטיות של רכב נוסע, ואף להשבית את המנוע.

"כלי הרכב כיום פועלים באמצעות מגוון עצום של בקרים אלקטרוניים המכילים מיליוני שורות קוד החשופות לאיומי סייבר. ראינו כיצד האקרים יכולים להשתלט מרחוק על כלי-רכב ולסכן את הנהגים והולכי הרגל בדרכים", אמר נשיא צ'ק פוינט, אמנון בר-לב. "האבטחה של החיבוריות ברכב היא גורם קריטי ועליה להיות מיושמת כבר משלבי תכנון רכבי העתיד. זו הסיבה שצ'ק פוינט מרחיבה את היצע פתרונות אבטחת הסייבר שלה גם לתחום הרכב, כדי לוודא שכל המערכות הקריטיות הללו נמצאות תמיד צעד אחד לפני האיומים".

שיתוף הפעולה מעלה את הרף בתעשייה

קבוצת העבודה החדשה תשתתף בהגדרת התקן HDBaseT Automotive, שבו משתתפות יצרניות רכב (OEM) וספקיות עולמיות של מכלולים לרכב (Tier 1), בהן: ג'נרל מוטורס, דיימלר, דלפי, מיצובישי אלקטריק, LG, סמסונג, סילורה R&D, לאוני, TE, NXP, Molex וכמובן ואלנס אשר המציאה את טכנולוגיית HDBaseT Automotive. מדובר בטכנולוגיית תקשורת המאפשרת להעביר נתונים בהיקף של עד 6Gbps, הכוללים אודיו, וידאו, נתונים, USB ועוד, על גבי זוג חוטים (UTP) בודד ללא סיכוך, ובאורך של עד 15 מטר. הטכנולוגיה הזו מיועדת לקשר בין מערכות בידור והמידע (Infotainment) ברכב, מערכות הבטיחות ומערכות העזר הבטיחותיות לנהג (ADAS).

ארגון HDBaseT הוקם על-ידי חברת ואלנס בשנת 2010, בשיתוף עם LG, סמסונג ו-Sony Pictures Entertainment, במטרה לקדם את התקן להפצת תכני מולטימדיה בעסקים, מקומות ציבוריים, כלי רכב ובתים, ולחבר בין שחקני מפתח מובילים בשוק מוצרי הקצה. כיום חברות בארגון HDBaseT כ-180 חברות, בהן יצרניות האלקטרוניקה המוכרות בעולם, כגון: פנסוניק, פיליפס, NEC, פיוניר, היטאצ'י ועוד. אולם התפנית המעניינת ביותר התרחשה בשנה האחרונה: ואלנס פיתחה גרסה של הטכנולוגיה לשימוש בכלי-רכב, וזו עזרה לה לקטוף את הפרס הראשון בתחרות חברות הטכנולוגיה החדשניות של תערוכת הרכב הבינלאומית בניו-יורק (NYIAS), אשר התקיימה בשבוע שעבר במנהטן. 

נשיא ארגון HDBaseT, אריאל סובלמן, אמר שהארגון הביא לשורותיו שחקנים משמעותיים מתחום תעשיית הרכב העולמית בשנה האחרונה. "הצטרפותן של צ'ק פוינט וארגוס לארגון, תאפשר פיתוח של פתרון טכנולוגי בטוח וטוב יותר לתחום החיבוריות ברכב. שיתוף הפעולה הזה מרים את הרף בתעשייה בכל הנוגע לאבטחת סייבר בכלי-רכב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחה