14% מהישראלים גולשים באינטרנט רק ממכשירים ניידים

30 אפריל, 2017

סקר איגוד האינטרנט הישראלי: 90% מהישראלים גולשים באינטרנט ומתוכם 75% צורכים חדשות באינטרנט. מחצית מהישראלים חוששים מתקיפות סייבר

סקר הגולש הישראלי 2017 של איגוד האינטרנט הישראלי מגלה ש-90% 90 אחוז מהישראלים גולשים באינטרנט, בין אם באמצעות מחשב, טלפון נייד או בטאבלט. מתוכם, 14% מהם גולשים רק במכשירים ניידים (טלפון וטאבלט), ו-11% רק באמצעות מחשב שולחני. מהסקר (הנערך זו השנה השנייה ברציפות) עולה כי 8.5% מקרב הנשאלים בחברה היהודית אינם משתמשים באינטרנט, כאשר 61% מהם תולים זאת בסיבות דתיות (לעומת 47% אשתקד) 21% מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם ורק 4.3% מהנשאלים בחברה היהודית הסבירו שאינם גולשים באינטרנט משום שאינם יודעים להפעיל מחשב או להתחבר לרשת. בחברה הערבית השיבו 15.2% מהנשאלים שאינם משתמשים באינטרנט. מתוכם 37.4% הסבירו שהם אינם שולטים במיומנויות מחשב, 41.1% מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם ורק 4% מסיבות דתיות.

עוד מצא הסקר כי 75% מכלל הציבור קורא חדשות באינטרנט (ירידה של 4% בהשוואה לאשתקד. 51% מכלל האוכלוסייה קוראים את החדשות באתרי חדשות כלליים: ,ynet, walla, Mako הארץ, חדשות ערוץ 2 ומעריב ו-3% אחוזים קוראים חדשות בעיקר באתרים הכלכליים. 7% מכלל הציבור צורך חדשות בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות.

במקביל לשימוש הרחב שעושים הישראלים באינטרנט, חלה עלייה של 50% בחשש לפגיעה בפרטיות: מ-36% בסקר אשתקד ל-53% בסקר השנה אלא שלצד התגברות החשש, הציבור אינו ממהר לשנות הרגלים ולהגן על עצמו ברשת. רק 10% מכלל האוכלוסייה אינם מאשרים חברות של אנשים שאינם מכירים ברשתות החברתיות; רק 20% נמנעים מהעלאת תמונות או תכנים שנראים להם אישיים מדי; ורק 22% אינם מעלים לרשת תמונות חושפניות שלהם או של בני משפחתם.

עוד עולה מהסקר כי 43% מהציבור היו רוצים לקבל טיפים לשמירה על פרטיות ובטיחות במחשב ובסלולר. האיגוד, המקים בימים אלה מוקד סיוע לאזרחים להתמודדות עם סיכוני סייבר שונים, בדק גם מה שיעור הגולשים באוכלוסייה שחוו פגיעה שהוגדרה על-ידם כפגיעת סייבר. בסקר התברר כי 13% מכלל הציבור בישראל חוו פגיעות סייבר. עוד 7.5% לא חוו פגיעה בעצמם – אך מכירים קרובים ומכרים שנפגעו. מתוך אלו שציינו כי נפגעו או מכירים כאלו שנפגעו, אלו היו סוגי הפגיעות המרכזיות: 27% ציינו שנדבקו מווירוס במחשב, ל-17% נגנבו פרטי כרטיס האשראי; 21% חוו פגיעה בפרטיות ברשת; 9% התמודדו עם דרישת כופרה והצפנת דיסק ו-8% נפגעו מבריונות ושיימינג ברשת.

"השיעור הגבוה של אנשים שדיווחו על פגיעת סייבר מעידה על החשיבות שיש לתת לנושא זה בהגנה על הגולש הישראלי", אמר מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, עו"ד יורם הכהן. לדבריו, "המרכז להגנת הסייבר שמקים האיגוד יוכל לסייע למשתמשים להתמודד עם אירועים של הידבקות בווירוסים, הצפנת תכנים ודרישות כופר וגניבת פרטי כרטיסי אשראי". הסקר נערך על ידי מכון המחקר סטאטנט בקרב 813 משיבים (612 מהחברה היהודית ו-201 מהחברה הערבית בישראל) שגובשו לכדי מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה היא 4.9%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אנשים , חדשות