סיוה מצפה להכנסות ראשונות משוק הרכב כבר בשנת 2018

4 מאי, 2017

מנכ"ל סיוה: "היתרון שלנו הוא בגישת חומרה-תוכנה". הכנסות סיוה ברבעון הראשון צמחו ב-29% לשיא של 21.3 מיליון דולר. במהלך הרבעון סופקו 352 מיליון שבבים מבוססי סיוה

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה צופה שההכנסות הראשונות שלה משוק מערכות העזר הבטיחותיות לנהג (ADAS) יתחילו להגיע בשנת 2018. מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר גילה היום בשיחת הוועידה שלאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה, כי לפחות לקוח אחד מפתח כיום מערכת ADAS שבה מטומעת טכנולוגיית הראייה הממוחשבת של החברה. לדבריו, מדובר "במוצר המצוי בשלבי פיתוח מתקדמים ועומד לצאות בקרוב לשוק. אנחנו מצפים לקבל ממנו תמלוגים כבר בשנת 2018.

גדעון ורטהייזר

החברה לא מדווחת עם מי היא עובדת בתחום הזה, מלבד הודעה אחת שפירסמה בחודש ינואר השנה, על הסכם עם חברת On Semiconductor, שלפיו היא תשלב בפתרון שבבי ה-ADAS שלה את מעבדי ה-DSP של סיוה המיועדים לתחום הראייה הממוחשבת. מדובר במשפחת מעבדי CEVA-XM, הכוללים חומרה ותוכנה המאפשרות ליישם פתרונות ייצוב תמונה, זיהוי מחוות, לימוד עמוק (Deep Learning) באמצעות רשת נוירונית לזיהוי אובייקטים, התראות בפני התנגשות, סטייה מנתיב, גילוי וזיהוי שלטי דרכים ועוד.

בדו"ח של חברת וונדרליך (Wunderlich Securities) שפורסם בחודש מרץ, מציינת חברת המחקר לקוחות נוספים של סיוה בתחום הראייה הממוחשבת בכלי-רכב, בהם: Rockchip ,Altek, Novatek "ולפחות ספק ראשי אחד של מכלולים ליצרנית מכוניות".

טכנולוגיה מוכוונת חומרה-תוכנה

לדברי ורטהייזר, יש לסיוה יתרון בתחום הזה מכיוון שהגישה שלה מבוססת על חומרה ועל תוכנה, בעוד שרוב המתחרות שלה מתמקדות בתוכנות ראייה ממוחשבת בלבד. "הגישה שלנו מתמודדת את שתי הבעיות העיקריות בתחום הרשתות הנוירוניות: כיצד לזהות אובייקטים ביעילות, וכיצד לקבל זמני תגובה קצרים מאוד וחסכון בהספק. אלה יכולות חשובות בתחומים כמו כלי-רכב אוטונומיים ורחפנים, ולא ניתן לקבל את שתיהן בגישה שהיא רק מוכוונת תוכנה".

להערכתו, הטכנולוגיה הזו תהיה טכנולוגיה קריטית גם בדורות החדשים של מכשירי סמארטפון: "ראיית המכונה תאפשר לבדל ולמתג מכישרי סמארטפון. היא חיונית להכנסת תכונות חדשות כמו וירטואל ריאליטי. כיום יש יצרן סמארטפונים סיני המפתח סמארטפון עם עם הטכנולוגיה שלנו. אנחנו מעריכים שההכנסות ממעבדי הראייה יילכו ויגדלו בשנים הבאות"

שיחת הוועידה התקיימה לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות שיא מעודדות: המכירות ברבעון הראשון של 2017 זינקו ב-29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והגיעו לשיא של 21.3 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים צמחו ב-10% להיקף של 9.5 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מתמלוגים צמחו ב-50% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-11.8 מיליון דולר. הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם ב-92% מהמחזור. הרווח הנקי צמח ב-128% והסתכם ב-4.1 מיליון דולר ברבעון. קופת המזומנים והנכסים הפיננסיים צמחו בסוף הרבעון להיקף של כ-164 מיליון דולר.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שהתוצאות בתחום הסכמי הרישוי היו הטובות בתולדות החברה, וסייעו להשיג הכנסות שיא זה הרבעון החמישי ברציפות. "הגדלנו משמעותית גם את צבר ההזמנות, המחזק את ביטחוננו בהשגת יעד ההכנסות השנתי בתחום הסכמי הרישוי. הביקוש החזק לטכנולוגיות שלנו נמשך בתחומים כמו הדור ה-5, ראייה ממוחשבת, רשתות נוירוניות וקישוריות". סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, אמר שמספר השבבים מבוססי סיוה שסופקו ללקוחות הגיע במהלך הרבעון לשיא של 352 מיליון שבבים.

11 הסכמים ברבעון

במהלך הרבעון הראשון חתמה סיוה על 11 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים: שמונה מההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות לעיבוד אותות עבור תחנות בסיס סלולריות בדור 5, מערכות נהיגה חכמות, מצלמות מעקב, סמארטפונים, והתקני בית חכם. שלושה מההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות קישוריות Bluetooth המיועדות למוצרי IoT. ארבעה מתוך 11 ההסכמים שנחתמו היו עם לקוחות חדשים. חמישה הסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, הסכם אחד עם לקוח בארה"ב, הסכם אחד באירופה וארבעה הסכמים עם בדרום מזרח אסיה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני