סופטוויל גייסה 10 מיליון דולר במטרה להיכנס לשוק האופניים השיתופיים וכלי הרכב

4 מאי, 2017

החברה, אשר מתמקדת כעת בעיקר בשוק כסאות הגלגלים, פיתחה גלגל הכולל בולם זעזועים חכם המותאם לתנאי הדרך ומשפר את חווית הנסיעה וחוסך באנרגיה.

חברת SoftWheel, שפיתחה גלגלים חכמים הכוללים בולמי זעזועים, השלימה סבב גיוס הון שלישי בהיקף של 10 מיליון דולר בהובלת בית ההשקעות של אקלסנס ובהשתתפות המשקיעים הקיימים של החברה. החברה מתמקדת כעת בעיקר בשוק כיסאות הגלגלים ומטרת הגיוס הוא להיכנס לתחום האופניים והתחבורה השיתופית בערים שונות בעולם ותעשיית כלי הרכב.

סופטוויל פיתחה גלגל חכם הכולל 3 זרועות של בולמי זעזועים במקום החישורים המסורתיים בגלגל ומנגנון נעילה שננעל ונפתח בהתאם לתנאי הדרך. המערכת הינה אדפטיבית וסימטרית ומתאימה את עצמה לתנאי הדרך. כלומר, כאשר הגלגל נתקל במכשול כלשהו כגון מהמורה או מדרגה המערכת הופכת להיות גמישה וסופגת את האנרגיה, וכאשר הדרך ישרה וללא מכשול הגלגל נותר קשיח ומאפשר נסיעה רציפה במהירות גבוהה. כמו כן, המערכת כוללת חיישנים אשר אוספים מידע על הנסיעה ומאפשרים לחשב את כמות האנרגיה הנדרשת בהגעה מנקודה לנקודה. על פי החברה, לטכנולוגיה הזו מספר יתרונות ובהם חיסכון משמעותי במשקל ובאנרגיה, הפחתת עלויות הייצור והתחזוקה של כלי הרכב ושיפור ניכר בבטיחות הנסיעה.

SoftWheel הוקמה ב-2011 על ידי גילי וולף והיא בוגרת חממת RAD. עד כה גייסה החברה 15 מיליון דולר. בין בעלי המניות החברה ניתן למצוא את הפניקס בית השקעות, קבוצת רד בינת, ארי ראב"ד, גיל אגמון, וקבוצת אלייד. מטה החברה ומרכז הפיתוח שלה ממוקמים במתחם רמת החייל בתל אביב, ולחברה כיום למעלה מ-300 סניפי הפצה במעל מ-50 מדינות. סופטוויל מעסיקה כ-30 עובדים ויש לה שני פסי ייצור בישראל ועוד שני פסי ייצור בארצות הברית ובאירופה.

מתכננת כניסה לתחום האופניים והתחבורה השיתופיים

הטכנולוגיה של סופטוויל מיושמת כיום בעיקר בשוק כסאות הגלגלים. שילוב טכנולוגיית הבלימה של סופטוויל בכסאות גלגלים הופכת את הנסיעה לחלקה יותר ומסייעת להפחית באופן משמעותי את רמות הוויברציות והתנודות שחווה המשתמש בכסא הגלגלים במהלך ההתניידות, אשר עשויות להשפיע באופן שלילי על בריאותו של המשתמש ולגרום לכאבי שרירים וגב. באחרונה חתמה סופטוויל על הסכם אסטרטגי עם חברת הענק האמריקנית NUMOTION, שבמסגרתו תהפוך NUMOTION למפיצה הבלעדית שלמוצרי סופטוויל בארצות הברית ותשווק את מוצריה בחנויות האונליין של החברה. החברה חתמה על הסכם הפצה דומה עם חברת Permobile, שתפיץ את מוצרי החברה בקנדה. למעשה, מוצר הדגל של החברה, המיועד לכסאות גלגלים, נמכר בלמעלה מ-200 נקודות ברחבי העולם ולחברה יש הסכמים עם שלוש מחמש יצרניות כסאות הגלגלים הגדולות בעולם.

ואולם, את טכנולוגיית הבלימה של סופטוויל ניתן למעשה ליישם בכל רכב גלגלי והיעד המרכזי של החברה כעת הוא להיכנס לתחום האופניים והתחבורה השיתופית בערים שונות בעולם ותעשיית כלי הרכב.

“מטרת סבב הגיוס הנוכחי הוא לתמוך בגידול החברה ובכניסתה לשווקים חדשים בתחום אופני השיתוף העירוניים, תחום אשר מהווה את אחת מאבני הייסוד החשובות ביותר בבניית ערים חכמות ותחבורה חכמה. הטכנולוגיה שאנו מציעים למפעילות מערכי שיתוף האופנים והעיריות בעולם מאפשר לא רק הוזלה משמעותית של עלויות התחזוקה אלא גם שיפור מהותי בבטיחות הרוכב ובנוחות הנסיעה" אומר מנכ"ל החברה דניאל בראל.

"אנו רואים ביקוש עצום לטכנולוגיית השיכוך שלנו בערים רבות עולם בארה״ב, אירופה ואסיה. כמו כן, בימים אלו מושלמת הקמתו של קו ייצור ישראלי שני אשר עתיד להגדיל את כושר הייצור של החברה באופן ניכר על מנת שנוכל לעמוד בביקושי הענק שאנו רואים בשווקים למוצרינו כאשר לקראת סוף השנה נקים קו ייצור נוסף בחו״ל אשר יצטרף לקו הייצור האמריקאי שלנו״.

החברה הודיעה כי בימים אלו היא תתחיל להוביל פעילות משמעותית בתחום התחבורה השיתופית, עם פרויקטים במדריד, מילאנו, ניו יורק ולוס אנג'לס. בשלב הבא מתכוונת החברה ליישם את הטכנולוגיה שלה גם בשוק הרכב. "הטכנולוגיה הייחודית של SoftWheel מציעה יכולות שעד כה היו בגדר הבלתי אפשרי בתחום הרכב, עם חיסכון משמעותי באנרגיה, שיפור הבטיחות והיציבות וכמובן ונוחות. אנו בטוחים ביכולתנו לייצר שינוי מהותי ועמוק בעולם הרכב בעתיד" מוסיף בראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון