אפקון שדרגה את מערך הבקרה של HS-ORKA האיסלנדית

7 מאי, 2017

מנכ"ל אפקון תוכנה, אודי ויזנר: "החברה ממשיכה לפתח את התוכנה, ובקרוב נספק שירותים חדשים למערכות בקרה, המבוססים על מחשוב ענן והגנת סייבר"

חברת ORKA HS, שהיא ספקית האנרגיה השלישית בגודלה באיסלנד התקינה את תוכנת השליטה והבקרה PULSE של חברת אפקון (Afcon). מדובר בפרוייקט בהיקף של כמה מאות אלפי אירו שנמשך מספר חודשים. חברת אורקה מפעילה שתי תחנות כוח גיאו-תרמיות בדרום המדינה. היא נזקקה לתוכנת שליטה ובקרה חדשה לצורך ניהול משופר עקב התרחבות המערכות. לצורך כך שודרגה תוכנת PULSE  לגירסה 4.0. כל אחת מתחנות הכוח של החברה מבוססת על קידוחים בעומק של כ-2-3 קילומטר בתוך אדמה וולקנית. הם מפיקים קיטור בלחץ גבוה המאפשר לייצר חשמל ולספק מים חמים למערכות חימום ביתיות.

תוכנת PULSE שפותחה על-ידי אפקון בקרה ואוטומציה, הינה מערכת שליטה ובקרה במערכות תעשייתיות, מערכות אבטחה, ניהול מבנים חכמים ופתרונות IoT. המערכת שהותקנה בפינלנד מבוססת על ארכיטקטורה של כמה עשרות שרתים, והיא שולטת בכמה עשרות אלפי ערוצי I/O ומנוהלת באמצעות כמה עשרות עמדות משתמש. המערכת פועלת בתצורה של יתירות מלאה והיישום כולל כ-2,500 מסכי הפעלה ושליטה. התוכנה מאפשרת שליטה מחדר בקרה מרכזי אחד על מספר יחידות ייצור בשתי התחנות.

המפעילים מקבלים התראות וחיוויים בזמן אמת וכך מתאפשר להם לשלוט ולהגיב מיידית על כל אירוע המתרחש במערכת. כל המידע נשמר בבסיס נתונים עדכני, המאפשר תחקור ושיפור תהליכים, הפקת דו"חות ייצור וניתוח יעילות הפקת החשמל ובניית ניתוחי תמחור וחיוב הלקוחות. אחד מהשיקולים לשדרוג המערכת היה התמיכה של המערכת החדשה בטכנולוגיות אבטחת מידע המעודכנות ביותר. עקב ההיקף, המורכבות ורגישות המערכות, פרוייקט השדרוג בוצע בשני שלבים: תחילה בתחנת הכוח הקטנה ולאחר מכן בתחנה הראשית. מנכ"ל אפקון תוכנה, אודי ויזנר, אמר שהחברה ממשיכה לפתח את התוכנה. "בקרוב נספק שירותים חדשים למערכות בקרה, המבוססים על מחשוב ענן והגנת סייבר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות