יבמ רשמה פטנט להעברת חבילות בין רחפנים

7 מאי, 2017

הפטנט מתאר שתי שיטות בהן יכולה להתבצע העברת מטען בין רחפנים בצורה אוטונומית. הדבר יכול לשמש להגדלת טווח רחפני המשלוחים, ואפילו התחברות בין הספק לבין הרחפן של הלקוח עצמו

חברת יבמ (IBM) רשמה פטנט על טכנולוגיה להעברת חבילות בין רחפנים תוך כדי טיסה. הפטנט החדש מספר US Patent 9561852 מתאר מערכת המאפשרת להעביר מטען מרחפן אחד לרחפן אחר באופן אוטונומי. יבמ הגדירה שתי שיטות שונות להעברת המטען. בשיטה אחת שני הרחפנים מתיישרים אחד מתחת לשני, מבצעים עגינה אחד לשני, ואז החבילה מועברת מתא המטען של הרחפן העליון לתא המטען של הרחפן שמתחתיו. במערכת השנייה ההעברה נעשית בצורה אופקית: שני הרחפנים מתיישרים בגובה זהה והעיגון ביניהם נעשה באמצעות מוט המקשר את שניהם. בשלב הזה מועברת החבילה מרחפן אחד לשני לאורך המוט, ולאחר מכן הם מתנתקים ומתרחקים זה מזה.

העברה אופקית של חבילה בין שני רחפנים

הרעיון מיועד להרחיב את טווח ההובלה של חבילות הנשלחות באמצעות רחפנים ממחסנים לבתי הלקוחות. רחפנים נכנסים כיום לשימוש במשימות הובלת חבילות אל כתובת הלקוח, אולם קיימים עדיין קשיים המעכבים את השימוש באמצעי הזה. בהם: מגבלת הטווח של הרחפנים הקיימים כיום, בעיית גניבת חבילות לאחר שהונחו סמוך לבית הלקוח, והיעדר אופטימיזציה של רשת החלוקה. הפטנט של יבמ עשוי לסייע בהתמודדות עם האתגרים האלה, באמצעות העברת חבילות בין רחפנים תוך כדי טיסה, באופן המאפשרת הארכת טווח החלוקה והאספקה.

כך למשל, לקוח המצפה לחבילה עשוי להקצות רחפן אישי משלו על מנת לקבל את החבילה ולהוביל אותה באופן בטוח, בקטע האחרון של מסלול ההובלה ואל תוך ביתו. אופטימיזציה של רשת אספקה באמצעות רחפנים עשויה לספק מערכת רחפנים אוטונומיים, באמצעות מערך תקשורת המתואר בפטנט החדש. ב- IBM מעריכים כי רחפנים מציגים פוטנציאל לשינוי מן היסוד באופן שבו פועלים עסקים: מינוף טכנולוגיות למידת מכונה, עשוי לאפשר לרחפנים לשנות את עולם המסחר האלקטרוני.

העברה אנכית של חבילות בין שני רחפנים אוטונומיים
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכב אוטונומי