אינטל חושפת אסטרטגיית הרכב האוטונומי שלה

7 מאי, 2017

אינטל השיקה בשבוע שעבר את המרכז לחדשנות בתחום הרכב בסאן חוזה, קליפורניה, שישמש כנדבך המרכזי באסטרטגיה הממוקדת בהפיכתה לחברה המובילה בעולם בתחום הרכב האוטונומי

חברת אינטל (Intel) החליטה להוביל את מהפיכת הרכב האוטונומי, ולהיות הסטנדרט המוביל בתחום. החזון ברור: בתחילת העשור השלישי של המאה ה-21 כבישי העולם יהיו מלאים בכלי רכב אוטונומיים שיישאו מדבקות intel inside. החזון הזה בא לידי ביטוי במלוא הדרו במרכז החדשנות לרכב האוטונומי שאותו השיקה אינטל בשבוע שעבר בסאן חוזה, קליפורניה. המרכז ממוקם בבניין המשרדים ששימש בעבר את חברת אלטרה (Altera) שאותה רכשה אינטל ב-2015 תמורת 16.7 מיליארד דולר. בארוע ההשקה הציגה אינטל את החידושים האחרונים שלה בתחום הרכב האוטונומי ואת שיתופי הפעולה המרכזיים שבאמצעותם היא תסתער על השוק העתידי.

שיתופי פעולה עם המובילים

שיתופי פעולה המרכזיים של אינטל בתחום הם עד כה עם יצרנית הרכב BMW, חברת חלפי הרכב דלפי, חברת המיפוי HERE וחברת התקשורת אריקסון. וכמובן עם מובילאיי הישראלית שאותה רכשה לאחרונה. כל אחת מהשותפות אחראית למרכיב מסוים בארכיטקטורת הרכב האוטונומי של אינטל. במהלך הארוע היא הציגה את BME, דגם ראשון של רכב חכם שפותח ביחד עם מובילאיי. הרכב עדיין אינו מוגדר כ"אוטונומי", אך מתהדר ביכולות אוטומציה גבוהות. מדובר במכונית ראשונה כחלק מצי של 40 מכוניות ניסיוניים שתייצר במוו הגרמנית.

יצרנית המערכות לכלי רכב Delphi הציגה דגם ראשון של רכב אוטונומי מלא, המתופעל על-ידי המערכות של אינטל, ואינטל ואריקסון הציגו התקדמות בפיתוח רשת תקשורת 5G שתסייע להעביר את המידע הרב ממערכות המחשוב של הרכב אל הענן. מרכז החדשנות החדש, המכונה גם "מוסך הרכב האוטונומי", אמור להוות נדבך מרכזי באסטרטגיה של אינטל בעשור הקרוב, שבו היא אמורה להיות היצרנית המרכזית של מערכות לרכב אוטונומי.

מסע של רכישות

חברת אינטל, שלא הצליחה להצטרף למהפיכת המובייל וספגת כיום את הדשדוש בשוק ה-PC, מתכננת שלא לפספס את מהפיכת הרכב האוטונומי. תחום הרכב האוטונומי הוגדר ב-2016 כמרכיב נוסף באסטרטגיה החדשה של החברה, המתקדמת בתחומים כמו ענן, מרכזי אחסון, בינה מלאכותית ועוד. אך נראה כי תחום הרכב האוטונומי הופך להיות הפנים המרכזיות של אינטל החדשה שמעוניינת להיות חוד החנית במה שעשויה להיות המהפיכה הטכנולוגיות המשמעותיות ביותר של המאה ה-21.

את מעמדה הנוכחי כמובילה בתחום הרכב האוטונומי ביססה אינטל על שורה של רכישות ושיתופי פעולה. הרכישה המשמעותית הראשונה היתה רכישתה של יצרנית הרכיבים המיתכנתים (FPGA) אלטרה ב-2015 תמורת 16.7 מיליארד דולר. לכך יש לצרף כמובן את רכישת מובילאיי הישראלית תמורת 15 מיליארד דולר, כאשר המטה של מובילאיי בישראל אמור להפוך למרכז הבינלאומי של פעילות הרכב האוטונומי של אינטל. בתוך כך, רכשה אינטל גם את סטארט־אפ הבינה המלאכותית נרבנה (Nervana) ב־350 מיליון דולר ואת מפתחת שבבי הבינה המלאכותית מובידיוס (Movidius) ב־400 מיליון דולר. אינטל לא רק רכשה את הטכנולוגיות של החברות הללו, אלא הטמיעה אותן ואת עובדיהן בתוך מערך שיההוה את ליבת המאמץ של אינטל לחלוש על השוק. במקביל, היא ביססה שיתופי פעולה חשובים עם חברות כמו BMW, דלפי, HERE, אריקסון, ועוד, והתחושה היא שהיא מזמינה חברות נוספות להצטרף לחממה שלה.

המתחרה העיקרית – אנבידיה

תפישת הפיתרון האוטונומי של אינטל

למרות שלא מעט חברות ענק שמו להן למטרה לפתח רכב אוטונומי, בהן: אפל, אובר, טסלה, גוגל ועוד, נראה כי המתחרה העיקרית של אפל היא דווקא יצרנית המעבדים הגרפיים Nvidia, שמקיימת שיתופי פעולה מרכזיים עם טסלה ובוש לפיתוח "מוח-על" לרכב אוטונומי. למעשה, שתי החברות שואפות לפתח ליצרניות הרכב את המעבדים שישמשו כמוח המרכזי של הרכבים האוטונומיים העתידיים ויאפשרו ליצרניות הרכב להסב את רכביהן לאוטונומיים.

עם זאת, החזון הטכנולוגי של שתי החברות מעט שונה. בעוד אנבידיה מבססת את מערכת הליבה שלה על המעבדים הגרפיים העוצמתיים שלה, שמסוגלים לבצע חישובים כבדים ואלגוריתמים של למידה עמוקה ובינה מלאכותית, אינטל מפתחת מערך הכולל חיישנים, פרי הפיתוח של מובילאיי ודלפי, הנשענים על מעבדי Xeon החזקים ורכיבים מיתכנתים (FPGA), ושירותי תקשורת במהירות של 5G שאמורים להעביר את כמות הדאטה העצומה שייצרו כלי הרכב לענן.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי