כחמישית מהחברות שקרן ההשקעות של Dell השקיעה בהן – ישראליות

9 מאי, 2017

קרן ההשקעות של דל, שפעלה בחשאי בחמש השנים האחרונות, חושפת לראשונה את הפורטפוליו שלה. מתוך 70 החברות שבהן השקיעה, 15 הינן חברות ישראליות, בעיקר מתחומי הסייבר והאחסון.

ענקית המחשוב דל טכנולוגיות (Dell Technologies) חושפת לראשונה את הפורטפוליו של קרן ההשקעות שלה – Dell Technologies Capital – שפעלה עד כה בחשאי. הקרן השקיעה עד היום ב-70 חברות סטארטאפ, מתוכן לא פחות מ-15 חברות סטארט-אפ ישראליות.

קרן ההון-סיכון של דל פועלת כבר כ-5 שנים. בשונה מקרנות הון-סיכון אחרות, תקציבה של הקרן אינו מוגבל בסכום מסוים, אלא הוא נגזר מתוך הפעילות הפיננסית של חברת האם Dell ומשתלבת בתוך האסטרטגיה העסקית והטכנולוגית של החברה. הקרן משקיעה בחברות סטראט-אפ בתחילת דרכן – לרוב בשלבי A ו-B ואפילו בשלב הסיד – בתחומים הרלוונטיים לתחומי הפעילות המרכזיים של דל, ובכלל זה סייבר, ביג דאטה, ניהול רשתות תקשורת, למידת מכונה, בינה מלאכותית, ענן ו–DevOps.

יאיר שניר, מנהל פעילות דל טכנולוגיות קפיטל בישראל ובאירופה, הסביר כי קרן ההשקעות הגיעה למצב של בשלות, שבו היא מוכנה לחשוף את פעילותה באופן גלוי. "הגענו לשלב שאנחנו בטוחים במה שעשינו, ועכשיו אנחנו מוכנים לחשוף את זה. הקרן מאוד חזקה, ומשקיעה בחברות המובילות בעולם".

יאיר שניר, מנהל פעילות דל טכנולוגיות קפיטל בישראל ובאירופה

שניר מוסיף כי "היתרון, להבדיל מקרנות הון סיכון, הוא שאין לנו כסף של משקיעים. זה כסף של החברה, ואין הגבלה על הסכום שמושקע כל שנה." חשיפת הקרן צפויה לשנות את אופן פעילותה של הקרן. "כעת עתידה הקרן להתנהל בגישה אגרסיבית יותר בשוק. אנחנו מודעים לזה שכעת יותר חברות יגיעו אלינו, ואם חברות יעמדו בסטנדרטים שלנו — נשקיע יותר", אמר שניר.

יותר מחמישית מהחברות בפורטפוליו – ישראליות

בחמש שנות פעילותה השקיעה הקרן כ-100 מיליון דולר בממוצע בשנה. על פי ההערכה, השקיעה הקרן כמה עשרות מיליוני דולרים בחברות ישראליות.

בין החברות הישראליות שבהן השקיעה הקרן ניתן למנות את Redis Labs, שפיתח טכנולוגיה לניהול מהיר של מסדי נתונים המבוססת על קוד פתוח; חברת Twistlock, שמפתחת פתרונות אבטחה לכלי אחסון ענניים ובסוף אפריל הודיעה על גיוס של 17 מיליון דולר;  Guardicore, המספקת פתרונות אבטחה לחוות שרתים, ElastFile, המפתחת פתרונות אחסון מבוססי פלאש לארגונים ושירותי ענן, ו-Jfrog, שמפתחת כלים לניהול ספריות קוד המאיצים את עדכוני התוכנה.

דל משקיעה גם בתחום הרכב החכם

מעניין לציין כי מלבד החברות הללו, התואמות את תחומי הליבה של, הקרן של דל השקיעה גם בחברת אוטונומו הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לאיסוף ושיתוף מידע מכלי רכב מקושרים. החברה גייסה באחרונה 25 מיליון דולר.

דל היא החברה הטכנולוגית הפרטית הגדולה בעולם. היא מעסיקה 138 אלף עובדים ברחבי העולם וב-2016 הסתכמו הכנסותיה ב-54.9 מיליארד דולר. ב-2016 רכשה דל את חברת אחסון הנתונים EMC ב–67 מיליארד דולר באחת העסקאות הגדולות ביותר בתעשיית הטכנולוגיה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון