פורסייט מזנקת בבורסה לאחר הגשת מסמכי רישום לנסד"ק

14 מאי, 2017

החברה הודיעה הבוקר על הגשת טיוטה לרישום בנסד"ק, ובעקבות כך זינקה מניית החברה ב-15.5%. מאז תחילת השנה טיפסה מניית החברה בלמעלה מ-250%  

חברת פורסייט (Foresight) עלתה על הכביש בדרך להצטרף למועדון החברות דואליות. הבוקר הודיעה החברה המפתחת מערכות ADAS וטכנולוגיות לרכב אוטונומי, כי הגישה לרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) טיוטה ראשונית למסמכי רישום להנפקת החברה בנסד"ק. בעקבות ההודעה, מזנקת היום מנייתה של פורסייט בתל-אביב ב-15.5% בנפח מסחר גבוה מאוד (28.5 מיליון שקל לעומת ממוצע יומי של 3.3 מיליון שקל) ומטפסת לשווי שוק של מעל 650 מיליון שקל.

על-פי מסמכי הרישום, המסחר במניות פורסייט בנסד"ק יתבצע באמצעות ADR (תעודת פיקדון), כאשר כל תעודה תייצג 5 מניות רגילות של החברה. פורסייט תיסחר תחת הסימול FRSX.

כבר בפברואר 2016 הודיעה פורסייט על כוונתה להנפיק את החברה בנסד"ק, במטרה לגייס הון נוסף לפיתוח מוצריה ולהשיג חשיפה וגישה לקהילת המשקיעים הבינלאומית. בחודשים האחרונים ביצעה פורסייט שורה של גיוסי הון בהיקף כולל של 43 מיליון דולר במסגרת היערכות החברה להנפקה, במטרה לעמוד בדרישות הסף של הנסד"ק להון עצמי של החברות הנסחרות. בהודעה היום הבהירה פורסייט שההנפקה לא תכלול גיוס הון נוסף.

מניית פורסייט היא אחת המניות הבולטות בבורסה של תל אביב בחודשים האחרונים. מאז תחילה השנה היא עלתה ביותר מ-250%, ומאז פברואר 2016 כמעט ושילשה את שווייה בבורסה של תל אביב. מנייתה של פורסייט זכתה לרוח גבית נוספת לאחר עסקת הענק בין אינטל למובילאיי, שהגבירה את העניין של המשקיעים בתעשיית הרכב האוטונומי בישראל.

מנייתה של פורסייט בשנה האחרונה (מקור: גלובס)

מערכת ה-ADAS התלת-מימדית מתחרה במובילאיי

בחודש ינואר 2017 השיקה פורסייט את גרסת האלפא של מוצר הדגל של החברה לסיוע לנהג ומניעת תאונות דרכים. ייחודיותה של טכנולוגיית ה-ADAS של פורסייט היא העובדה כי המערכת מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית.

בחודשים האחרונים ערכה החברה סדרה של ניסויים שכללו נסיעות ארוכות בכבישי הדרום והמרכז, ביום ובלילה, ובתנאי מזג האוויר ותאורה משתנים ומאתגרים. בחברה דיווחו כי הניסויים עברו בהצלחה, ואף ציינו כי להערכתם המערכת הציגה ביצועים טובים יותר בהשוואה למערכות מתחרות, כאשר הרמיזה היא ככל הנראה למערכת של המתחרה העיקרית, מובילאיי.

המפתח של פורסייט – חדירה לשוק הסיני

בשנה האחרונה חתמה החברה על שני הסכמים לשיתוף פעולה עם יצרניות רכב גדולות בסין (אחת מהן היא JAC Motors), ונראה כי השוק הסיני מהווה את אחד משוקי היעד המרכזיים של החברה להחדרת המוצר שלה. כמו כן, באוקטובר 2016 החברה גם הודיעה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית רכב בצרפת.

להערכת חברת המחקר אדיסון – המפרסמת במסגרת יוזמה של בורסת תל אביב אנליזות על שורה של חברות טכנולוגיה וביומד – פורסייט, למרות כניסתה המאוחרת לשוק, תוכל להשיג עד לשנת 2025 נתח של כ-3% מהשוק העולמי. בחברה אף מציינים כי שוק היעד העיקרי של החברה יהיה בסין, שם צפוי נתח השוק שלה להגיע לכ-6%. בשאר העולם יעמוד נתח השוק שלה על כ-2%. באדיסון מציינים כי פורסייט עשויה לרשום רווח נקי כבר בשנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי