נובה מחפשת רכישה בתחום בקרת התהליך של ייצור שבבים

15 מאי, 2017

ד"ר שי וולפלינג, סמנכ"ל טכנולוגיות, נובה מכשירי מדידה: "הגענו לשלב שבו צריך למצוא את השילוב הנכון בין כל טכנולוגיות הבדיקה והמדידה הקיימות בשוק. כעת אנחנו נמצאים בתהליך גיוס עובדים. יש לנו עשרות משרות פתוחות"

שי וולפלינג סמנכ"ל טכנולוגיות נובה מכשירי מדידה

חברת נובה מכשירי מדידה (Nova) מחפשת עיסקת רכישה של חברה אשר תסייע לה לספק פתרון כולל בתחום בתחום בקרת התהליך בייצור שבבים. כך מסר ל-Techtime סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, ד"ר שי וולפלינג, בראיון שהתקיים במשרדי החברה ברחובות. לדבריו, השינויים הטכנולוגיים המתחוללים כיום בתחום ייצור השבבים, דורשים פיתוח גישה חדשה לכל תהליך המעקב ובדיקת הייצור. "הגענו לשלב שבו צריך למצוא את השילוב הנכון בין כל טכנולוגיות הבדיקה והמדידה הקיימות בשוק, ולפתח גישה מולטי-דיסציפלינרית כוללת".

משרדי נובה ברחובות
משרדי נובה ברחובות

מה הם השינויים האלה?

"השבבים התלת מימדיים נמצאים כבר כאן ומיוצגים באמצעות טכנולוגיות כמו טרנזיסטורי FinFET, זכרונות 3D וכדומה. נכון להיום קיים עדיין פתרון בדיקה לייצור התלת-מימדי. כך למשל, מטרולוגיה אופטית מאפשרת לנו לבצע בדיקות עד לגודל של 5 ננומטר מכיוון שאנחנו מתמקדים במדידת פיזור האור שהוא כשלעצמו לא מוגבל מהגודל של הרכיב. אולם זו רק הההתחלה, ובשנים הבאות הפתרונות הקיימים היום לא יספיקו.

"המורכבות של רכיבים תלת-מימדיים דורשת פתרונות מורכבים הכוללים חדשנות גם בתחום החומרה וגם בתחום התוכנה. כמו למשל שימוש באורכי גל חדשים החל ב-DeepUV ועד אינפרא אדום (IR), הוספת ערוצי אינפורמציה כמו ביצוע מדידות מזוויות חדשות בנוסף לאלה שיש היום, איתור דרכי קיטוב נוספות ועוד".

יותר מידע, ויותר תוכנה

"כדי להתמודד עם המורכבות הזו אנחנו צריכים לאמץ שיטות אלגוריתמיות חדשות, שיודעות לקבל את כמויות המידע הגדולות האלה ולנתח אותן. הכיוון הזה קשור לביג דטה. למעשה כבר היום אנחנו מתמודדים עם הבעיה הזו: כל לקוח שלנו מקבל ביחד עם מערכות הבקרה בקו הייצור גם ארון שרתים ייעודי הכולל שרתים שעברו התאמה מיוחדת לצרכים של נובה".

כיצד ייראה פתרון מולטי-דיסציפלינרי?

וולפלינג: "לפני כשנתיים (באפריל 2015) רכשנו את חברת ריברה (ReVera) המבצעת מטרולוגיה (מדידה של גדלים קריטיים) ובקרת תהליכים באמצעות קרני רנטגן (X-ray). מבחינה טכנולוגית אנחנו רואים שהתחומים האלה לא נפרדים. בקרת התהליכים מתמודדת עם שאלות כמו איזה חוג בקרה להפעיל בקו הייצור, ומה לעשות עם המידע שאתה מקבל מהמכשירים. כיום יש שימוש בהרבה יותר חומרים בקווי הייצור של רכיבים מאשר בעבר, ולכן הלקוחות זקוקים גם לניטור של החומרים עצמם במהלך הייצור.

"קרני הרנטגן מספקות מידע על תכונות החומרים ולכן הטכנולוגיה של ריברה מאפשרת לנו לספק ללקוחות פתרון הנותן להם מידע גם על המימדים וגם על החומרים. פתרונות משולבים. כדי לספק אותו פיתחנו יכולת מודלינג הלוקחת בחשבון את התוצרים של הבדיקות האופטיות ובדיקות ה-X-ray. זהו שילוב של הפרמטרים הגיאומטריים עם פרמטרי החומר שאנחנו מציעים בחבילת Hybrid Metrology. בצורה הזו אתה נותן ללקוח חבילת פתרונות הרבה יותר רחבה. זהו הכיוון המולטי-דיסציפלינרי".

כלומר הרבה מאוד מחקר ופיתוח.

"אנחנו רואים קשר הדוק בין ההשקעה בטכנולוגיה לבין הצמיחה שלנו בשנים האחרונות, לכן 24%-25% מההכנסות של החברה מושקעות בחזרה במחקר ופיתוח. כדי להבטיח שאנחנו מבצעים את ההשקעות הדרושות בטכנולוגיות חדשות, הפרדנו את קבוצת הפיתוח מהתפעול השוטף של החברה. היא עובדת בצורה נפרדת כדי לוודא שתהליך יצירת החדשנות מתבצע באופן רציף וללא הפרעות. בעבר עיקר הפיתוח היה בתחום החומרה. כיום כל הפתרונות הם משולבים חומרה-תוכנה ואנחנו חייבים למצוא שיפורים גם בתוכנה וגם באלגוריתמיקה. כעת אנחנו נמצאים בתהליך גיוס עובדים. יש לנו עשרות משרות פתוחות".

מנוע הצמיחה: רכיבי זיכרון

מניית נובה בנסד"ק ב-2017
מניית נובה בנסד"ק ב-2017

חברת נובה מפתחת מערכות מטרולוגיה ובקרת תהליך ייצור שבבים (Process Control), כדי לסייע ליצרני השבבים לשמור על איכות הייצור. המכונות שלה נמצאות לאורך קו הייצור, בדרך-כלל עד כמה מאות מכונות בקו, וכיום יש לה כ-2,000 מערכות אצל לקוחות בעולם. החברה מעסיקה כ-550 עובדים, מהם כ-300 במשרדים ובמפעל הייצור וההרכבה ברחובות.

בשנה האחרונה היא נמצאת בתנופה: מכירותיה ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו בכ-54.4 מיליון דולר, עלייה של 60% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 636 מיליון דולר, במחיר של 23.8 מיליון דולר.

בעקבות פרסום הדו"חות, הוציאה חברת Benchmark המלצה נלהבת למניית החברה, עם מחיר יעד של 27 דולר. להערכתה, המכירות של נובה ימשיכו לצמוח גם בשנת 2018 בעקבות ההשקעה הגוברת של לקוחותיה המרכזיים, סמסונג ו-TSMC, בקווי ייצור לרכיבי זיכרון. "חברת TSMC מקימה קו ייצור זיכרונות בטכנולוגיה של 7 ננומטר ו-5 ננומטר וחברת סמסונג מתחילה בהקמת תשתית ייצור בהיקף של 40,000-50,000 פרוסות (Wafers) בחודש. במקביל, אנחנו רואים דרישה לציוד מצד יצרני רכיבים בסין".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית