STKI: "בתוך 5 שנים מיתקפות סייבר-IoT יהיו אפוקליפטיות"

22 מאי, 2017

פיני כהן, אנליסט בכיר בחברת המחקר STKI, קורא להקמת גוף ממשלתי משותף למשרד הכלכלה והתעשיה ולמטה הסייבר הלאומי, לצורך קביעת תקנות ונהלים להגנת מיכשור אלקטרוני

פיני כהן, אנליסט בכיר בחברת המחקר STKI, פירסם לאחרונה אזהרה מפני חוסר מוכנות של התעשייה להתמודדות עם מתקפות סייבר בתחום ה-IoT. "בתוך חמש שנים עלולות מיתקפות סייבר להיות אפוקליפטיות עקב ההתפתחות המהירה של תקשורת מרחוק של מערכות ציוד מסוגים שונים, כולל ציוד ביתי, משרדי, תעשייתי וכדומה. תחום נקרא האינטרנט של הדברים (IoT) מתפתח בקצב גובר והולך ותוך כחמש שנים נראה הרבה מאוד מכונות כביסה, מקררים, מזגנים, מעליות ואין ספור פריטי ציוד שהיצרנים יוכלו לתחזקם מרחוק. מיתקפות סייבר בתחום ה-IoT עלולות להיות אפוקליפטיות ולגרום אפילו לאסונות.

"כבר עתה להתחיל בגיבוש תקנים והנחיות ליצרני ויבואני ציוד אלקטרוני ממוחשב שיחייבו התקנת אמצעי נגד שימנעו ויבלמו מיתקפות סייבר בציוד אלקטרוני. אם לא יינקטו צעדים להגנה על פריטי הבית החכם נגד מיתקפות סייבר עלולים אלו המתגוררים בבתים חכמים למצוא עצמם בתוך מספר שנים נתונים לחסדיהם של האקרים וגורמים עברייניים שימררו את חייהם". להערכתו, ה-IoT הוא גורם מפתח בהתפתחות ערים חכמות ברחבי העולם. "מיתקפות סייבר על ציוד ממוחשב בעיר חכמה עלולות לגרום לאנדרלמוסיה נוראית בכל הקשור לתנועה, לתאורה, לאספקת מים, לפינוי אשפה וכדומה".

internet-of-things-connected-devices-worldwide-2015-2025

לדבריו, כאשר מדובר בהתקפות סייבר על ציוד אלקטרוני ממוחשב, האחריות תוטל קודם כל על היצרנים, היבואנים וייתכן שגם על חברות השירות. "ההגנה המקסימלית על המכשיר תצטרך להיות built in בעת היציאה מקו הייצור, וכאשר מדובר בציוד מיובא שלא יעמוד בתקן הגנת הסייבר, היבואן יצטרך לבצע עדכונים. חברות השירות יצטרכו לבצע בדיקות תקופתיות שהמכשירים אכן מוגנים". לדבריו, "צריך לקום גוף ממשלתי משותף למשרד הכלכלה והתעשיה ולמטה הסייבר הלאומי לצורך קביעת התקנות והנהלים להגנת מיכשור אלקטרוני כנגד מתקפות סייבר. "מטה הסייבר הלאומי יוכל לסייע בקביעת התקנים והנהלים, אך מי שיצטרך לאשר את העמידה בתקן הגנת הסייבר של מוצר מיובא או מייצור מקומי – יהיה ככל הנראה משרד הכלכלה והתעשיה".

אודות STKI

חברת STKI היא חברת מחקר ישראלית המכסה את תחומי טכנולוגיית המידע (IT). למידע נוסף: www.stki.info

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות