מובילאיי מתכננת קמפוס ענק בירושלים וגיוס של אלפי עובדים

22 מאי, 2017

החברה מבקשת אישור להקמת מתחם בגן הטכנולוגי בהר חוצבים בשטח של 45 אלף מ"ר הכולל גם בניין בן 30 קומות. החברה משיקה פיילוט לקידום תחבורה חכמה באשדוד

חברת מובילאיי (Mobileye) מרחיבה את פעילותה בישראל. כחודשיים לאחר שחתמה על הסכם מכירתה לאינטל תמורת 15.7 מיליארד דולר, היא הודיעה שבכוונתה לבנות מרכז משרדים ענק בגן הטכנולוגי בהר החוצבים בירושלים. מהתוכניות שמובילאיי הגישה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, Techtime למד שהיא מעוניינת להוסיף משרדים בשטח של כ-26,000 מ"ר למתחם הקיים של משרדיה בהר חוצבים בירושלים, בשטח של כ-18,000 מ"ר. התוצאה תהיה קמפוס משרדים ענק בשטח של כ-45 אלף מ"ר שיכלול מגדל בן 25-30 קומות, שמונה בניינים קטנים בגובה של 8 קומות, חניון תת-קרקעי ומרפסות מקורות לרווחת העובדים בשטח כולל של כ-2,000 מ"ר.

לאחר העסקה עם אינטל, שנחתמה במרץ האחרון, הדגישו במוביליאיי כי החברה צפויה להמשיך ולפעול בישראל ואף להרחיב את פעילותה. יתרה מכך, במסגרת העסקה נקבע שהפעילות של מובילאיי בישראל מיועדת להיות המרכז הראשי של אינטל לפיתוח טכנולוגיות לכלי-רכב אוטונומיים, וינוהל על-ידי מייסד משותף של החברה, פרופ' אמנון שעשוע. כחלק מתהליך ההתרחבות והפיתוח, מובילאיי צפויה להעסיק אלפי עובדים חדשים בעיר הבירה. זיו אבירם, מייסד שותף, נשיא ומנכ"ל מובילאיי אמר: "מובילאיי ממשיכה בעשייתה למצב את ישראל כמובילה העולמית במהפכה הטכנולוגית הבאה".

עיתוי ההכרזה מגיע במקביל לאירועים לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים. "מובילאיי היא מימוש החלום הטכנולוגי שהחל בתאוריות מתחום מדעי המחשב, למידה חישובית ובינה מלאכותית שפותחו באוניברסיטה העברית בירושלים וימשיך כך, עד שנגשים את החזון של נהיגה אוטונומית על כל המשתמע מכך – כלכלית, טכנולוגית והצלת חיים. מובילאיי ואינטל משתפות פעולה בשנה האחרונה במסגרת מיזם משותף עם יצרנית הרכב BMW בפיתוח כלי רכב אוטונומי, שאמור לצאת לשוק כבר ב-2021. בשבוע שעבר הודיעו החברות כי יצרנית המכלולים והמערכות לכלי-רכב, Delphi, תצטרף אליהן כשותפה הרביעית בפאזל הזה, שמהווה כעת את שיתוף הפעולה הנרחב ביותר בתעשייה בתחום הפיתוח של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית.

מרכז לתחבורה חכמה באשדוד

בתוך כך, מובילאיי הודיעה בתחילת השבוע על הקמת מעבדה לפיתוח תחבורה חכמה באשדוד. המעבדה תוקם בשיתוף עם עיריית אשדוד ואוניברסיטת MIT, ואמורה לשמש כמרכז פיתוח לתחבורה עתידנית ולייצר מערכת מידע פתוחה עבור סטארט-אפים, חברות טכנולוגיה, משרדי ממשלה וגופי אקדמיה. המעבדה תאסוף נתונים ממספר מקורות ותבנה מאגר נתונים פתוח שישמש משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה ומומחי אקדמיה כדי לשפר את שירותי התחבורה ואת תשתיות הרכב.

אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי, ציין כי הטמעת הטכנולוגיה תסייע לעיריית אשדוד להפחית למינימום את מספר הנפגעים בתאונות דרכים. "האפשרות לבחון את האזור הבעייתי בעיר ברזולוציה גבוהה, מאפשרת למצוא פתרון תשתיתי קל, כגון הזזת שבילי אופניים שימנעו אירועים מסכני חיים. הנתונים שמובילאיי מספקת יוצרים סביבה בטוחה יותר". שיתוף הפעולה עם אשדוד עשוי להוות פיילוט ליישום המערך בעתיד בערים נוספות. צרפתי: "השקת הטכנולוגיה בעיר תמקם את אשדוד כחלוצה ארצית באימוץ טכנולוגיה מתקדמת למניעת תאונות דרכים". בעוד כשבוע, בראשון ליוני, תפרסם מובילאיי את דו"ח הרבעון הראשון של 2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי