Jabil מקימה מרכז פיתוח וייצור אופטיקה בישראל

24 מאי, 2017

המרכז החל לפעול בצורה שקטה. בימים אלה ג'ייביל מבצעת פרוייקט בינוי עבורו באזור התעשייה מת"ם בחיפה. הפרוייקט הראשון הוא ייצור חיישן LiDAR של חברת Innoviz עבור כלי-רכב אוטונומיים

Jabil Optics Modules

קבלנית הייצור הגלובלית, חברת Jabil Circuit, מקימה מרכז פיתוח וייצור מכלולים אופטיים בישראל. המרכז החדש החל לפעול במתכונת שקטה, כאשר הפרוייקט הראשון שלו הוא ייצור חיישן הלייזר של חברת Innoviz מכפר-סבא. ל-Techtime נודע ש-Jabil שכרה בניין באזור התעשייה מת"ם בחיפה שממנו יפעל מרכז האופטיקה הישראלי. בימים אלה היא משפצת את הבניין ומתאימה אותו לשימוש כמרכז פיתוח וייצור אופטי. מכיוון שמדובר בחוזה השכרה לשנים רבות, הדבר מלמד על כוונה ארוכת טווח של ג'ייביל בשוק הישראלי.

הפרוייקט הראשון: חיישן LiDAR של אינוביז

Innoviz LiDAR Sensor
חיישן ה-LiDAR של אינוביז

מרכז האופטיקה הישראלי של ג'ייביל מיועד לפעול במתכונת של Jabil Blue Sky Innovation Center בסן-חוזה, קליפורניה ולספק חבילה מלאה של טכנולוגיות החל משלבי פיתוח וגיבוש הרעיון של מוצר חדש, יכולות ייצור מיידי של אבות טיפוס ומעבר לייצור המוני במתקני הייצור של ג'ייביל.

המוצר הראשון שיפותח במרכז האופטיקה הישראלי הוא החיישן InnovizPro של חברת Innoviz Technologies מכפר-סבא, אשר מיועד לצאת לשוק העולמי ברבעון הראשון של 2018.

החיישן מבוסס על טכנולוגיית High Definition Solid State LiDAR של החברה, המבוססת של שימוש ברכיבי MEMS ומספקת שדה ראייה רחב ורזולוציה גבוהה במרחב ובמרחק – במחיר של פחות מ-100 דולר ליחידה. הוא מיועד לשימוש בכלי-רכב אוטונומיים, שיהיו עתירים בחיישני התמצאות.

טכנולוגיית LiDAR – Light Detection And Ranging מבוססת על שימוש בלייזר כדי למדוד מרחקים: מערכת LiDAR משדרת אותות לייזר קצרצרים לעבר אובייקט נבחר, וקובעת את מרחקו בהתאם לזמן הדרוש לאותות לחזור אל מקור השידור. עד לאחרונה רוב המערכות היו גדולות ומסורבלות. הייחוד של אינוביז הוא בפיתוח טכנולוגיית LiDAR ממוזערת וזולה.

חברת Jabil מפלורידה, ארה"ב, נחשבת לאחת מספקיות שירותי הייצור האלקטרוני הגדולות בעולם. החברה מעסיקה כ-180,000 עובדים ברחבי העולם. ברבעון השני של השנה שהסתיים בחודש פברואר 2017, הסתכמו מכירותיה בכ-4.45 מיליארד דולר.

בנייה של יכולות אופטיות

החברה הגדירה את תחום הייצור והפיתוח האופטי כתחום ליבה מרכזי: היא הקימה את חטיבת Jabil Optics המבוססת על רכישת חברת Sypro Optics מקרל צייס בשנת 2006 ועל רכישת חברת Kasalis ב-2015 אשר פיתחה טכנולוגיית יישור אקטיבית (Active Alignment) של מכלולים אופטיים. הטכנולוגיה הזו מבוססת על שימוש במכשור ייעודי המוודא הצבה נכונה של החיישנים והמרכיבים האופטיים בתהליך ייצור המוני. כיום מפעילה החברה חמישה מרכזי פיתוח ומצויינות בתחום האופטיקה: שניים בארצות הברית, אחד בגרמניה, אחד בסין, והמרכז החמישי הוא המרכז המתחיל לפעול בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה