העיכוב בהשקת מוצר הוריד את מכירות מיקרונט-אנרטק ב-19%

24 מאי, 2017

החברה, המפתחת מסופונים ממוחשבים לניהול ציי רכב, רשמה הכנסות של 5.3 מיליון דולר בלבד. עם זאת, בחברה מציינים כי בעקבות הזמנות גדולות שקיבלה ברבעון הראשון הכנסות החברה צפויות לצמוח בהמשך השנה

Micronet Data Terminal

חברת מיקרונט-אנרטק (Micronet Enertec) דיווחה על ירידה של 19% במכירות ברבעון הראשון, מ-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד לכ-5.3 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של 2017. החברה הסבירה שהירידה נובעת מעיכוב בהשקת קו המוצרים החדש של החברה הבת מיקרונט, ומסרה שברבעון החולף היא קיבלה שורה של הזמנות גדולות אשר יביאו לגידול בהכנסות ברבעונים הבאים השנה. השקת קו המוצרים החדש של מיקרונט הביא גם לירידה חדה בשולי הרווח התפעולי, שנחתכו ברבעון כמעט לשליש והסתכמו ב-13% בלבד, בהשוואה ל-32% ברבעון המקביל ב-2016, וזאת עקב הגידול בעלויות הקשורות להשקת קו המוצרים החדש והעובדה כי החברה חתמה על כמה הסכמים אסטרטגיים עם רווחיות נמוכה יותר.

בשורה התחתונה, הרבעון הראשון הסתיים בהפסד נקי של 1.6 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להפסד נקי של 339 אלף דולר אשתקד. למרבית המבוכה, מיקרונט נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 7 מיליון דולר, למרות שבקופה של החברה יש 7 מיליון דולר. פירוש הדבר ששאר הנכסים שווים, לפחות על הנייר, אפס דולרים.  "אנחנו צופים עלייה בהכנסות בהמשך 2017 בעקבות הזמנות הרכש שקיבלנו במהלך הרבעון הראשון של 2017", אמר דייוויד לוקאץ', מנכ"ל מיקרונט אנרטק. "צבר ההזמנות הכולל של מיקרונט-אנרטק עומד על 15.4 מיליון דולר".

חברת מיקרונט-אנרטק הוקמה בעקבות העיסקה משנת 2012 שבה רכשה אנרטק מכרמיאל את מיקרונט והפכה אותה לחברת בת בבעלותה. מיקרונט, שנוסדה ב-1982, מייצרת ומספקת מסופונים ממוחשבים לניהול ציי רכב וניהול צוותי שטח בתחום ניהול משאבים ניידיים (MRM – Mobile Resources Managment). חברת אנרטק פועלת בתחום האלקטרוניקה הצבאית ומפתחת ומייצרת מערכות אלקטרוניות צבאיות דוגמת מערכות בדיקה, סימולטורים ומערכות מבצעיות שונות. לקוחותיה כוללים את רוב התעשיות הביטחוניות הגדולות בישראל.

מנוף רגולטורי בארצות הברית

מיקרונט אמנם עדיין מציגה הכנסות נמוכות למדי, אך היא פועלת בשוק שצפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב מואץ. על-פי חברת המחקר Marketsandmarkets, שוק המסופונים הניידים ומערכות MRM צפוי לגדול מהיקף של כ-4.4 מיליארד דולר בשנת 2015 לכ-9 מיליארד דולר ב-2020, בעקבות אימוץ גובר של הטכנולוגיה בארגונים המנהלים ציי רכב בתחומי המזון, המדיה, הצרכנות, שירותי הבריאות ועוד. מוצר הדגל של מיקרונט בתחום ה-MRM הוא משפחת מוצרי TREQ, מסוף מידע נייד מבוסס אנדרואיד המותקן בתוך הרכב. המסוף מותאם לפעול גם בתנאי שטח קשים הכוללים טמפרטורה ולחות גבוהים וזעזועי דרך, ומיועד למשאיות, מוניות, אוטובוסים ורכבות קלות.

החברה מסרה שקיבלו ברבעון הראשון שתי הזמנות בהיקף כולל של 2.9 מיליון דולר לדגם TREQ-317 שהושק באפריל. החודש הזה (מאי) היא קיבלה הזמנה של מיליון דולר לדגם TREQr-5 שהגיעה מספקית מובילה בתחום ה-MRM. בחברה מקווים ליהנות משינויים רגולטוריים בשוק האמריקאי: בסוף 2015 אישר משרד התחבורה האמריקני תקנה בתחום ה-Electronic Logging Device, שחודש מדצמבר 2017 תחייב נהגי משאיות לדווח על פעילותם באמצעות מכשיר אלקטרוני המאושר על ידי משרד התחבורה. מוצרי מיקרונט מאושרים לשימוש ELD. לפי מיקרונט, שוק ה-ELD מוערך בכ-270 מיליון דולר ב-2015 וצפוי להגיע לכ-1 מיליארד דולר עד לשנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית