מיקרוסופט רוכשת את Hexedite הישראלית ב-100 מיליון דולר

25 מאי, 2017

אקסדייט פיתחה פיתרון אבטחה המסייע לתעדף ולנהל את הטיפול באיומי הסייבר לארגונים. זוהי הרכישה הרביעית של מיקרוסופט בשנים האחרונות בתעשיית הסייבר הישראלית  

Hexadite cyber screen

רכישה נוספת למיקרוסופט בתחוט אבטחת הסייבר בישראל. על פי דיווח ב"כלכליסט", ענקית התוכנה האמריקנית תרכוש תמורת 100 מיליון דולר את חברת הסייבר הישראלית Hexadite, שפיתחה פלטפורמה לניהול ותעדוף תגובות לאירועי סייבר לארגונים.

ארגונים מתמודדים כיום עם עומס הולך וגובר של התראות ואיומי סייבר. אנשי אבטחת ה-IT של ארגון גדול עשויים להידרש להתמודד עם אלפי ואף עשרות אלפי התראות על איומי סייבר מדי חודש המתקבלות ממערכות האבטחה ההיקפיות של הארגון. עומס כזה מקשה על אנשי האבטחה לתת מענה הולם לכל איום. המערכת של אקסדייט, הקרויה AIRS ומבוססת על אלגורתמים של למידה עמוקה שפיתוח באקסדייט, סורקת את כל ההתראות והאיומים שזוהו על ידי מערכות האבטחה של הארגון, כגון אנטי וירוס, פיירוול וכדומה, מבצעת אבחנה בין התראות שווא להתראות אמש ומתעדפת עבור מומחי האבטחה את האיומים המסוכנים ביותר, כדי שיוכל לתת להם מענה הולם. המערכת גם מסוגלת להתמודד בעצמה מול האיומים הפשוטים יותר, ובכך חוסכת ממומחי האבטחה זמן רב בטיפול באיומים השוטפים.  את הכלי ניתן להטמיע בקלות במערכי האבטחה הקיימים של הארגון.

מנכ"ל אקסדייט ערן ברק

על פי אקסדייט, הטמעת הכלי שלהם מביאה לקיצור של עד 95% בזמן התגובה לאיום. לחברה יש עשרות לקוחות בתחומי הקמעונאות, הפיננסים, טכנולוגיה ותעשייה, ביטוח, תקשורת ובריאות, אשר משלמים דמי שימוש שנתיים עבור השימוש בפלטפורמה.

Hexadite הוקמה ב-2014 על ידי ערן ברק, המשמש כמנכ"ל, עידן לוין, המשמש כטכנולוג הראשי וברק קלינגהופר, המשמש כמנהל מוצר. החברה מעסיקה כ-40 עובדים. משרדיה הראשיים נמצאים בבוסטון ומרכז הפיתוח נמצא בתל אביב. עד כה, גייסה החברה כ-10.5 מיליון דולר.

מסע רכש בתעשיית הסייבר הישראלית

גם במיקרוסופט וגם באקסדייט סירבו להתייחס לידיעה, אך ההערכות הן כי העסקה תושלם ותוכרז רשמית תוך שבועות ספורים. רכישת אקסדייט, אם אכן תושלם, מצטרפת לסדרת רכישות נוספות שביצעה מיקרוסופט בשנים האחרונות בתעשיית הסייבר הישראלית. בנובמבר 2014 רכשה ענקית התוכנה את חברת הסייבר אאורטו (Aorato) תמורת 200 מיליון דולר.

ב-2015 רכשה מיקרוסופט את חברת אדאלום (Adallom) הישראלית תמורת 320 מיליון דולר, במה שהיוותה את הרכישה הגדולה ביותר של מיקרוסטפט בישראל. בעקבות הרכישה הקימה מיקרוסופט בישראל מרכז פיתוח בתחום הסייבר. באותה שנה רכשה החברה גם את Secure Islands הישראלית תמורת 80 מיליון דולר.

בתוך כך, בחודש האחרון פורסם בתקשורת כי מיקרוסופט מצויה במגעים מתקדם לרכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית קלאודין (Cloudyn) מראש העין, שמספקת שירותי אנליטיקס ואופטימיזציית ענן לארגונים גדולים, תמורת 70 מיליון דולר. במידה רבה גם קלאודין וגם אקסדייט מציעות לארגונים פתרונות דומים, המסייעים להם להתמודד עם עומסי מידע הולכים וגדלים אשר מכבידים את היעילות של הארגון.

מסע הרכש הזה של מיקרוסופט בישראל ממצב את תעשיית הסייבר הישראלית ככוח מוביל בעולםפ וממחיש את העניין הגובר של חברות טכנולוגיה בתעשייה המקומית. כמו כן, ההתמקדות של מיקרוסופט בתחום הסייבר מעידה על החשיבות שמייחסת מיקרוסופט לתחום אבטחת המידע ועל כך שהיא מכוונת לשוק הארגוני. מיקרוסופט הצהירה כי תשקיע כמיליארד דולר ב-2017 על מחקר ופיתוח בתחום אבטחת הסייבר, וזאת לא כולל רכישות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה