ראדא נושמת לרווחה עם צמיחה של 91% במכירות

25 מאי, 2017

אסטרטגיית המיקוד במערכות מכ"ם טקטיות מתחילה לתת את תוצאותיה. המכירות ברבעון הראשון כמעט והוכפלו ל-4.7 מיליון דולר, והחברה צופה צמיחה של 50% בשנת 2017 כולה וחזרה לריווחיות. המנייה בנסד"ק מזנקת

חברת ראדא (RADA Electronic Industries), יצרנית מערכות המכ"ם הטקטי מנתניה, מתחילה סוף סוף לראות את פירות אסטרטגיית השינוי שהיא מנהלת בשנים האחרונות. החברה דיווחה על תוצאות יוצאות מהכלל ברבעון הראשון של שנת 2017: המכירות צמחו ב-91% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו 4.7 מיליון דולר. גם הרווח התפעולי זינק לשחקים: החברה דיווחה על רווח של 1.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 6,000 דולר בלבד לפני שנה. למעשה, היא הצליחה לעבור מפעילות בשולי רווח של 0.2% לשולי רווח של 35.7%. בתגובה לדו"ח הרבעוני המצויין זינקה מניית ראדא בנסד"ק ביותר מ-14.5% למחיר של כ-1.41 דולר והעניקה לחברה שווי שוק של 33 מיליון דולר.

מנכ"ל ראדא דב סלע
מנכ"ל ראדא דב סלע

התוצאות האלה מסבירות את האופטימיות שהחברה הפגינה רק לפני חודשיים, כאשר היא דיווחה על התוצאות הגרועות של שנת 2016: מכירות בהיקף של 12.8 מיליון דולר בהשוואה ל-14 מיליון דולר ב-2015, ורווח תפעולי של 1.4 מיליון דולר – בהשוואה ל-2.4 מיליון דולר ב-2015. למרות הנתונים הגרועים, החברה מסרה למשקיעים ש"לאור צבר ההזמנות למערכות מכ"ם טקטי ולמערכות אוויוניקה, החברה מצפה לצמיחה משמעותית ב-2017".

ראדא מתמקדת במכ"ם טקטי

מנכ"ל החברה, דב סלע, אמר שהתוצאות מבטאות את תהליך השינוי האסטרטגי (turnaround of the company), שהתבטא בעיקר במיקוד החברה בתחום מערכות המכ"ם הטקטיות. "בהתחשב בלוחות הזמנים של ההזמנות שהתקבלו, אנחנו מצפים לרבעון שני חזק. אנחנו מגידילם את תחזית המכירות שלנו לשנת 2017 כולה לכ-20 מיליון דולר, המהווה צמיחה שנתית של כ-50%. אנחנו גם מצפים לחזור לריווחיות בשנת 2017".

לדבריו, במהלך הרבעון החברה חתמה על הסכם חשוב המקדם את מנוע הצמיחה המרכזי שלה, מכ"ם טקטי מוגדר תוכנה (Software Defined Tactical Radar). "בסוף הרבעון חתמנו על הסכם הפצה אסטרטגי עם ספקית מערכות צבאיות גדולה באירופה המערבית, לשילוב המכ"ם שלנו במערכות הגנה אוויריות קצרות הטווח שלה (Very Short Range Air Defense Systems). בארצות הברית נמשך שיתוף הפעולה שלנו עם DRS Technologies ואנחנו רואים פוטנציאל רב בשוק האמריקאי".

הגנה אקטיבית: מכ"ם בכל נגמ"ש

שתי פלטפורמות המכ"ם הטקטי המרכזיות של ראדא הן Multi-Mission Hemispheric Radar – MHR ו-Compact Hemispheric Radar – CHR. שתיהן הן מערכות מבוססת תוכנה הפועלת בתחום S ובשיטת Pulse-Doppler. הן בעלות אנטנת סריקה אלקטרונית אקטיבית (Phased Array) יכולת עיצוב אלומה (beam forming) ועיבוד אותות מתקדם.

מערכות CHR מיועדות לשימוש ביישומים דוגמת מערכות הגנה אקטיביות המותקנות על כלי-רכב משוריינים ומספקות הגנה כנגד רקטות RPG, טילי נ"ט מונחים ופגזי טנקים. מערכות ההגנה האקטיביות מתבססות על מערכות מכ"מ לגילוי ועקיבה אחר האיומים, כדי שיוכלו ליירטם לפני שהם פוגעים ברכב. להערכת ראדא, שוק המערכות האקטיביות במערב נאמד בעשרות אלפי כלים קרביים, כלומר שוק מטרה של מיליארדי דולרים למערכות מכ"מ טקטיות עבורם. מערכות MHR, המבוססות על אותה טכנולוגיה, מיועדות לשימוש בעיקר ביישומי הגנת גבולות, הגנת כוחות בשטח, וביישומים מיוחדים כמו מערכת הכוונת קרני לייזר או במערכת Drone Dome של רפאל לאיתור וניטרול רחפנים עוינים (בתמונה למעלה).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון