הודות לפעילות באפריקה: זינוק של 24.6% בהכנסות סאטקום

29 מאי, 2017

החברה דיווחה על הכנסות של 10 מיליון דולר ברבעון הראשון. בחודשים האחרונים העמיקה החברה את חדירתה ליבשת אפריקה, בין היתר במסגרת מיזם O3B, שנועד להרחיב את הגישה לאינטרנט ולתקשורת סלולארית למדינות אפריקה

חברת סאטקום מערכות (Satcom) מקבוצת יורוקום, המספקת שירותי תקשורת לוויינית, חוצה לראשונה את רף ההכנסות של 10 מיליון דולר לרבעון. החברה מדווחת היום על גידול של 24.6% בהכנסות ברבעון הראשון של 2017 – מ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ל-10 מיליון דולר ברבעון האחרון.

בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעסקאות חדשות בתחום שירותי תקשורת הנתונים ומגידול במכירות השירותים וממכירות ציוד חד פעמיות בתחום התקשורת הלוויינית הניידת. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-2.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנייתה של סאטקום עלתה ברבעון האחרון בשיעור של 55% בבורסת תל אביב והיא נסחרת לפי שוויק שוק של 47.7 מיליון שקל.

מנייתה של סאטקום ברבעון האחרון

אפריקה – שוק היעד האסטרטגי המרכזי

בהתייחסו לתוצאות הכספיות ציין מנכ"ל סאטקום דן זיצ'ק כי החברה פועלת לחיזוק מנועי הצמיחה של החברה וליצירת מיזמים חדשים. זיצ'ק ציין את מיזם O3B (ראשי תיבות של [The] Other 3 Million], שמטרתו לספק גישה לאינטרנט ולתקשורת סלולארית באמצעות תקשורת לוויינית למדינות ואזורים שבהם אין תשתית אינטרנט המבוססת על סיבים אופטיים, בעיקר במדינות אפריקה. זיצ'ק ציין כי ההשתתפות של סאטקום בפרויקט צפויה לספק לחברה תזרים נוסף. פעילות ה-O3B, במסגרתה התקשרה החברה בחוזה לאספקת שירותי לווין למפעיל סלולרי ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. פעילות ה- O3Bממשיכה לצמוח בקצב משביע רצון."

ההשתתפות בפרויקט O3B מהווה אחד הנדבכים של החדירה של החברה בשנה האחרונה ליבשת אפריקה, שהפכה לשוק היעד האסטרטגי המרכזי של החברה. מתחילת השנה חתמה החברה על עסקאות חדשות וממשיכות בהיקף מצטבר של למעלה מ-43 מיליון דולר עם מדינות באפריקה כגון בקניה, אוגנדה, זמביה, גאנה וקונגו.

זיצ'ק ציין: "אנו ממשיכים לזהות את יבשת אפריקה כמקור לצמיחה בפעילות החברה בעתיד. כפי שציינתי עם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, אנו ממשיכים לראות פעילות חזקה וצופים כי זו תמשך לאורך השנה".

סאטקום מערכות מספקת שירותי תקשורת בעיקר באמצעות תשתית לוויין, אולם גם באמצעות תשתית קרקעית. החברה פועלת בשני תחומי פעילות עיקריים: שירותי תקשורת נתונים וקישור ותשתית לרשת האינטרנט העולמית, ושירותי תקשורת לוויינית ניידת, שמבסגרתם החברה מספקת שירותי תקשורת לוויינית ניידת באמצעות לוויין.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תקשורת