Merck תבצע הטעיית האקרים באמצעות illusive הישראלית

1 יוני, 2017

ענקית התרופות העולמית תשתמש בטכנולוגיה הישראלית כדי להטעות האקרים ולגרום להם לפרוץ למאגרי מידע מזוייפים, ועל-ידי כך לחשוף אותם. תעשיית התרופות היא אחד המגזרים החשופים ביותר למתקפות סייבר

Illusive Cyber

ענקית התרופות הגרמנית מרק (Merck) וחברת אבטחת הסייבר הישראלית Illusive networks מקבוצת Team8 חתמו על הסכם שיתוף פעולה, שבמסגרתו תטמיע מרק את פתרון אבטחת הסייבר של אילוסיב כנדבך נוסף במערך הגנת הסייבר של החברה על רשתות ה-IT שלה ברחבי העולם. אילוסיב פיתחה פתרון אבטחה המבוסס על טכנולוגיה של הונאה והטעיה (deception) שנועדה להטעות האקרים המנסים לפרוץ לרשת ולטמון להם מלכודת. סכום העסקה לא נמסר.

טומנים מלכודת להאקר. מתוך האתר של illusiv networks

מרק תוסיף את הפיתרון של אילוסיב כקו הגנה נוסף למערך אבטחת הסייבר שלה, הכולל אמצעי אבטחה מסורתיים כגון פיירוול, אנטי וירוס וכדומה. פתרונות מבוססי הונאה הינם תחום אשר הולך וצובר באחרונה תאוצה בעולם אבטחת הסייבר. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מטרתה להטעות האקרים שמנסים לפרוץ למחשבי הארגון. הכלי של אילוסיב למעשה מתמודד עם האקרים שכבר הצליחו לפרוץ לתוך רשת המידע של הארגון. הפתרון של אילוסיב הינו אקטיבי: המערכת של אילוסיב, הקרויה Everywhere, מייצרת סביב רשת הארגון שכבה של "מידע כוזב", שלמעשה מפתה את ההאקר לנסות ולפרוץ למאגר הנתונים. כאשר ההאקר מנסה לפרוץ ולגנוב את המידע הכוזב, המערכת מנטרלת את ניסיון הפריצה וחושפת את ההאקר כך שמומחי האבטחה של הארגון יוכלו לפעול מולו.

בהודעה המשותפת שפרסמו שתי החברות צוין כי הטכנולוגיה של אילוסיב תספק כיסוי כולל לכל מרכיבי רשת ה-IT של מרק ברחבי העולם, לרבות כל נקודת קצה, שרת ורשתות מקומיות.

ברנדן ניומן, מנהל אבטחת תחום אבחת הטכנולוגיה העסקית במרק ציין: "אבטחה מבוססת הונאה מהווה אחד האמצעים הטובים ביותר להתמודדות מול ניסיונות פריצה מתקדמים וספק מידע מעמיק יותר על הפעילות הזדונית. אילוסיב נטוורקס מציעה את הפתרון החדשני והיעיל ביותר בתחום טכנולוגיית ההונאה." ברנדן מוסיף כי הפיתרון של אילוסיב הינו "פשוט להתאמה והטמעה", ועל כן לא יהיה כרוך בהתקנות מסיביות ברשת ארגונית ענפה ורחבה כמו של מרק.

מנכ"ל אילוסיב עופר ישראל ציין כי על ידי השילוב של פלטפורמת ההונאה של אילוסיב, חברת מרק מבצרת את אסטרטגיית אבטחת הסייבר שלה על ידי כך שהיא מבטיחה כי כל איום סייבר שהצליח לפרוץ מעבר לאמצעי ההגנה ההיקפיים יזוהה וייבלם.

בריאיון ל-CNBC ציין ניומן כי החברה עוקבת מקרוב אחר סצנת ההיי-טק הישראלית, ובייחוד על תעשיית אבטחת הסייבר. "בישראל יש סצנה חזקה מאוד בתחום אבטחת הסייבר."

מגזר התרופות הוא אחד הפגיעים ביותר למתקפות האקרים

חברת מרק היא אחת מחברות התרופות הבינלאומיות הגדולות בעולם והיא נסחרת בנסדא"ק לפי שווי שוק של 177 מיליארד דולר. הכנסותיה ב-2016 עמדו על 39 מיליארד דולר. בהיותה חברה גלובלית הפרושה על פני כל העולם, ערכו של המידע הקנייני של החברה, הכולל מחקרים, מידע על תרופות, תוכניות עסקאות ופטנטים, נאמד במיליארדים, וחשוף לריגול תעשייתי בלתי פוסק. על פי מחקר של חברת המחקר Ponemon, מגזרי הפיננסיים והתרופות הם המגזרים אשר סובלים במידה הגדולה ביותר מפריצות סייבר, בין היתר לאור הרגישות והפוטנציאל העסקי של המידע שברשותם.

תחום ההונאה בתעשיית הסייבר הוא תחום חדש יחסית, אך צובר תאוצה. על פי מכון המחקר Gartner, בשנה הקרובה אחת מכל עשר חברות יאמצו פתרונות אבטחה בטכנולוגיית הונאה והשוק צפוי לצמוח עד ל-2021 להיקף של 1.3-1.7 מיליארד דולר.

אילוסיב נטוורקס היא החברה הראשונה שיצאה מקבוצת team8 שנוסדה ב-2014 על ידי מפקד יחידת 8200 לשעבר נדב צפריר ומהווה חממה למחקר וייזום של חברות סטראט-אפ בתחום אבטחת הסייבר. אילוסיב גייסה עד כה כ-30 מיליון דולר בין השאר ממיקרוסופט, סיסקו, סיטי ונצ'ורס ו-NEA. "הבחירה של חברות גלובליות בפיתרון שלנו, לצד שורה של פרסי תעשייה, מאשש את מעמדה המוביל של אילוסיב בתחום אבטחת הסייבר המבוססת על טכנולוגיית הונאה," הוסיף מנכ"ל אילוסיב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות