מובילאיי תשקיע 195 מיליון דולר במתחם בירושלים

1 יוני, 2017

ברבעון הראשון של 2017 מכרה מובילאיי יותר מ-2 מיליון מעבדים ומכירותיה הסתכמו בכ-125 מיליון דולר. בעוד שבועיים יצביעו המשקיעים על אישור עיסקת אינטל-מובילאיי. אישור מיוחד מרשות המסים לשלם מסים בדולרים - כדי לא לזעזע את השקל

ברבעון הראשון של שנת 2017 צמחו המכירות של חברת מובילאיי (Mobileye) בכ-66% והסתכמו בכ-124.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-75.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתוכם המכירות ליצרי ציוד (OEM) צמחו ב-54% להיקף של 94.5 מיליון דולר. במהלך הרבעון מכרה מובילאיי 2.03 מיליון מעבדי ראייה EyeQ במחיר ממוצע של כ-45 דולר ליחידה, בהשוואה לכ-1.32 מיליון מעבדים אשתקד. החברה הסביר את הגידול במכירות ה-OEM בכניסתה למספר גדול יותר של דגמי מכוניות. החברה סיימה את הרבעון הראשון ברווח של 33.5 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 21.9 מיליון דולר אשתקד. בסיום הרבעון יש בקופת החברה 677 מיליון דולר.

מייסד משותף, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, זיו אבירם, אמר שהחברה צומחת בקצב שנתי של 50% וממשיכה לייצר מזומנים. "אסטרטגית, השגנו נצחונות תכנון של מערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS), חיזקנו את הבריתות עם שותפים קיימים ושותפים חדשים וביצענו התקדמות גדולה בטכנולוגיית המיפוי ברזולוציה גבוהה (REM) שלנו, בעקבות הסכמי שיתוף פעולה עם מספר יצרניות מרכזיות של מכוניות".

בדו"ח הרבעוני מובילאיי גילתה פרטים נוספים על תוכניות הבינוי שלה בהר חוצבים בירושלים. היא מתכננת לבנות קמפוס בשטח כולל של עד 45,000 מ"ר הכולל מגדל בגובה של 30 קומות. החברה מתכננת להשקיע 195 מיליון דולר בהקמת הקמפוס החדש. לצורך הפרוייקט היא רכשה 74% מהבעלות על חברת אזורי כיסלון, אשר הוקמה כדי לרכוש את השטח שעליו יוקם המתחם. בניגוד למקובל, חברת מובילאיי לא מפרסת תחזית מכירות לרבעון הבא ולא מקיימת שיחת ועידה לאחר פרסום הדו"ח. החברה הסבירה את החלטתה בכך שבאמצע החודש (13 ביוני) תתקיים הסיפה הכללית של החברה, אשר צריכה לאשר את עיסקת מכירתה לאינטל תמורת כ-15.3 מיליארד דולר.

עיסקת אינטל מובילאי היא ארוע ענק שתהי לו השפעה עצומה על תעשיית ההייטק הישראלית. על-פי ההסכם בין שתי החברות, מובילאיי אמורה לרכז את אסטרטגיית הרכב האוטונומי של אינטל. פירוש הדבר גם הרבה מאוד משרות חדשות שייווצרו בישראל. לאחרונה התברר היבט נוסף המבטא את משקל העיסקה יוצאת הדופן: רשות המסים העניקה למובילאיי אישור מיוחד לשלם את המסים עבור העיסקה בדולרים, ולא להמיר את התשלום לשקלים. ההסבר שניתן להחלטה: חשש שהמרת הדולרים לשקלים תזעזע את שער השקל ביחס לדולר!

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית