אפקון רוכשת 33% ממאגוס, יצרנית מערכות מכ"ם להגנת מתחמים

4 יוני, 2017

סכום העסקה: כ-4 מיליון דולר. מאגוס מפתחת מכ"מים יעילים להגנה היקפית על מתקנים, ואפקון מעוניינת להרחיב באמצעות הרכישה את הפעילות שלה בתחום ביטחון הפנים בארץ ובעולם

אפקון בקרה ואוטומציה, חברת בת בבעלות מלאה של אפקון החזקות, חתמה היום על מזכר הבנות לרכישת כ-33% ממניותיה של חברת מאגוס מערכות (Magos) הישראלית תמורת כ-15 מיליון שקל (כ-4 מיליון דולר לערך). מאגוס עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מכ"מים מתקדמים להגנת מתקנים. ואפקון מבצעת את ההשקעה במאגוס במטרה לחזק את ההיצע הטכנולוגי שלה בתחום פתרונות המרחב החכם וביטחון הפנים, אחד מתחומי הפעילות של אפקון.

מכ"מים להגנה היקפית בהספק נמוך

Magos CEO Aviel Kisliansky
המנכ"ל אביאל קיסליאנסקי

חברת מאגוס מפתחת ומייצרת מגוון של פתרונות מבוססי מכ"ם ווידאו לניטור ואבטחת מתחמים כגון מתקני תשתית, שדות תעופה, נמלי ים, אסדות נפט וגז, בתי כלא, מתקני התפלת מים, תחנות כוח ועוד. מערכותיה משמשות לאבטחת מתחמים גדולים כמו מתקני תשתית בארצות הברית ועד מתחמים קטנים יותר כגון מגרשי חנייה.

מערכות האבטחה ההיקפיות של מאגוס כוללות מכ"מים המתבססות על מגוון של טכנולוגיות חישה ושילוב של אלגוריתמים של בינה מלאכותית, וזאת לצורך גילוי וזיהוי של חדירה חשודה לתוך תחומי המתחם. על פי החברה, בעוד שמצלמות אחרות ואמצעי הדמאה תרמיים מסוגלים לספק כיסוי חלקי בלבד ומושפעים בתנאי מזג האוויר, המכ"ם של החברה מסוגל לאתר חדירות בכל תנאי תאורה ומזג אוויר ולספק הגנה היקפית מלאה על המתחם. כמו כן, אחד היתרונות של המכ"מים של מאגוס צורכים הספק נמוך מאוד ומצריכות רוחב פס נמוך מאוד גם כן, מה שמפחית את עלויות המערכות.

חברת מאגוס הוקמה ב-2007 על ידי אביאל קיסליאנסקי, המשמש כמנכ"ל, ועמית איסרוף, המשמש כמנהל מו"פ. לקיסליאנסקי שימש כקצין פרויקטים בצה"ל והיה אחראי על פיתוח והטמעה של מכ"מים והשלים תארים מדעיים בטכניות ובאוניברסיטת בן גוריון. איזרדוף עבד באינטל בתחום האופטימיזציה של מערכות הספק והשלים תואר שני במדעים באוניברסיטת תל אביב.

החברה החלה לשווק את מוצריה רק ב-2015 ועל פי החברה, מערכותיה נמכרו עד כה בכ-20 מדינות שונות לשימושי אבטחה מגוונים. החברה עובדת עם שורה של מפיצים במדינות כמו איטליה, ספרד, בריטניה, טורקיה, ברזיל, דרום אפריקה, שבדיה ועוד.

חדירה לתחום ביטחון הפנים והגנה על מתקנים

במסגרת ההסכם, אפקון תהיה רשאית למנות שני דירקטורים (מתוך 5), וכן יידרש אישור מצדה של אפקון לשם קבלת החלטות בנושאים מסויימים שנקבעו בין שתי החברות. ההסכם צפוי להיחתם סופית במהלך החודש בכפוף לבדיקת נאותות מצדה של אפקון.

יו"ר אפקון החזקות ישראל רייף ציין כי ההשקעה תחזק את מעמדה התחרותי של אפקון בארץ ובעולם בתחומי ביטחון הפנים, ובכלל זה בתחום הגנת מתקני תשתית, קמפוסים, וגבולות. "הרכישה הנה צעד נוסף בתהליך העשרת ההיצע הטכנולוגי של אפקון בתחומי פעילותה השונים ומשלים לטכנולוגיות סינרגטיות נוספות אותן מפתחת החברה בתחום מערכות שליטה ובקרה, סנסורים אלקטרוניים להגנת מתקנים וגבולות ועוד," הוסיף רייף.

המכ"מים עשויים להשתלב בפעילויות נוספות של קבוצת אפקון, שכוללות בין השאר הקמה של בניינים חכמים. אביאל קיסליאנסקי, מנכ"ל ומייסד מאגוס מסר: "מאגוס נמצאת בשלב של גדילה מואצת ומתכוונת להרחיב את שווקי היעד תוך סינרגיה עם אפקון ומינוף ערוצי ההפצה שלה. ההשקעה תאפשר למאגוס אף להאיץ את פיתוח מוצריה העתידיים ובכך לבסס ולהגדיל את יתרונה הטכנולוגי תוך הרחבת מערך השיווק העולמי של החברה".

מניית אפקון מגיבה היום לדיווח בעלייה של 1.5% ונסחרת לפי שווי שוק של 822 מיליון דקל. ב-12 החודשים האחרונים עלתה מחירה של המניה בכ-40%. בשבוע שעבר פרסמה אפקון את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2017, שבו רשמה החברה הכנסות של 388 מיליון שקל, עלייה של 23% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , תעופה וביטחון