אוטוטוקס מציגה טכנולוגיה למניעת תאונות בין כלי-רכב לאופנועים

6 יוני, 2017

השבב החדש מאפשר תקשורת בין כלי רכב ובין אופנועים (B2V) ומספק התרעה על סכנת התנגשות. בתוך כך, אוטוטוקס חושפת פרויקט פיתוח עם ענקית המערכות לכלי רכב Bosch

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המפתחת רכיבי תקשורת בין כלי-רכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות דרך (V2X), משיקה טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין כלי רכב לאופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle), על-בסיס מערך שבבי ה-V2X שהיא פיתחה.

חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס

להערכת ארגון הבריאות העולמי, כ-23% ממקרי המוות בכבישי העולם בשנת 2015 היו של רוכבי אופנועים. נתוני הרשות האמריקנית לבטיחות בכבישים מהירים (NHTSA) שפורסמו ב-2013 הצביעו כי לרוכבי אופנועים יש סיכון גבוה יותר פי 26 למות בתאונה בהשוואה לנוסעים הנוהגים בכלי-רכב אחרים.

גודלם הקטן יחסית, מהירותם גבוהה ויכולות התמרון הנרחבות, מקשים לעיתים על היכולת של נהגים אחרים לזהות אופנועים מבעוד מועד ולחזות את תנועותיהם, בייחוד בצמתים ובעיקולי כביש חדים. ואמנם, שיעור ניכר מנהגי הרכב שהיו מעורבים בתאונות דרכים עם אופנוע טענו שהם כלל לא ראו את האופנוע מתקרב אליהם.

טכנולוגיית V2X של אוטוטוקס, מאפשרת תקשורת אלחוטית בין כלי-רכב לכלי רכב אחרים (V2V). כעת, משיקה אוטוטוקס טכנולוגיית תקשורת בין כלי רכב לאופנועים (B2V), המאפשרת יכולות חישה של אופנועים גם במצבים שבהם הם אינם גלויים לעין האנושית או לעין מצלמה.

מניעת תאונות במקרים שבהם אין קו-ראייה

השבב של אוטוטוקס מבוסס על פרוטוקול התקשורת DSRC, ומאפשר למכוניות ואופנועים להעביר ביניהם נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. תקשורת DSRC מתאימה במיוחד לאופנועים, שלרוב אינם כוללים מודם סלולרי. תקשורת V2X מסייעת להשלים מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים שבהם אין קו ראייה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן נחשבת לטכנולוגיה בעל חשיבות קריטית במערכות למניעת תאונות וכן בטכנולוגיות המפותחות כיום עבור כלי רכב אוטונומיים.

באוטוטוקס מציינים כי יתרונות הפתרון שלהם כוללים בין היתר אפשרות לאינטגרציה פשוטה וצריכת הספק נמוכה. כמו כן, גודלו הזעיר של המעגל המודפס שפיתחה אוטוטוקס מביא לעמידותו בפני הרעידות החזקות האופייניות לאופנועים. חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, מסר כי השקת טכנולוגיית ה-B2V מהווה אבן דרך משמעותית עבור אוטוטוקס ובשורה לנהגי האופנועים ולחברות הפעילות בענף. "טכנולוגיית ה- B2V של אוטוטוקס תסייע למנוע תאונות אופנועים, שהם אחד מגורמי התמותה הלא-טבעיים הנפוצים בעולם".

שיתוף פעולה עם בוש

לפני כשבועיים הודיעה חברת Bosch הגרמנית, הנחשבת ליצרנית מכלולים תת-המערכות לרכב הגדולה בעולם, כי היא מבצעת פרויקט פיתוח המשלב בין היתר את טכנולוגיית B2V של אוטוטוקס. הפרויקט נחשף במסגרת יום פתוח לעיתונות שערכה Bosch בגרמניה ושותפות לו גם יצרנית האופנועים האיטלקית Ducati ויצרנית רכיבי התקשורת לכלי רכב Cohda Wireless. במסגרת האירוע, הדגימה Bosch נהיגה באופנוע ובמכונית המצוידים במערכת B2V בכבישי העיר בוקסברג. עוד מסרה Bosch כי על פי בדיקות שערכה מחלקת חקר התאונות של החברה עולה כי טכנולוגיית ה-B2V שמציגה החברה עשויה למנוע קרוב לשליש מכל תאונות האופנוע בגרמניה בהן יש נפגעים.

Autotalks V2X Communication for Motorcycles:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי