ננו דיימנשן פיתחה ננו חלקיקי נחושת חדשניים העמידים בפני חימצון

6 יוני, 2017

ננו חלקיקי הנחושת משמשים בסיס ליצירת הפסים המוליכים במדפסת ה-PCB של החברה. החברה הגישה בקשה לרישום פטנט למשרד הפטנטים האמריקני

PCB PRINTER מדפסת מעגלים מודפסים

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מפארק המדע בנס ציונה, שפיתחה מדפסת תלת מימד להדפסת מעגלים מודפסים (PCB) בהזרקת דיו, הודיעה היום כי פיתחה ננו חלקיקי נחושת חדישים אשר עמידים בפני חימצון.

חלקיקי הנחושת החדישים, המשמשים בדיו הננו-מטרי של החברה ליצירת המוליכים החשמליים במעגלים המודפסים שיוצרת המדפסת של ננו דיימנשן, עמידים בפני חמצון הן בחשיפה לסביבת האוויר הרגילה והן בתהליך יצירת הפס המוליך בהדפסה. החברה הודיעה כי הגישה על כך בקשה לרישום פטנט למשרד הפטנטים האמריקני, ובעקבות הדיווח מזנקת היום מנייתה של ננו דיימנשן בבורסה של תל אביב ב-6%.

החברה הגישה בקשה לרישום פטנט בארה"ב בגין פיתוח ייחודי זה.

אחד האתגרים המרכזיים בפיתוח של דיו ננומטרי מבוסס נחושת הוא התחמצנות החלקיקים מהחשיפה לאוויר, וכן התחמצנות הנובעת כתוצאה מאיחוי החלקיקים לכדי פס הולכה רציף בתהליך הדפסת המעגל. ככלל, חיבור ננו חלקיקי נחושת לכדי פס מוליך דורש השקעת אנרגיה רבה וכרוך בשימוש בטמפרטורות גבוהות, לייזר ומנורות עוצמתיות, ומתבצע בסביבה נטולת חמצן. מדובר בתהליך מסורבל ויקר.

ננו-דיימנשן פיתחה את מדפסת ה-DragonFly, המאפשרת הדפסה ישירה של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים באמצעות טכנולוגיית הדפסה תלת-מימדית. התהליך מבוסס על שימוש בחומרים פולימריים לייצור שכבות הבידוד, ועל דיו המבוסס על ננו-חלקיקי כסף לייצור המוליכים החשמליים.

הדיו החדיש יפתח עבור החברה שווקים חדשים

sliver particles
ננו חלקיקי נחושת

ננו חלקיקי נחושת החדשניים שפיתחה החברה עמידים בפני חימצון גם בסביבת אוויר רגילה וגם בעת תהליך איחוי החלקיקים ליצירת פס ההולכה הרציף. כמו כן, החלקיקים מתחברים לקו מוליך לאחר סינתור בטמפרטורות נמוכות מ 160-מעלות צלזיוס.

השימוש בחלקיקי נחושת בייצור המעגל המודפס מסייעת להפחית משמעותית את עלויות חומרי הגלם בהדפסת תלת מימד של רכיבי אלקטרוניקה ומעגלים מודפסים. נחושת היא היסוד השני במוליכותו אחרי כסף אך זולה ממנו משמעותית. פיתוח דיו נחושת עמיד בפני חימצון, שחלקיקיו מתחברים בטמפרטורות נמוכות, מהווה פריצת דרך בטכנולוגיית הזרקת הדיו, ועשוי להוזיל משמעותית הדפסה של קווים מוליכים.

בחברה מציינים כי פיתוח הדיו העמיד יכול לפתוח לחברה שווקים חדשים כגון הדפסה על מצעי פילמים גמישים כמו PET, העמידים עד טמפרטורות של 100-150 מעלות צלזיוס, רכיבי RFID, אנטנות וחיישנים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , סמיקונדקטורס