Tektronix חשפה אוסילוסקופ MSO חדש למערכות משובצות

7 יוני, 2017

משפחת MSO סדרה 5 נחשבת לפרוייקט הפיתוח הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת טקטרוניקס. היא מספקת 4/6/8 ערוצים אנלוגיים ועד 64 ערוצים דיגיטליים, נתח פרוטוקולים, מחולל אותות ומסך מגע HD וממשק אינטואיטיבי

Tektronix MSO Oscilloscope

חברת Tektronix הכריזה על אוסילוסקופ מסוג חדש לחלוטין עבור הצגת אותות מעורבים (MSO) ממשפחת MSO סדרה 5 החדשה. להערכת החברה, אוסילוסקופ ה-MSO מסדרה 5 מגדיר מחדש את האוסצילוסקופים לתחום הביניים הודות לשורה של חידושים, כולל טכנולוגיית FlexChannelTM הראשונה בתעשייה המאפשרת 4, 6, או 8 ערוצים אנלוגיים ועד 64 ערוצים דיגיטליים, וכן נתח פרוטוקולים ומחולל אותות משולבים, מערכת רכישת אות ברזולוציה של 12 סיביות, מסך מגע קיבולי HD גדול וממשק משתמש אינטואיטיבי ביותר בעל גישה ישירה. חידושים אלה נועדו לספק גמישות גדולה מאוד ויכולת הסתכלות לתוך מערכות משובצות מורכבות.

הפרוייקט הגדול ביותר של טקטרוניקס

המערכות המשובצות – הנמצאות בשימוש בכל תחום, החל משעונים חכמים וכלה בכלי רכב היברידיים – נעשות מתוחכמות ביותר והמפתחים דורשים יותר אפשרויות ממערכות הבדיקה והמדידה שלהם, כלומר מהאוסילוסקופ: הם צריכים לצפות במספר גדול בהרבה ובמגוון רחב בהרבה של אותות מאשר בעבר, אולם לעשות זאת בתוך זמן קצר כדי לעמוד בלוחות הזמנים והתקציב. ה-MSO סדרה 5 הוא מוצר שתוכנן מאפס, כדי לספק את הביצועים החדשים. חברת Tektronix מסרה שהיא תכננה את ה-MSO סדרה 5 כך שיהיה בעל היכולות הרבות ביותר והגמישות הרבה ביותר וכן הקל ביותר לשימוש בשוק. סגן נשיא ומנכ"ל היחידה העסקית לניתוחי אותות ב-Tektronix, כריס וויט, אמר שהצורך לאפשר ללקוחותינו לעמוד בקצב הנדרש מהם, חייב פלטפורמה חדשה לחלוטין של אוסילוסקופ. ה"-MSO סדרה 5 עומד בשיא המאמץ הגדול ביותר שהושקע בפיתוח פלטפורמה יחידה בכל ההיסטוריה של Tektronix, והוא מביא חידושים משמעותיים שהלקוחות שלנו יפיקו מהם תועלת".

סרטון וידאו להצגת האוסילוקופ החדש:

FlexChannels: ערוצים נוספים וערוצים דיגיטליים לפי הצורך

במערכות המורכבות היום תהליך ניפוי השגיאות (דיבוג) נעשה קשה יותר והמהנדסיםזקוקים ליותר מארבעה ערוצים אנלוגיים (מספר המאפיין את מרבית האוסילוסקופים לתחום הביניים). כדי לעקוף את הבעיה, יש מהנדסים הנוהגים להפעיל שני אוסילוסקופים ביחד – דבר הגורם להארכת הזמן, להגדלת ההוצאות ולתסכול רב. גם תכנים של בקרות מנוע וממירים, אלקטרוניקה לכלי רכב, הספקת חשמל ותכן/ניתוח של המרות מחייבים יותר מארבעה ערוצים אנלוגיים. בנוסף, היכולת לקשר בין מספר כניסות אנלוגיות ודיגיטליות חיונית להבטחת יכולת צפייה מקיפה ומתואמת בכל המתרחש במערכות משובצות ובמערכות IoT מורכבות.

עד כה, אוסצילוסקופים הוגדרו לתצורות קבועות, כלומר המשתמש היה צריך להחליט מראש כמה ערוצים אנלוגיים הוא רוצה ואם יעמדו לרשותו אפס ערוצים דיגיטליים או מספר קבוע של ערוצים. חלק מהאוסילוסקופים מציעים אפשרות של הוספת ערוצים דיגיטליים לאחר הרכישה, אבל גם אז מדובר במספר קבוע של ערוצים דיגיטליים שלא ניתן לשנותו בהתאם להתפתחות בצרכים. במכשירים רבים נדגמים ערוצים אנלוגיים ודיגיטליים בקצבים שונים, כשהם מופעלים באמצעות חומרה נפרדת, ומאוחסנים ברשומות בגדלים שונים, דבר ההופך את ביצועה של השוואה מדויקת לבלתי אפשרי.

ה-MSO סדרה 5 מציע דגמים בעלי 4, 6 או 8 כניסות FlexChannel – כניסת באוסצילוסקופ הראשונה בתעשייה שניתן להגדיר לה את התצורה. כברירת מחדל, הכניסה היא מחבר מסוג TekVPI+ המקבלת את כל המדידים האנלוגיים מסוג TekVPI, אך אם מחברים בחון מסוג TLP058 Logic Probe החדש, הכניסה הופכת ל-8 ערוצים דיגיטליים. המשתמש יכול להוסיף כמה בחונים לוגיים שהוא צריך, אשר מאפשרים לו כל מספר שבין 8 ל-64 ערוצים דיגיטליים. אותות דיגיטליים נדגמים, מופעלים ומאוחסנים כמו אותות אנלוגיים, דבר המפשט מאוד ביצוע של השוואות.

מסך מגע קיבולי ענק וממשק גמיש

מהנדסים אוהבים מסכים גדולים באוסצילוסקופים שלהם, וה-MSO סדרה 5 מספק להם את מסך המגע קיבולי הראשון בתעשייה בגודל 15.6 אינץ' וברזולוציית HD‏ (1080×1920 פיקסלים). עם המסך מגיע ממשק משתמש מתקדם המאפשר למשתמשים לגשת ישירות לפקדים באמצעות אובייקטים על התצוגה ללא צורך לנווט דרך תפריטים ולהגיע לתפריטים נוספים. התוצאה היא פעולה מהירה ואינטואיטיבית יותר יחד עם שטח גדול בהרבה לצפייה בצורות גל ומיתאם בין אותות. לגמישות נוספת, המשתמש יכול להפעיל את האוסצילוסקופ באמצעות עכבר ופקדים רגילים הנמצאים בלוח הקדמי.

סרטון וידאו להמחשת הממשק האינטואיטיבי החדש:

בנוסף למסך ולממשק המשתמש, ה-MSO סדרה 5 מציג עיצוב תעשייתי שימושי. המכשיר הקומפקטי הוא בעומק של פחות מ-8 אינץ' (21 ס"מ) וכולל ידית מחוספסת, לוח קדמי אינטואיטיבי עם טבעות אור LED המציינות את בחירת צורת הגל ומקורות ההפעלה, ורגליות מתכווננות המאפשרות זוויות צפייה נוספות.

ממיר אנלוג לדיגיטל ברזולוציה של 12 סיביות

תכנון מערכות משובצות כיום מחייב ציוד בדיקה המייצר פחות רעשים כדי לאפשר צפייה באותות בעלי אמפליטודות ההולכות וקטנות יחד עם יכולת לראות אותות קטנים הרוכבים על אותות גדולים. ה-MSO סדרה 5 משלב קדם-מגבר מסוג חדש, אשר מפחית רעשים בכ-‎4.5dB בהשוואה לאוסילוסקופים מהדור הקודם. הוא משתמש גם בממיר אנלוגי-דיגיטלי (ADC‏) ברזולוציה של 12 סיביות ומצב רזולוציה גבוהה חדש המבטיח רזולוציה אנכית ברמה של עד 16 סיביות. השילוב של רעש נמוך ורזולוציית ADC גבוהה, מספק ביצועים משופרים מספר סיביות אפקטיבי (ENOB).

מערכת Windows אופציונלית

כל אוסילוסקופ הקיים כיום בשוק הוא ייעודי או מבוסס על פלטפורמת מחשב אישי מופעל Windows המאפשר למשתמש להריץ גם תכניות אחרות באוסילוסקופ. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, ובמעבדות רבות קיימים שני הסוגים – דבר הגורם לבעיות כאשר המשתמשים עוברים בין פלטפורמות הבדיקה. ה-MSO סדרה 5 החדשה מסוגל לפעול כאוסילוסקופ ייעודי או בתצורה פתוחה של Windows (ניתן להזמין מראש ובאופן מידי את מערכת ההפעלה Windows האופציונלית להספקה בחודש ספטמבר 2017). המשתמש יכול לעבור בקלות בין שני המצבים על-ידי הוספה או הסרה של רכיב זיכרון פיזי ובו הרישיון למערכת ההפעלה Windows. כאשר רכיב הזיכרון מותקן, המכשיר מאותחל ב-Windows. כאשר הוא מוסר, המכשיר מאותחל כאוסילוסקופ ייעודי. ללא קשר לתצורה, ממשק המשתמש של האוסצילוסקופ פועל בדיוק באותו אופן.

אופציות גמישות ושדרוגים בשטח

הלקוח יכול לרכוש או לשדרג את כל דגמי ה-MSO סדרה 5 בהתאם לשינויים החלים בצרכיו באמצעות מחולל פונקציות שרירותיות (AFG), בחונים דיגיטליים, אורך רשומה מורחב עד ‎125Mpoints, תמיכה בפרוטוקולים נוספים ורוחב פס עד ‎1 גה"צ. ניתן לשדרג ל-2 גה"צ דרך מרכזי השירות של Tektronix. כל האוסצילוסקופים מגובים באחריות לשלוש שנים.

למידע נוסף: חברת איסטרוניקס המייצגת את טקטרוניקס בישראל

או בטלפון לאבי אסלן: 050-5733079

פרטים נוספים: 5 Series MSO Mixed Signal Oscilloscope והבלוג: Bandwidth Banter

Eastronix Tektronix Seminar

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה