קוגנטה פיתחה סימולטור לאימון רכב אוטונומי

14 יוני, 2017

הסימולטור של קוגנטה מדמה באופן מציאותי ערים בעולם ומאפשר להאיץ באופן ניכר את תהליך האימון של מכוניות אוטונומיות. החברה השלימה גיוס של 5 מיליון דולר בהשתתפות חברת איירבאס

[בתמונה: סימולציה Cognata לנסיעה ברחוב בסן פרנסיסיקו]

חברת קוגנטה (Cognata) מרחובות, המפתחת סימולטור לפיתוח מכוניות אוטונומיות, השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 5 מיליון דולר בהובלת קרן ההון-סיכון הישראלית Emerge, בהשתתפות קרן ההשקעות של ענקית התעופה האירופית Airbus וקרן Maniv Mobility. החברה מתכננת להשתמש בהון שגויס כדי להאיץ את הפיתוח והמסחור של פלטפורמת הסימולטור שלה, המיועדת ליצרניות רכב ולחברות המפתחות מכוניות אוטונומיות.

10 מיליארד קילומטרים של נסיעות מבחן

Cognata CEO Danny Atsmon
המייסד והמנכ"ל דני עצמון

יצרניות הרכב הגדולות, בהן: BMW, פולקסווגן, טויוטה, רנו ועוד, כבר הצהירו בפומבי על כוונתן להשיק דגמים ראשונים של מכוניות אוטונומיות בתחילת העשור הבא. ואולם, בדיקה של חברת המחקר Rand Corp גילתה בעיה מהותית בלוח הזמנים השאפתני הזה. אחת היומרות המרכזיות בחזון התחבורה האוטונומית הוא צמצום משמעותי של תאונות הדרכים. אלא שהמחקר מגלה שמדובר בתהליך שהוא ארוך באופן עקרוני: כדי להכשיר מכונית אוטונומית עד למצב שבו היא תציג שיעורי טעות ברמה של נהיגה אנושית, יש צורך לבצע נסיעות מבחן באורך כולל של כ-10 מיליארד קילומטרים.

הדבר דרוש כדי לאמן את המכונית כיצד להתמודד עם תרחישי הנהיגה השונים. עד היום, אפילו יצרניות הרכב הגדולות ביותר שכבר מצויות מספר שנים בתהליך הפיתוח, צברו מספר בודד של מיליוני קילומטרים בנסיעות מבחן. כלומר, בשיטות הנוכחיות יידרשו עשרות ואף מאות שנים של נסיעות מבחן כדי להשיג את רמת הבטיחות הנדרשת לצורך השקת מכוניות אוטונומיות לצרכנים.

סימולציות מציאותיות של ערים בעולם

חברת קוגנטה פיתחה סימולטור המתבסס על בינה מלאכותית, למידה עמוקה וראיית מכונה, המאפשר ליצרניות רכב ולחברות המפתחות מכוניות אוטונומיות לקצר באופן משמעותי את שלב נסיעות המבחן בפיתוח מכוניות אוטונומיות ולחסוך בעלויות. הסימולטור של קוגנטה למעשה מאפשרת ליצרניות הרכב לערוך את נסיעות המבחן בסביבה וירטואלית שמדמה את העולם האמיתי. במחקר מציינים כי רק פיתוח של שיטות אימון חדשות יאפשרו ליצרניות הרכב להשיק במועד כלי רכב אמינים ובטוחים.

הסימולטור מאפשר לדמות ברמת אמינות גבוהה את התשתית התחבורתית של ערים שונות ברחבי העולם ברמת פירוט גבוה הכולל כל בניין, כביש, סימוני ותמרורי דרך ואפילו עצים ושיחים, ולאמן את המכונית בתרחישי נהיגה שונים ומגוונים. בניגוד לעמוד האמיתי, בתנאים של סימולציה ניתן להאיץ באופן ניכר את תהליך האימון של מערכות הנהיגה האוטונומית, כמו גם לייצר אלפי תרחישים שלא תמיד ניתן לייצר בנסיעות מבחן, ובכך לקצר באופן ניכר את תהליך הפיתוח של המכונית האוטונומית ולחסוך בעלויות, כגון עלויות דלק, כוח אדם ותחזוקה.

חברת קוגנטה נוסדה ב-2016 על-ידי המנכ"ל דני עצמון ומעסיקה כ-15 עובדים. עצמון מתמחה בתחום הלמידה העמוקה ושימש בעבר כמנהל תחום ה-ADAS בחברת Herman, שנמכרה לסמסונג בשנה שעברה תמורת כ-8 מיליארד דולר. לדבריו, "פלטפורמת הסימולציה שלנו מזינה בקצב מהיר נפחים גדולים של נתוני אימון עשירים כדי לשכלל את האלגוריתמים. זהו פיתרון גמיש, בטיחותי וחסכוני המאיץ את הפיתוח של מכוניות אוטונומיות, ומבטיח שהן יהיו בטוחות הרבה יותר כאשר הן יתחילו לנסוע בעולם האמיתי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , גיוסי הון , רכב אוטונומי