אינטל ישראל מפתחת חיישנים מבוססי WiGig

15 יוני, 2017

בלעדי ל-Techtime: קו התקשורת האלחוטית שאינטל פיתחה עבור משחק VR של HTC חשף טכנולוגיית חישה חדשה. אינטל מתכננת לפתח משפחת חיישנים חדשה מהסוג זה. ייתכן אפילו לתעשיית הרכב

Intel WiGig Communication Board
כרטיס WiGig מדגם AC 8260

מרכז הפיתוח של חברת אינטל (Intel) בישראל מפתח משפחה חדשה של חיישנים המבוססים על טכנולוגיית תקשורת WiGig המשמשת לתקשורת אלחוטית קצרת טווח ומהירה מאוד (תקן IEEE 802.11ad). כך נודע ל-Techtime במהלך ביקור במרכז הפיתוח בחיפה, שבו התקיים כנס ראשון מסוגו עבור כל צוותי פיתוח פתרונות התקשורת של חברת אינטל בישראל.

טכנולוגיית WiGig מבוססת על שימוש בגל נושא בתדר של 60GHz. האותות בתדר הזה קרויים גם בשם "גלים מילימטריים" ומאופיינים בתכונות מיוחדות במינן: הם דועכים מהר מאוד באטמוספירה ובתוך כמה עשרות מטרים נעלמים כמעט לגמרי. לכן הם מיועדים לתקשורת קצרת טווח ומסיבה זו גם קשה ליירט אותם ממרחק.

בתדרים הללו יש לגלים האלחוטיים תכונות רבות של גלי אור, כמו החזרה מקירות וממשטחים מוצקים. כדי לצמצם את אפקט ההחזרה, מגדיר תקן WiGig את השימוש בטכנולוגיית השידור Beamforming (עיצוב אלומה), שבה נעשה שימוש בתופעות של עקיפה והתאבכות גלים כדי לייצר אפקט של שידור כיווני בין המשדר למקלט.

משחק ה-VR חשף טכנולוגיית חישה חדשה

התוצאה: נקודת תקשורת אחת יכולה להתקשר עם מספר מכשירים באמצעות אותות שידור וקליטה כיווניים. מנהל קו מוצרי WiGig באינטל ישראל, ירון כהנא, סיפר אולם כעת שיש לתופעה הזו יתרונות נוספים. עיצוב האלומה נעשה באמצעות אנטנת Phased Array אשר יודעת לאתר את כיוונו האופטימלי של אות חוזר, ולכן לדעת את כיוונו של כל אובייקט משדר (קורן).

אם מוסיפים לכך יכולת מדידת זמני שידור וקליטה, מתקבל חיישן מיקום מדוייק למדי. במהלך הכנס הדגימה קבוצת ה-WiGig פתרון תקשורת עבור ערכת VR למשחקים, של חברת HTC, שתצא בקרוב לשוק. במקור, הפתרון נועד לאפשר לשחקן להתחבר אל המחשב ולהעביר מידע במהירות רבה, כדי להנות מחוויית משחק מלאה. אלא שקבוצת הפיתוח ניצלה את התכונות המיוחדות של הגלים המילמטריים כדי לספק למשחק את המידע הנחוץ על מיקומו של השחקן במרחב הווירטואלי. בכנס גם הודגמה מערכת המאפשרת למשדר/מקלט WiGig לאתר את מיקומו של חפץ בחדר בדיוק של סנטימטרים בודדים. לדברי כהנא, "אנחנו מפתחים את אבני הבניין של WiGig כפתרון חישה אוניברסלי. בתוך שנתיים זה יהיה פתרון 5G קלאסי, ויכול להיות שבעתיד הטכנולוגיה תוכל לשמש גם כפתרון חישה בכלי-רכב".

מנהל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, רן סנדרוביץ. "אנחנו בתחילתה של מהפיכה תקשורתית"

סוגיית החישה עבור תעשיית הרכב היא עדיין נושא פתוח באינטל. מנהל כל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, רן סנדרוביץ, אמר שמרכז הפיתוח לא עוסק ישירות בתקשורת ממונעת בין מכוניות לבין כל התשתיות האחרות (V2X). "כאשר תיסגר עיסקת אינטל-מובילאיי תובל אסטרטגיית הרכב של אינטל על-ידי מנובילאיי ואז הדברים יהיו ברורים יותר. יכול להיות שהדבר יקבע גם את אופי הפעילות של אינטל בתחום חיישני המיקום בתעשיית הרכב  – כולל עתידו של ה-WiGig בתחום.

1,000 מהנדסי תקשורת באינטל ישראל

מכל מקום, הדבר מבליט את היקף הפעילות של אינטל בישראל בתחום התקשורת. לדברי סנדרוביץ, כיום אינטל מעסיקה בארץ כ-1,000 מהנדסי פיתוח בתחום התקשורת, אשר המוצרים שלהם מתורגמים למכירות שבבים בהיקף של יותר ממיליארד דולר בשנה. בסך הכל, היקף הפיתוח בישראל מבחינת כוח אדם מסתכם בכ-7,000 אנשי פיתוח בכל התחומים.

סנדרוביץ: "היום הקמנו קהילה מקומית של מהנדסי תקשורת בתוך אינטל. זהו מבנה ארגוני מודרני החוצה את כל גבולות הארגון, אשר מקשר בין כל מהנדסי התקשורת באינטל ישראל, מרמת ה-RF ועד רמת הפרוטוקולים. למעשה, את כל שבע שכבות התקשורת.אנחנו נמצאים רק בתחילתה של מהפיכת התקשורת, והצוותים הישראלים פעילים בכל התחומים המעניינים את אינטל: תקשורת קווית, תקשורת אלחוטית, תקשורת רחבת פס, הבית החכם ומרכזי הנתונים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת