VEDECOM תאבטח רכב אוטונומי באמצעות Karamba מישראל

19 יוני, 2017

VEDECOM Tech אמורה לספק כ-100 כלי רכב אוטונומיים לעיריות ברחבי אירופה בשנתיים הקרובות, ותטמיע את פיתרון האבטחה של קרמבה הישראלית כחלק מובנה בתכנון הרכב

Karamba Vehicle Cyber

חברת VEDECOM Tech האירופאית, המפתחת כלי רכב אוטונומיים, הודיעה כי תטמיע את פתרון האבטחה של Karamba Security הישראלית למיגון המכוניות האוטונומיות שמתוצרתה מפני מתקפות סייבר. זו הפעם הראשונה שבה מוטמעת טכנולוגיית הגנת סייבר ברכב אוטונומי שישווק באופן מסחרי.

חברת VEDECOM Tech אמורה להשיק כלי רכב אוטונומיים עצמאיים לחלוטין ראשונים (רמה 5) כבר השנה. החברה עתידה לספק בשנתיים הקרובות כ-100 כלי רכב אוטונומיים עבור פרויקטים של כלי רכב ללא נהג לעיריות שונות בצרפת, גרמניה, איטליה, פורטוגל והולנד. חברת VEDECOM Tech מתכננת להטמיע את טכנולוגיית אבטחת הסייבר כחלק אינטגרלי מתכנון הרכב.  VEDECOM Techהיא חברה בת מסחרית של השותפות VEDECOM Public Foundation, הפועלת לעידוד וטיפוח חדשנות תחבורה אוטונומית, שבין בעליה נמנות יצרניות הרכב רנו, פז'ו ו-Valeo.

Karamba Security פיתחה פתרון אבטחה מפני פריצות סייבר לכלי רכב שחוסם ניסיונות עוינים לחדור לרכיבי מחשב בקרת המנוע (ECU) המקושרים לרשת החיצונית. הפיתרון של קרמבה מבטיח כי רק מה שהוא חלק מקוד הגדרות היצרן יוכל להפעיל את מערכות הרכב. כאשר מערכת ההגנה מזהה קוד זר, או ניסיון למתקפת in memory, היא מונעת את התקיפה כבר בשלב ניסיון החדירה לרכב, עוד לפני שעשויה להיגרם פגיעה בבטיחות הנוסעים והנהג.

סייבר להגנת הנוסעים

מנכ"ל ונשיא VEDECOM Tech פרדריק מאטיס ציין כי החברה בחרה בקרמבה לאחר בחינה מעמיקה של השוק. "הגענו למסקנה כי הטכנולוגיה של קרמבה סיקיוריטי היא הדרך הטובה ביותר להגן על הרכב האוטונומי שאנו מייצרים מפני איומי הסייבר – לא רק לזיהוי שלהם, אלא למניעה ולשמירה על בטיחות הנוסעים. מנכ"ל ומייסד משותף בקרמבה עמי דותן אמר, "הגנת כלי הרכב מפני מתקפות סייבר עומדת בראש סדר העדיפויות של VEDECOM Tech, ואנו גאים להיות אלו שמאפשרים את ההגנה הזו".

קרמבה נוסדה ב-2015 על-ידי המנכ"ל עמי דותן, היו"ר דודי ברזילי, סגן נשיא למו"פ טל בן-דוד והטכנולוג הראשי אסף הראל. החברה, שהציגה את פיתרון האבטחה שלה באפריל 2016, הגיעה להתקשרויות עם 16 יצרניות רכב וספקיות ציוד ליצרני הרכב. עד היום החברה גייסה 17 מיליון דולר. בשבוע שעבר זכתה קרמבה בקטגוריית המוצר הטוב ביותר בתחום אבטחת סייבר לרכב לשנת 2017, במסגרת TU-Automotive, תערוכת כלי הרכב המקושרים הגדולה בעולם המתקיימת מדי שנה בדטרויט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , רכב אוטונומי