UltraCharge מפתחת סוללה חדשה בשיתוף עם Leclanché

21 יוני, 2017

חברת אולטרא-צ'רג' מבית שמש קיבלה ממשרד הכלכלה מענק של 433 אלף שקל לפיתוח סוללות חדשניות בעלות טעינה מהירה מאוד לפתרונות תחבורה, בין היתר עבור אוטובוסים חשמליים, בשיתוף עם חברת לקלאנז' השווייצרית

UltraCharge Battery Lab

חברת אולטרא-צ'רג' (UltraCharge) מבית שמש מבצעת פרוייקט פיילוט ביחד עם חברת Leclanché השוויצרית, לפיתוח סוללה יעילה עבור שימוש באוטובוסים עירוניים. לאחרונה הפרוייקט קיבל את אישור משרד הכלכלה לקבלת מענק פיתוח בהיקף של 433 אלף שקל. המענק ישמש לפיתוח דגמים ראשונים של אנודה אשר תשולב בסוללות של חברת לקלאנג'.

Kobi Ben-Shabat
קובי בן-שבת

הפרוייקט מבוסס על טכנולוגיה חדשה לייצור אנודות עתירות אנרגיה המבוססות על ננו-צינוריות העשויות מטיטניום דיאוקסיד, שזה כימיכל נפוץ מאוד המשמש כיום בתחומים שונים כמו למשל פיגמנטים בתעשיות הצבע הלבן, קרם הגנה, פיגמנטים בצבעי מאכל ועוד. הטכנולוגיה מבוססת על פטנט של פרופ' שיאדונג צ'ן (Xiaodong Chen), שהחברה רכשה מהאוניברסיטה הטכנולוגית NTU בסינגפור. פרופ' צ'ן משמש כיועץ המדעי של החברה.

אולטרא-צ'רג' מפתחת תהליך ייצור תעשייתי של הטכנולגיה. המודל העסקי של החברה מבוסס על פיתוח תהליכי ייצור תעשייתיים ומכירת קניין לתהליך ייצור ספציפי של כל לקוח. אומנם החברה פועלת מבית שמש ומעסיקה כיום כ-10 עובדים, אולם היא רשומה באוסטרליה, בעקבות תהליך רכישת שלד בורסאי בשם UltraCharge שבוצע בשנה שעברה. בעקבות הרישום לבורסה, החברה גייסה 5 מיליון דולר בחודש בדצמבר 2016.

מייסד ומנכ"ל החברה, קובי בן-שבת אמר שהבחירה נעשתה מכיוון שקל יחסית לגייס בה הון עבור חברות סטארט-אפ. "המשקיעים באוסטרליה התמקדו בעבר בתעשיית המכרות, ובשנה שעברה הם חיפשו הזדמנויות השקעה חדשות, בעיקר בתחום הטכנולוגיה. כיום שוק היעד המרכזי הוא פתרונות איחסון אנרגיה לרכב".

האוטובוסים מובילים את המגמה

מנהל הפיתוח העסקי, דני הכהן, אמר שהחברה נכנסת לשוק המצוי בתהליכי שינוי: "עולם הסוללות שהיה מצוי בקיפאון שנים רבות, מתעורר מכיוון שהעתיד הוא רכב חשמלי. כיום המרכיב הדומיננטי ביותר בשוק הזה הוא של סוללות לאוטובוסים חשמליים, מכיוון שברוב הערים הגדולות, דוגמת פאריס ולונדון, יש כוונה לעבור לתחבורה ציבורית חשמלית. כעת אנחנו רואים התפתחות בשווקים נוספים, דוגמת שוק המעבורות החשמליות, התקני אגירת אנרגיה בבתים, וציוד תעשייתי כמו מלגזות חשמליות".

כיום החברה מתמקדת בשיפור הביצועים ותהליך הייצור התעשייתי. הטכנולוגיה שלה מתחרה בטכנולוגיית אנודות ליתיום (ליתיום טיטניום אוקסיד, LTO) ובטכנולוגיה הוותיקה יותר של אנודות גרפיט.לאנודות גרפיט יכולת אגירת אנרגיה גבוהה של 335mA/H, אולם הן נטענות לאט מאוג ובעלות מחזור חיים קצר במיוחד, של 1,000-2,000 טעינות בלבד.

אנודות LTO מספקות טעינה מהירה ומספר מחזורים גדול, אולם הן בעלות צפיפות אנרגיה נמוכה של כ-170mA/H. הטכנולוגיה של אולטרא-צ'רג' נמצאת באמצע. היא מספקת מחזור חיים ארוך וטעינה מהירה כמו LTO, לצד צפיפות אנרגיה הקרובה לזו של גרפיט: 280mA/H-300mA/H. כעת החברה עוסקת בשיפור הטכנולוגיה כדי להגיע לרמת צפיות האנרגיה של אנודות גרפיט הוותיקות. בהמשך, היא מתכוונת להרחיב את הקניין הרוחני שלה כדי להגיע ליכולת ייצור של תא אנרגיה שלם.

Battery Market Overview

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות