קואלקום מחפשת ישראליות בתחומי הרכב וה-IoT

22 יוני, 2017

בימים אלה מבקרת בישראל משלחת בכירים מקואלקום, בראשות סגן נשיא למיזוגים בריאן מודוף, אשר עמד מאחורי עיסקת הרכישה של חברת NXP. "יש פה הרבה מאוד משאבים בתחומי הרכב וה-IoT, ואנחנו נמשיך להשקיע כאן ולהיות אקטיביים"

Brian Modoff VP Qualcomm

בימים אלה נמצאת בישראל משלחת מנהלים בכירים מאוד מחברת קואלקום (Qualcomm), המנצלים את הביקור כדי להיפגש עם חברות סטארט-אפ ישראליות, שענקית המובייל עשויה להתעניין בשיתוף פעולה עימן או ברכישתן. הצוות הזה כולל את סגן נשיא לאסטרטגיה ולרכישות, בריאן מודוף, אשר עמד מאחורי עיסקת הרכישה של חברת NXP תמורת 39 מיליארד דולר. ביחד איתו הגיע גם הטכנולוג הראשי ומנהל המו"פ של NXP בתחום הרכיבים לתעשיית הרכב, לארס רגר, ומנהל קבוצת מרכזי הנתונים של קואלקום, אנאנד שנדרשקאר.

במפגש עם עיתונאים שנערך היום (ה') בבוקר, אמר מודוף שבישראל פועלות חברות סטארט-אפ רבות בתחומים המעניינים את קואלקום. "בימים האחרונים נפגשנו עם הרבה מאוד חברות חדשניות. יש כאן הרבה מאוד משאבים בתחומי הרכב וה-IoT. אנחנו נמשיך להשקיע ולהיות אקטיביים בשוק הישראלי". לדבריו, העולם מתקדם למציאות של היפר-קישוריות, ולכן כל מרקם התקשורת שמסביב לדור החמישי (5G) הוא מרכז הכובד של החברה, ומסביבו היא בונה את השווקים החדשים, דוגמת האינטרנט של הדברים, המכונית המקושרת והאוטונומית, תשתיות מיחשוב למרכזי נתונים, אבטחה ועוד.

מאז הוקמה קואלקום ישראל בשנת 1993, ביצעה קואלקום מספר רכישות בארץ: חברת Wilocity, חברת DesignArt, חברת iSkoot, חברת EPOS ואת חטיבת המצלמות של CSR, שהיא צורן לשעבר. מנכ"ל קואלקום ישראל, אריק מימרן, מסר שמרכזי הפיתוח של ישראל עובדים כיום על שני פרוייקטי דגל של החברה: תקשורת נתונים אלחוטית מקומית בתדר של 60GHz, ופתרונות תקשורת עבור הדור החמישי (5G). מימרן: "הפרוייקטים האלה ממקמים את ישראל כמובילה בחברת קואלקום בתחום הגלים המילימטריים (mmWave)".

שרת קואלקום בענן של מיקרוסופט

שנדרשקאר, שהגיע לקואלקום אחרי 25 שנים באינטל, הסביר שהתעשייה נמצאת בתקופת מעבר ייחודית אשר דוחפת את קואלקום להגדיר מחדש תחומי העניין שלה. "בשלושים השנים האחרונות קואלקום התעסקה בקישוריות בין אנשים, אבל בשלושים השנים הבאות אנחנו נעסוק בקישוריות בין הדברים. התעשייה נמצאת בתקופת שינוי. בעבר הטכנולוגיה הובלה על-ידי המחשב האישי, וזה היה היתרון של חברת אינטל. כיום המובייל הוא זה המוביל את התעשייה, ולכן אנחנו מאמינים שיש לנו היום את ההזדמנויות שבעבר היו לאינטל".

התפיסה הזו מסבירה את הפעילות הגוברת של קואלקום הן בתחום הרכב והן בתחומי הענן ומרכזי הנתונים. לדברי שנדרשקאר, השנה ייצא לשוק מעבד השרתים של קואלקום, Centriq 2400. מדובר במעבד מבוסס ARM בעל 48 ליבות המיוצר בתהליך של 10 ננומטר. בחודש מרץ האחרון נחתם הסכם בין קואלקום לבין מיקרוסופט לשימוש בשרתים המבוססים על Centriq בשירות הענן Azure של מיקרוסופט. שנדרשקאר גילה שהוא מתעניין גם בתעשיית הענן הישראלית.

Qualcomm executives in Israel
מימין לשמאל: אנאנד שנדרשקאר, לארס רגר ובריאן מודוף

הענן נחשב לאחד מהמרכיבים החשובים בתחום העתידי של הרכב המקושר והנהיגה האוטונומית. ההערכה של קואלקום היא שבכל יום יועבר כל המידע שנאסף ברכב אל הענן, לצורך שיפור יכולות הניהוג של כל משתמשי הדרך. התוכנית שלה היא לספק את הרכיבים ברכב באמצעות חברת NXP, את תשתיות התקשורת באמצעות מערכות הדור החמישי ואת פלטפורמות השרתים בענן.

למובילאיי יש חזון, אבל צריך יותר מחזון…

לדברי לארס רגר מ-NXP, גם NXP מעוניינת בהשקעות בישראל: "יש כאן חברות מצויינות בתחומי האבטחה של המכונית המקושרת, ובלי אבטחה הולמת התחום הזה לא יתפתח". ראוי לציין שהמיזוג בין קואלקום ו-NXP עדיין לא בוצע, מכיוון שעדיין לא הגיעו כל האישורים הרגולטוריים. למרות זאת, החברות כבר מציגות אסטרטגיה משותפת. רגר: "חברת מובילאיי הישראלית היא חברה טובה מאוד בתחום החזון, אבל חזון לא מספיק כדי להחליף את הנהג במערכת אוטומטית.

"צריך לבצע צעד נוסף מעבר למה שמובילאיי עושה, ולהוסיף מקורות חישה נוספים. זה מה שאנחנו מתכננים לעשות ביחד עם קואלקום".  לדבריו, קואלקום מספקת ל-NXP יכולות ייצור בטכנולוגיות חדשות. "כיום אנחנו מייצרים שבבים בתהליכי ייצור של 160 ננומטר עד 16 ננומטר. קואלקום תספק לנו תהליכי ייצור מתקדמים יותר של 7 ננומטר".

בתוך כך, מתברר שככל הנראה קואלקום בעצמה כבר מפתחת מערכת שאמורה להתחרות בחברת מובילאיי. בתשובה לשאלה בנושא, אמר בריאן שקואלקום היא חברה "בעלת עומק טכנולוגי גדול מאוד ויכולת עצמית לפתח את המערכות בעצמה". יכול להיות שאינטל (שחתמה על הסכם לרכישת מובילאיי) צריכה להיות מודאגת גם בחזית הזאת.

שלושת הבכירים הגיעו לישראל כדי להשתתף בכנס "ממחשוב קצה למחשוב ענן" של קואלקום. אירחה אותם מרב וינריב העומדת בראש קואלקום וונצ'רס בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס