טויוטה הצטרפה לגיוס ההון של אוטוטוקס

26 יוני, 2017

גיוס ההון של החברה הורחב מ-30 ל-40 מיליון דולר. הגיוס מיועד לממן את תחילת הייצור ההמוני של שבבי תקשורת V2X למכוניות מקושרות ומכוניות אוטונומיות, אשר צפוי להתחיל בשנת 2019

v2x communication for safe driving

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר מרחיבה את סבב גיוס ההון הרביעי שלה, להיקף של כ-40 מיליון דולר, שהם 10 מיליון דולר מעבר לסכום המקורי של 30 מיליון דולר, עליו הודיעה החברה לפני כשלושה חודשים. לסבב הגיוס הצטרפה קרן ההשקעות Mirai Creation שהיא זרוע ההשקעות של חברת טויוטה המנוהלת על-ידי SPARX Group. משקיע מרכזי נוסף בקרן הוא Sumitomo Mitsui Banking Corporation. בנוסף, המשקיעים הנוכחיים של אוטוטוקס הגדילו את השקעתם בחברה. סך הגיוסים של אוטוטוקס מהקמתה מסתכם בכ-80 מיליון דולר.

Autotalks CEO Hagai Zyss
המנכ"ל חגי זיס

חברת אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008 ומנוהלת על-ידי חגי זיס, לשעבר סמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. הטכנולוגי הראשי של החברה און הרן, שנמנה על מייסדיה. הרן כיהן בעבר כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 ל-PMC-Sierra תמורת 300 מיליון דולר. אוטוקוס עובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless). החברה מעסיקה כ-80 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. המטה ומרכז הפיתוח של החברה פועלים מכפר נטר.

החקיקה בארה"ב דוחפת את השוק

אוטוטוקס היא שחקנית מובילה בתחום שבבי התקשורת הממונעת V2X – Vehicle to Everything. אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשוק זה הוא ההתקדמות המהירה של חברות OEM ו-Tier1 בתחום הרכב לעבר כניסה של מערכות  V2X מבוססות DSRC לשוק הרכב. הצמיחה הזו קיבלה דחיפה מהצעת החקיקה (NPRM – Notice of Proposed Rule Making) שניתנה לאחרונה על-ידי משרד התחבורה של ארצות הברית (USDOT), אשר צפויה להיתרגם לחוק המחייב התקנת מערכות V2V מבוססות DSRC בכל כלי הרכב הקלים בארצות הברית. כתוצאה מכך, מערכות אלו יותקנו ברכבים מייצור סדרתי החל משנת 2019 וחברות הרכב והטכנולוגיה ממקדות מאמצים להקדים את הרגולציה.

אוטוטוקס מתכוננת להתחיל בייצור המוני שיחל ב-2019, לאחר שזכתה בכמה פרויקטים אצל לקוחות משמעותיים. בספטמבר 2016 היא הודיעה שיצרנית מערכות האלקטרוניקה לרכב מיפן, דנסו (DENSO), תשלב בפלטפורמת ה-V2X שלה את מערך השבבים ל-V2X של אוטוטוקס. בתחילת יוני השיקה אוטוטוקס טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין כלי רכב לבין אופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle) המיושמת במערך השבבים שלה. במקביל, היא החלה בפרויקט פיתוח משותף עם Bosch הגרמנית, הנחשבת ליצרנית המכלולים לרכב הגדולה בעולם, ועם Ducati ו-Cohda Wireless, המשלב את טכנולוגיית B2V שלה.

השקעת אמון בחברה הישראלית

טכנולוגיית V2X מאפשרת תקשורת אלחוטית בין כלי-רכב לכלי-רכב אחרים (V2V), בין כלי-רכב לבין תשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (B2V) ובין כלי-רכב להולכי רגל (V2P). היא מיועדת לסייע במניעת תאונות באמצעות אספקת מידע קריטי בזמן אמת. מערכת התקשורת משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראייה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן נחשבת לטכנולוגיה מרכזית במניעת תאונות.

"ההשקעה של Mirai Creation Investment Fund משקפת הצבעת אמון של ממש בשוק ה-V2V מבוסס ה-DSRC, וגם באוטוטוקס עצמה", אמר מנכ"ל אוטוטוקס, חגי זיס. "העובדה שקיבלנו השקעה מוגדלת ממשקיעים כה מכובדים, שהם מובילים עולמיים בענף הרכב, מעניקה ערך מוסף נהדר לאוטוטוקס. גיוס ההון יאפשר לנו להיערך לתחילת הייצור ההמוני ולהמשיך לפתח פתרונות תקשורת עבור מכוניות מקושרות ומכוניות אוטונומיות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס