סיוה תספק מעבד IoT לחברה הבת של ZTE

27 יוני, 2017

חברת Sanechips הסינית, שהיא חברת פיתוח השבבים של ZTE, בחרה במעבד X1 של סיוה מהרצליה, כדי לפתח דור חדש של אבזרים לתקשורת צרת פס וחסכונית מאוד באנרגיה מסוג NB-IoT

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה תספק את מעבד האותות CEVA-X1 IoT Processor שפותח במיוחד עבור יישומי IoT,  לחברת השבבים הסינית Sanechips (לשעבר ZTE מיקרואלקטרוניקה) הנמצאת בבעלות יצרנית הסלולר הסינית ZTE. חברת Sanechips תשלב את המעבד בשבב החדש RoseFinch7100 עבור מכשירי NB-IoT (מכשירים בעלי רוחב פס צר מאוד: Narrowband-Internet of Things) שייצאו לשוק בספטמבר השנה. מעבד התקשורת של סיוה מתאפיין בצריכת הספק נמוכה במיוחד, המאפשרת חיי סוללה של 5-10 שנים במכשירי IoT.

מעבד X1 הוא מעבד IoT רב-משימתי הכולל גם בקר (Controller) וגם מעבד אותות ספרתי (DSP). הוא מיועד לפעול מול מספר רשתות תקשורת, בהן: רשתות סלולריות, רשתות אלחוטיות מסוג LPWA בעלות רוחב צר פס במיוחד (פרוטוקול שתוכנן עבור מכשירי IoT המעבירים מידע בקצב נמוך מ-150kbytes בחודש), תקשורת Bluetooth, Zigbee/Thread Wi-Fi 802.11n ועוד.

הארכיטקטורה שלו תומכת גם בעיבוד המבוסס על VLIW – Very Long Instruction Word וגם בעיבוד מבוסס SIMD – Small Instruction Multiple Data. חברת סיוה דיווחה שבמבחני הביצוע של מכון EEMBC, הוא קיבל ציון של 3.6 CoreMark/MHz. המעבד תוכנן לשמש כמעבד יחיד המנהל את פעילות האבזר בצורה חסכונית ביותר, ולהערכת החברה הוא יכול לפעול במשך 5-10 שנים באמצעות סוללה אחת בלבד.

להערכת מנהל השיווק של Sanechips, ז'ו ג'ין, טכנולוגיית ה-NB-IoT צפויה להוביל את הקישוריות ארוכת הטווח במוצרי IoT. "שיתוף הפעולה הצמוד שלנו עם סיוה מבטיח פיתוח מוצרים שיהיו בחזית הטכנולוגיה. שבב RoseFinch7100 החדש יאפשר אימוץ נרחב של תקן התקשורת NB-IoT". מנהל חטיבת התקשורת הסלולרית של סיוה, מיכאל בוקאיה, אמר שהחברה נשענה על הטכנולוגיות שלה בתחום עיבוד האותות בשוק הסלולר, להתאמת המעבד שלה לביצועים הנדרשים במוצרי NB-IoT. "ההסכם עם Sanechips משקף את יעילות המעבד שפיתחנו".

CEVA X1 Processor
מעבד CEVA-X1 IoT
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת