בספטמבר ייפתח מחנה אימונים סיני לעשר חברות סטארט-אפ

2 יולי, 2017

חברת PTL Group נערכת למחזור השני של מחנה האימונים China BootCamp, אשר נועד לסייע לחברות סטארט-אפ ישראליות לייצר נוכחות ממשית בשוק הסיני, ולאתר את המשקיעים האסטרטגיים המתאימים להן

Share via Whatsapp
PTL Group China BootCamp

חברת PTL Group מתכננת לקיים בחודש ספטמבר הקרוב את המחזור השני של פרוייקט China BootCamp, שהוא מעין מחנה אימונים אינטנסיבי לשוק הסיני המיועד לסייע לחברות סטארט-אפ ישראליות להיכנס לשוק הסיני. מייסד ויו"ר חברת PTL Group China, צבי שלגו, אמר שלחברות ישראליות רבות יש פוטנציאל טוב להצלחה בסין, אולם חברות רבות נכשלות בכך בגלל התנהלות שגויה בבחירת המשקיע הסיני ובעיתוי ביצוע ההשקעה. "חברה ישראלית  היושבת בארץ מתקשה להבדיל בין סוגי המשקיעים השונים. רוב המשקיעים הסינים המגיעים לארץ אינם באמת בנויים לעולמות של ההון סיכון. קרנות המחזיקות בכסף ממשלתי וגם פרטי מעוניינות להשקיע בעיקר בחברות ישראליות חסרות סיכון. רובם הם גופים שלא יכולים לספק תמיכה אסטרטגית לחברה צעירה המגיעה לסין בתחום הספציפי שבו היא מתמחה.

Zvi Shalgo Founder of PTL Groupלכן, חברת סטארט-אפ המחפשת משקיעים ושותפים בשוק הסיני לא יכולה להרשות לעצמה להתחייב להשקעות מסוג כזה. הדרך הנכונה היא לייצר נוכחות פיסית בשוק הסיני: פעילות עסקית אמיתית, כולל עובד סיני אחד לפחות שיהיה נוכח בשוק מטעם החברה, יסתובב בשוק, יגייס לקוחות וימצא שותף אמת שירצה ויוכל לקדם את הטכנולוגיה והמוצר. כך לדוגמא, חברת Visualead , הסטארטאפ הישראלי הראשון שקיבל השקעה מעלי-באבא, כיתת רגליו חצי שנה בסין, השתתף בתחרויות, הראה נוכחות חזקה, ורק כך זכה בעלי-באבא כמשקיע אסטרטגי".

המחזור ראשון של התוכנית הסתיים בקיץ שעבר וכלל חברות ישראליות כמו: Mer-Cello Wireless , Gamesmart, Maradin, WorldCom Finance, ואחרות. בספטמבר 2017 תיפתח התוכנית ל-10 חברות נוספות שייבחרו מראש כמתאימות ביותר לשוק הסיני, אשר נמצאות בשלבי Round A ומעלה. היזמים ומנהלי אותן חברות ישראליות יעברו מסלול הכשרה מרוכז בן שבוע ימים בשנגחאי, כולל סדנאות עומק ומבט מקיף על השוק הסיני, נטוורקינג עם יזמים מנוסים בחברות טכנולוגיה מקומיות, ישראליות ובינלאומיות הפועלות בסין, וסיורים בחברות ומיזמים מובילים. כל אלה יציפו מגוון שיקולים שיש לקחת בחשבון בתכנון הכניסה לסין. כמו כן תתקיים סדנת התנסות במפגש בלתי אמצעי מול גופי השקעה סינים. כל ההרצאות והתכנים במחנה האימונים ניתנים ללא עלות.

אתגר קשה גם לחברות גדולות

מאחורי יוזמת BootCamp עומדת קבוצת מומחים עם נסיון רב בסין: צבי שלגו הוא מוותיקי היזמים הישראלים בסין ומשמש גם כשותף ומייסד קרן Synergy China Funds. חברת PTL Group הוקמה לפני 17 שנים וניהל עד היום כ-200 פרוייקטים בסין עבור חברות ישראליות ובינלאומיות, בהן: TowerJazz, Radware, Leverate, Visualead, Matrix Global, ACS, Plataine, Inneractive, Screemo, V-Gen, Alpha-Omega ועוד. ערן לסר הוא שותף בכיר ורפרנט לתחום ההייטק בקרן Synergy China, ולשעבר מנכ"ל ג'ון ברייס ומטריקס גלובל ומי שיזם וניהל את הקמת הפעילויות שלהן בסין.

בין המרצים בחנה האימונים הצפוי: יובל רייזמן, מנהל הפעילות העסקית של Iron Source באסיה לשעבר ומי שהקים את פעילות החברה בסין, המשמש גם כמנהל בקרן הון סיכון הסינית CSC. ויליאם באו בין, מנהל China Accelerator, שהוא מאיץ הסטארטאפים הראשון במזרח אסיה ושותף בקרן ההון סיכון SOSV, וכן סיריל דרווין, מנהל תחום מסחר דיגיטלי בחברת Saatchi & Saatchi בשנגחאי. בנוסף, ישתתפו גם מנהלי פעילות סין של חברות ישראליות מצליחות, בהן: Verint,  Orbotech, eToro, Mobileye, ו-Screemo.

לדברי שלגו, לחברות סטארט-אפ כדאי לשקול אסטרטגיה של כניסה מוקדמת לשוק הסיני, בעיקר כדי למקסם את ערך החברה לקראת גיוסי הון עתידיים. "אולם פיתוח עסקים והקמת מערך מכירות בסין זה מהלך הכרוך בהעברת ידע, שיטות עבודה, בקרה מרחוק ובניית צוות מקומי. אלה הם אתגרים לא פשוטים גם לחברות מבוססות, וגם בהם ה-BootCamp יספק מידע כלים.

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , תעשייה ישראלית